تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

باسوادی ۶۰ درصد اتباع افغانستانی طی ۳۴ سال اخیر

News Image Lead

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه درصد باسوادی در افغانستان ۵۰ درصد است، اظهار کرد: نرخ باسوادی اتباع افغانستانی در زمان ورود به ایران حدود شش درصد بود که طبق آخرین آمار و اطلاعات حاصله از سرشماری سال ۹۵، این رقم به ۶۰ درصد رسیده است.

کد خبر: ۹۵۶
۲۰:۰۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز - علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مطلب فوق افزود: به عبارتی در یک بازه زمانی ۲۶ ساله از سال ۶۳ تا ۸۹ موفق شدیم ۶۸۰ هزار اتباع خارجی را باسواد کنیم. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار اتباع خارجی که عمدتا افغان هستند، تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند و در مجموع می‌توان گفت شمار اتباع باسواد شده در ایران از مرز ۷۶۰ هزار نفر گذشته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ هزار نفر از اتباع از محل اعتبارات دولتی تحت آموزش قرار گرفتند، گفت: نهضت سوادآموزی آماده همکاری با نهادهای بین‌المللی در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی برای اتباع و پناهنگان خارجی است.

به گفته باقرزاده، طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵، در سنین ۱۰ تا  ۴۹ سال، دو میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد در کشور داریم که حدود ۴۰۰ هزار نفر آنها اتباع خارجی هستند.

وی در بخش دوم سخنانش با اشاره به ضرورت توجه به محتوای آموزشی در نهضت سوادآموزی گفت: در نهضت تقویت و تعمیق مهارت‌های پایه سواد خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن کریم مورد توجه و در اولویت است. در کنار محتوای اصلی، برنامه‌های آموزشی برای تعمیق یادگیری و مهارت‌های زندگی طراحی شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: در همین راستا ۳۹ عنوان راهنمای آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی برای آموزش دهندگان تولید شده است و تلاش می‌کنیم تا با تدریس این مفاهیم سطح مهارتی سوادآموزان را برای مواجهه با چالش‌های روزمره افزایش دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی