تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رئیس پارلمان عراق با ۵ پرونده مهم به پاریس رفت

رئیس پارلمان عراق در رأس هیأتی پارلمانی به منظور دیدار و رایزنی با شماری از مسئولان برجسته فرانسوی عازم پاریس شد.

کد خبر: ۹۷۱۴۵
۱۲:۱۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

رئیس پارلمان عراق با ۵ پرونده مهم به پاریس رفت

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای رئیس پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به همراه هیأتی پارلمانی بغداد را به مقصد پاریس ترک کرد.

در این بیانیه آمده است، این سفر شامل دیدار با رئیس مجمع ملی، رئیس مجلس سنا و شماری از مسئولان فرانسوی است.

در همین راستا، ولید السهلانی، یکی از اعضای پارلمان عراق تاکید کرد، این هیأتی عراقی که ریاست آن برعهده الحلبوسی است با مسئولان فرانسوی به بررسی پنج پرونده خواهند پرداخت.

السهلانی در ادامه افزود، راه‌های توسعه روابط تاریخی بین عراق و فرانسه و اهمیت امضای توافق راهبردی بین بغداد و پاریس در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت، قرار است الحلبوسی نقش فرانسه در حمایت از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش و نقش پاریس در کمک به برگزاری انتخابات زودهنگام عراق که قرار است در دهم اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود را ارج نهد.

السهلانی همچنین تصریح کرد، اعضای این هیأت پارلمانی عراق با مقامات فرانسوی در خصوص پرونده اقتصادی و راه‌های حمایت از عراق در این زمینه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و پاریس در گذشته از پروژه‌های شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق حمایت و پشتیبانی کرد.

وی گفت، این هیأت عراقی با اعضای مجلس سنای فرانسه به منظور رایزنی در خصوص مسائل مشترک بین دو کشور دیدار خواهد کرد.
فرانسه نقش مهمی را در حمایت از تلاش‌های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ کُرد برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش ایفا می‌کند.
دفتر رسانه‌ای رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای در ماه گذشته میلادی اعلام کرد، الحلبوسی دعوتنامه رسمی از سوی فرانسوا دوماس، رئیس کمیسیون دفاعی پارلمان فرانسه جهت سفر به پاریس دریافت کرده است.
در این بیانیه آمده است، در جریان دیدار الحلبوسی و فرانسوا دوماس، راهکارهای تقویت ارتباطات و هماهنگی‌های پارلمانی، فعال‌سازی کمیته‌های دوستی، تحکیم روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و همکاری در زمینه مبارزه با ترورسیم و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت.
الحلبوسی در جریان این دیدار ضمن تاکید بر نیاز عراق به تلاش‌های بین‌المللی برای بازسازی و ثبات، به اهمیت تلاش‌های فرانسه در حمایت از عراق در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.
وی از شرکت‌های فرانسوی خواست در عراق در تمامی زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
رئیس کمیسیون دفاع پارلمان فرانسه نیز بر تمایل کشورش در تقویت همکاری با عراق و تداوم ارتباط مشترک میان دو کشور تاکید کرد و دعوتنامه رئیس پارلمان فرانسه به الحلبوسی برای سفر به پاریس در ماه آتی میلادی را به وی تحویل داد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی