تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
رییس سازمان جهانی بهداشت

سرعت انتشار ویروس کرونا در جهان بالاتر از توزیع واکسن‌ها است

رییس سازمان جهانی بهداشت ضمن استقبال از تعهد رهبران هفت اقتصاد بزرگ جهان یا گروه هفت (G ۷) برای تقسیم یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور‌های نیازمند اعلام کرد: ویروس کووید-۱۹ سریع‌تر از توزیع جهانی واکسن در حال گسترش است و برای پایان دادن به این همه گیری به مقادیری بیشتری واکسن نیاز است.

کد خبر: ۹۶۱۴۲
۱۴:۲۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

سرعت انتشار ویروس کرونا در جهان

دیدارنیوز ـ به گزارش یونایتدپرس، تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: تعهد گروه هفت برای ارایه یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور‌های نیازمند در دو سال آینده کمک بزرگی است، اما برای خاتمه دادن به این همه گیری واکسن‌های بیشتری مورد نیاز است.

وی افزود: برای پایان دادن به همه گیری کووید-۱۹ تا زمان برگزاری نشست گروه جی-۷ در سال آینده در آلمان، ۱۱ میلیارد دوز واکسن کرونا مورد نیاز است. ما به مقادیر واکسن کرونای بیشتری نیازی داریم و لازم است که این واکسن‌ها سریع‌تر به دست ما برسد. در حال حاضر، ویروس کووید-۱۹ سریع‌تر از توزیع جهانی واکسن‌ها در حال گسترش است.

وی خاطرشان کرد: برای کاهش انتقال ویروس کووید-۱۹ و نجات جان انسان ها، دوز‌های کافی واکسن کرونا وجود دارد، فقط در صورتی که این واکسن‌ها هم اکنون و نه سال آینده در مکان‌های مورد نیاز توزیع شوند.

رییس سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: این فوریت در بحبوحه انتشار گونه‌های به شدت مسری ویروس کرونا که اثربخشی واکسن‌های فعلی را تهدید می‌کنند، احساس می‌شود. با وجود کاهش شمار موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان، مرگ و میر‌ها به سرعت کاهش نیافته اند و کاهش کلی شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان، افزایش موارد ابتلا را در سایر کشور‌ها مانند آفریقا پنهان می‌کند.

آدهانوم با استناد به مقاله‌ای که به تازگی در مجله Lancet منتشر شده است، گفت: کشور‌های آفریقایی بالاترین میزان مرگ و میر جهانی را در میان بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ دارند؛ این در حالی است که موارد ابتلای کمتری نسبت به بیشتر سایر مناطق دارند.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر هر روز در کشور‌ها جان خود را از دست می‌دهند و این جوامع اکنون به واکسن کرونا نیاز دارند نه سال آینده.

وی ادامه داد: برخی از کشور‌ها در کنترل ویروس کرونا بدون واکسن موفق بوده اند، اما تهدید گونه‌های این ویروس بدان معنی است که آن‌ها مجبورند که اقدامات بازهم سختگیرانه تری را برای مدت طولانی تری اعمال کنند.

به گزارش ایرنا، چهل و هفتمین اجلاس سه روزه هفت قدرت صنعتی جهان «جی-۷» روز یکشنبه به پایان رسید. نتیجه این نشست سه روزه، تنها چند اعلامیه از جمله اختصاص صد‌ها میلیون دوز واکسن کرونا به کشور‌های نیازمند بود. به باور منتقدان، این کمک کافی نبوده و مشکلات ساختاری این کشور‌ها در عرضه واکسن را حل نمی‌کند.

در این نشست علاوه بر هفت کشور عضو ازجمله آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن؛ چهار مهمان دیگریعنی اتحادیه اروپا، هند، استرالیا و کره جنوبی نیز به عنوان ناظر حضور داشتند.

از جمله منتقدان سرسخت اجلاس، سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW)، اکسفام و سازمان جهانی بهداشت و همچنین کشور‌هایی مانند چین بودند.

سازمان دیده بان حقوق بشر، با «شکست عظیم» خواندن اجلاس گروه هفت، اعلام کرد: راهکار‌های ارایه شده از سوی سران اجلاس، توان رویارویی با هیچ یک از بحران‌ها و چالش‌های بین المللی مانند همه گیری کووید ۱۹، تغییرات اقلیمی و ... را ندارند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که برای شرکت در اجلاس گروه هفت به انگلیس سفر کرد، گفت: هدف‌گذاری گروه هفت برای اهدای یک میلیارد دوز واکسن کرونا به کشور‌های فقیر کافی نیست و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

همچنین مارک لاوکاک رییس امور کمک‌های سازمان ملل از گروه هفت به دلیل ناکامی در ارایه طرحی سازنده و موثر در مورد واکسیناسیون جهانی علیه کرونا انتقاد کرد و اظهارداشت: وعده گروه هفت برای ارایه یک میلیارد دوز واکسن کرونا طی سال آینده میلادی " گامی کوچک" از سوی این گروه است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی