تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

پیروزی حزب پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

براساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان، "حزب قرارداد مدنی ارمنستان" متعلق به نیکول پاشینیان با حدود ۵۴ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور پیروز شد.

کد خبر: ۹۶۹۴۱
۱۱:۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

پیروزی حزب پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با توجه به اینکه تمام آراء شمارش شده است، این کمیسیون اعلام کرد که حزب پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان به حدود ۵۴ درصد رای رسیده است.

پیشتر براساس شمارش ۹۰ درصدی آراء، "ائتلاف ارمنستان" به رهبری روبرت کوچاریان، رئیس جمهوری سابق ارمنستان با کسب ۲۰.۴۱ درصد در جایگاه دوم قرار داشت. ائتلاف "شرافت دارم" به رهبری سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری سابق ارمنستان هم با کسب ۵.۲۳ درصد سوم بود. در همین حال حزب "ارمنستان سعادتمند" متعلق به گاگیک تساروکیان، تاجر ارمنستانی هم ۴.۱۰ درصد رای داشت.

نیکول پاشینیان اعلام پیروزی کرده است. او با انتشار ویدیویی در فیسبوک گفت: مردم ارمنستان به حزب قرارداد مدنی حکم اداره این کشور را دادند و من برای نخست وزیری نامزد هستم.

روز یکشنبه ائتلاف ارمنستان اعتبار نتایج انتخابات پارلمانی را زیر سوال برد و به "شمار متعدد تخلفات" حین این رای گیری اشاره داشت. این ائتلاف گفت که پیش از پذیرش نتایج آراء باید درباره تمام تخلفات تحقیق کند.

نیکول پاشینیان همچنین گفت: پیروزی در انتخابات پارلمانی موجب احیای تحکیم اجتماعی و ملی میشود. مردم ارمنستان دست به دومین انقلاب طی سه سال زدند. این بار به جای انقلاب "مخملی" انقلاب "فولادی" بود. تمام توافق‌ها محقق خواهد شد. مردم ارمنستان تصمیم خودشان را گرفتند و محتوای این تصمیم آشکار است. آنچه انتظار میرفت رخ داد.

پاشینیان گفت که در روزهای آتی با نیروهای سیاسی "سالم" به منظور اینکه با همبستگی کار کند، رایزنی خواهد کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی