تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد

تست کرونای فیلمبردار مطبوعاتی افغان که با هیات رئیس جمهور افغانستان به آمریکا سفر کرده، مثبت شد.

کد خبر: ۹۷۶۳۳
۰۹:۵۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با خروج آخرین نیروهای آمریکایی از افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به واشنگتن سفر کرده تا با همتای آمریکایی و رهبران کنگره آمریکا دیدار داشته باشد.
به گفته منبعی آگاه، این فیلمبردار در نشست غنی با رهبران کنگره حضور نداشت اما در جلسه عکس برداری از غنی و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شرکت داشت.

این منبع گفت: ما فکر می‌کردیم که تمامی افراد حاضر در این هیات واکسینه شده بودند.
ارتش آمریکا خروج بیش از نیمی از نیروهای خود از افغانستان را تکمیل کرده و انتظار می‌رود که طی چند روز آتی کل نیروهای خود را از این کشور جنگ‌زده خارج کند.

درگیری‌ها میان نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان طالبان از آوریل سال جاری میلادی که بایدن این برنامه خروج نیروها را اعلام کرد، شدت یافته است. پنتاگون برآورد می‌کند که طالبان در حال حاضر کنترل ۸۱ مورد از ۴۱۹ مرکز منطقه‌ای افغانستان را در اختیار دارد.

قانون‌گذاران نگرانند که اگر طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی کنترل را به دست گیرند، با زنان افغان چگونه رفتار خواهد شد.
نانسی پلوسی پیش از دیدار با غنی گفت: ما مشتاقانه منتظر گفتگو در مورد چگونگی تقویت روابطمان از طریق کمک‌های بشردوستانه هستیم.

مقامات می‌گویند، احتمالا بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نیرو در افغانستان می‌مانند تا امنیت را برای دیپلمات‌ها تامین کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
رییس جمهور افغانستان و هیات همراه وی از افغانستان فرار کرده اند و تا اطمینان از توقف پیش روی طالبان به سمت پایتخت و رفع خطر از آن به افغانستان برنخواهند گشت . بقیه ماجرا چون حضور برای مذاکره با آمریکایی ها و غیره نیز بهانه ای برای این فرار فاحش بود و البته داستان هنوز ادامه دارد که کرونا داشتن مقامات افغانی یکی از این داستانها برای توجیه ماندن انها در امریکاست . بنگریم تا صفحات بعدی داستان بیشتر رخ بنماید .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی