تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نکات طراحی لباس فرم

لباس فرم از دسته پوشاکی است که عمدتا از آن در محیط کار، مدارس و غیر استفاده می‌شود که هدف از این کار یکدست و هماهنگ بودن لباس افراد و به طبع آن جدیت در کار و همکاری می‌باشد.

کد خبر: ۹۶۰۶۴
۱۰:۵۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز:  لباس فرم مناسب بایستی طرح ساده و در عین حال شکیل و جذابی داشته باشد و علاوه بر این به نحوی طراحی شود که افراد هنگام استفاده از آن در محیط کار احساس راحتی داشته باشند. به همین دلیل بایستی در طراحی این لباس  نکات و ریزه کاری های زیادی را مد نظر قرار داد تا در نهایت لباسی با فاکتور های ذکر شده در اختیار داشته باشید. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از نکات طراحی لباس فرم می پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات طراحی لباس فرم

لباس فرم پوششی است که از آن در محیط های رسمی مانند محل کار، مدرسه و غیره استفاده می شود.

نکات طراحی لباس فرم

نکات طراحی لباس فرم

برای طراحی لباس فرم باید نکاتی را مانند رنگ پارچه و طرح آن مد نظر قرار داد تا در نهایت لباسی با کیفیت در اختیار داشت.

همان طور که اشاره شد لباس فرم از دسته پوشاکی است که در محیط های رسمی مانند مدرسه و محیط کار استفاده می شود و از این رو بایستی ویژگی های خاصی داشته باشد. یکی از نکاتی که عمدتا در طراحی لباس فرم استفاده می شود به گونه ای که می توانید آن را در اکثر این لباس های مشاهده کرد، استفاده از پارچه هایی با رنگ تیره می باشد. یکی از دلایلی که برای این موضوع مطرح می شود این است که پارچه های تیره رنگ آلودگی و لکه های موجود در خود را کمتر نشان می دهند و از این رو برای محیط های کار که احتمال کثیف شدن لباس ها بیشتر می باشد گزینه مناسب تری به شمار می آید. البته این موضوع برای همه مشاغل یکسان نمی باشد  برای مثال لباس فرم در محیط هایی مانند بیمارستان بسته به شرایط کاری در آن محیط دارای رنگ روشن می باشد.

 راحت بودن و طرح رسمی و ساده داشتن از ویژگی های یک لباس با کیفیت می باشد.

طرح لباس های فرم به دلیل اینکه در مراکز رسمی به کار گرفته می شود بایستی ساده و فاقد هر گونه طرح و رنگ های غیر متعارف و غیر عادی باشد تا بتواند فضای جدی و رسمی بودن را به کارکنان القا کند. البته این ساده بودن طرح مانع از طراحی لباس های شکیل و جذاب نمی باشد و می توان با بهره گیری از طراحان ماهر به گونه ای این پوشاک را تولید کرد که در کنار ساده بودن بتواند جذاب و شکیل هم باشد. 

از دیگر نکاتی که در طراحی لباس فرم به آن توجه زیادی می شود، راحت بودن لباس برای افرادی می باشد که در محل کار خود از آن استفاده می کنند. نوع پارچه و شیوه طراحی آن نقش زیادی در راحتی بودن لباس فرم دارد به همین دلیل در هنگام تولید این پوشاک از بهترین طرح ها و همچنین پارچه ها برای این موضوع استفاده می شود تا افراد در آن احساس راحتی داشته باشند و بتوانند وظایف خود را به گونه بهتری انجام دهند. 

همان گونه که اشاره شد رنگ، طراحی و نوع پارچه همه از مواردی می باشند که در طراحی یونیفرم برای مکان های مختلف تفاوت دارند و به همین دلیل نمی توان در همه آن ها از یک طرح یکسان استفاده کرد. بهتر است طراح از قبل با ویژگی های خاص آن شغل و محیط کار آشنا شود تا بتواند لباس کارآمد تری طراحی کند.

چرا باید از لباس فرم استفاده کرد؟

نکات طراحی لباس فرم

استفاده از لباس فرم در محیط کار باعث می شود تا کارمندان احساس برابری داشته باشند و با رضایت بیشتری فعالیت کنند.

این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از شما تا به حال بوجود آمده باشد. ممکن است تصور کنید که با این کار برای کارمندان و به طور کلی افرادی که از این دسته پوشاک استفاده می کنند محدودیت ایجاد می شود اما در حقیقت باید گفت که طراحی لباس فرم و استفاده از یک لباس مشترک بین کارکنان باعث می شود تا آن ها خود را با همکاران خود در یک سطح ببیند و با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند. در صورت نبود لباس فرم انتخاب لباس مناسب محیط کار به خصوص برای خانم ها می تواند دغدغه هایی ایجاد کند و علاوه بر این هزینه ای را هم بابت تهیه آن بر روی دست آنان بگذارد از این رو عمدتا توصیه می شود برای همه کارکنان یک محیط از لباس یکسان استفاده کنند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از لباس فرم یکدست می تواند برای اعتبار و موفقیت برند هم مفید باشد. استفاده از لباس یکدست توسط کارکنان باعث می شود تا مشتری و مراجعه کننده بتواند به راحتی کارمندان را شناسایی کند و احساس رضایت بیشتری هم داشته باشد. 

برای مشاغل دشوار و خطرناک تر داشتن یونیفرم با پیش بینی نکات ایمنی باعث می شود تا افراد در هنگام کار امنیت بیشتری داشته باشند و بدین طریق از خطرات احتمالی در امان بمانند. موارد گفته شده بخشی از مزایای طراحی لباس فرم می باشد که اشاره شد.

برای طراحی لباس فرم به چه مرکزی مراجعه کنیم؟

برای انتخاب و طراحی لباس فرم بایستی مراکز مناسب برای این کار را انتخاب کرد چرا که مهارت و هنر آن ها در کیفیت لباس و نوع دوخت ان تاثیر گذار می باشد.

یکی از مهم ترین مراحل برای طراحی لباس فرم انتخاب افراد اصلح و ماهر در این کار می باشد که در این صورت دیگر نگرانی از بابت طرح و یا رنگ مناسب آن نخواهید داشت. همان طور که اشاره نوع لباس فرم بسته به محیط و شرایط کار دارد از این رو بهتر است در کنار به کار گیری از طراحان خبره، شرایط این موارد را هم برای وی مشخص سازید تا بتواند با دید بهتری نسبت به طراحی لباس اقدام کند.

با انتخاب مرکز مناسب می توانید در کنار داشتن لباس فرمی با کیفیت و با طرح مناسب، هزینه کمتر و مناسب تری هم در ازای آن پرداخت کنید و به این ترتیب در هزینه های خود صرفه جویی نمائید‌. عموما مراکز با سابقه بالا و همچنین مراکزی که در به دلیل تولیدات با کیفیت شناخته شده تر هستند می تواند گزینه های بهتری برای این کار به شمار روند‌.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی