تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نیمی از معتادان مواد مخدر، مصرف‌کننده تَفَنُنی هستند

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: طبق تحقیق صورت گرفته در سطح کشور، ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر معتاد دائمی و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده تَفَنُنی مواد مخدر هستند.

کد خبر: ۹۷۷۷۵
۱۸:۵۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

مصرف‌کنندگان تَفَنُنی مواد مخدر

دیدارنیوز ـ علی‌اکبر ابراهیمی، ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شعار امسال این هفته مبنی بر"حقایق اعتیاد را به اشتراک بگذار" افزود: این تعداد در استان اصفهان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر است که حدود ۱۰ درصد و معادل هشت هزار نفرشان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مقابله با عرضه مواد مخدر توسط نیرو‌های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی صورت می‌گیرد که حاصل تمام تلاش و کشفیات آنها، تنها معادل ۲۰ درصد از کل مواد وارد شده به کشور است.

وی افزود: در پیشگیری اولیه از مصرف مواد مخدر ۶ راهبرد انتشار اطلاعات، آموزش در بنگاه‌های کوچک، شناخت مشکل و ارجاع به مراکز درمانی و فعالیت‌های جایگزین، برنامه‌های اجتماع محور، تدوین سیاست‌ها و قوانین از سوی مجلس مد نظر قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان تصریح کرد: اعتیاد سالانه ۱۶۷ هزار میلیارد تومان به جامعه خسارت وارد می‌کند و گسترش روزافزون جوانان به سمت اعتیاد از نوع صنعتی بخصوص بانوان در اضافه شدن این خسارت تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: معتادان بدلیل داشتن احساس خوب، بهتر شدن عملکرد، کنجکاوی و فشار گروه همسال خود به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اعتیاد یک دفعه درمان نمی‌شود، اضافه کرد: اعتیاد یک اختلال مغزی مُزمن عود کننده است که با جست و جوی اجباری برای مصرف مواد خودنمایی می‌کند و اثر اجتماعی آن بسیار زیاد است.

وی گفت: بهزیستی با قشر آسیب دیده بسیاری مواجه است و با کمترین منابع خود، گسترده‌ترین اقدامات را انجام می‌دهد که این میزان خدمات و منابع موجود برای چنین حجمی از وظایف محوله کافی نیست.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های مراکز موسوم به "تی سی" (خدمات مرکز ترک اعتیاد اجتماع مدار) گفت: مدل فعالیت این مراکز تغییر سبک زندگی و خودمراقبتی، خودکنترلی، خودراهبری، درک از خود و هویت درمانی افراد معتاد است.

وی اضافه کرد: بطور تقریب می‌توان گفت کسانی که یک سال در حالت پرهیز از موادمخدر باقی می‌مانند تا ۵۰ درصد پاک خواهند بود، اما کسانی که تا پنج سال بتوانند پاک بمانند، همانند سایر افراد جامعه، سالم بوده و با بقیه فرقی ندارند.

ابراهیمی، درمان اجباری و اختیاری، دارویی و غیردارویی، روزانه و شبانه‌روزی را از روش‌های ترک اعتیاد برشمرد و گفت: سال گذشته ۴۴ هزار نفر از معتادان استان تحت درمان قرار گرفتند.

چهارم تا دهم تیر به‌عنوان "هفته مبارزه با مواد مخدر" نامگذاری شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۷ میلادی، روز ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر را به عنوان "روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر" نامگذاری کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مواد مخدر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی