تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ارتباط مدام مدرسه و والدین سطح یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با والدین دانش‌آموزان گفت:نتیجه هماهنگی آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها محیطی شاد برای دانش‌آموزان و یادگیری مهارت‌های زندگی است.

کد خبر: ۹۴۱۷
۱۶:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 98-97 به صورت مستقیم و از طریق شبکه تعاملی سینا روبیک با خانواده‌ها صحبت کرد.

سیدمحمد بطحایی در این برنامه که خطاب به خانواده دانش‌آموزان گفت: «تا چند روز دیگر سال تحصیلی جدید را با 14 میلیون و 7 هزار و 736 دانش‌آموز شروع می‌کنیم، این روزها همکاران ما در آموزش و پرورش و مدارس به‌شدت مشغول تهیه مقدمات برای استقبال از مهر هستند، سال تحصیلی که آغاز می‌شود و با آغازش امید جدیدی را به جامعه و خانواده‌ها تزریق می‌کند. شما خانواده‌ها هم امروزه مشغول تدارک وسایل دانش‌آموزان هستید هرچند که می‌دانم قیمت‌ها افزایش یافته و مشکلاتی برای شما درست شده است.»

او ادامه داد: «بر‌اساس آخرین آمار تا‌کنون 97 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و ثبت‌نام قطعی 3 درصد باقی‌مانده هم در روزهای آینده انجام می‌شود و روز یکشنبه اول مهر را باشکوه هر چه تمام‌تر آغاز می‌کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «برای این 14 میلیون دانش‌آموزی که در روزهای آینده به مدارس می‌روند، در کنار تحصیل علم و دانش برنامه داریم تا آنها را برای زندگی آماده کنیم، بچه‌ها باید در مدارس آن چیزی را که در زندگی فردی و اجتماعی آینده خود به آن نیاز دارند، تمرین کنند. چه برای هدف اول یعنی علم و دانش و چه هدف دوم تمرین مهارت‌های زندگی که به‌مراتب مهم‌تر است، به‌شدت نیاز داریم که ما معلمان و آموزش و پرورش و شما خانواده‌ها باهم هماهنگ باشید.»

بطحایی به موانعی که بچه‌ها برای آموزش در مدرسه با آن مواجه هستند اشاره کرد و بخشی از این موانع را ناشی از مدرسه، مدیر مدارس و بخشی را هم مرتبط با خانواده‌ها دانست. او گفت: «این موانع اجازه نمی‌دهند که دوران تحصیلی بچه‌ها آن‌گونه که باید طی شود.»

تحصیل بچه‌ها در مدرسه به‌شدت نیازمند ملاحظاتی در خانواده‌ها است

او هدف مهم‌ برنامه‌های آموز‌ش‌و‌پرورش را هماهنگی بین این نهاد با خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: «از طریق برنامه‌هایی که به‌وسیله اپلکیشن سینا روبیک در اختیارتان قرار می‌گیرد ما و شما درباره موانع و مشکلات بچه‌ها باهم تعامل و گفت‌و‌گو می‌کنیم. بنابراین اولین هدف ما از این اپلکیشن این است که ما گفتنی‌هایمان را به شما بگوییم و شما نیز گفتنی‌هایتان را با ما در میان بگذارید. مشکلات مدرسه، اختلالات کار مدیر مدرسه، معلمان، مشکلات کتاب‌های درسی، رفتارهای معلمان و غیره شاید در این زمینه‌ها شما موانع و مشکلاتی را ببینید که باید با ما در میان بگذارید و ما هم همین‌طور. تحصیل بچه‌ها در مدرسه به‌شدت نیازمند ملاحظاتی در خانواده‌ها است و بنا است همه این گفتنی‌ها را از طریق این اپلیکیشن ما و شما باهم در میان بگذاریم.»

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خانواده‌ها ادامه داد: «خانواده‌ها، برادران، خواهران و اولیای دانش‌آموزان، شما شریک تربیتی مدرسه هستید، ما شرکایی هستیم که سرمایه عظیمی مثل بچه‌ها را داریم، اگر هر کدام از ما جدا از هم کار انجام دهیم حتماً این سرمایه به تباهی می‌رود و تلف می‌شود. امروز فرزندان ما به‌شدت در معرض خطرات زیادی قرار دارند، بچه‌ها باید این خطرات را بشناسند و محل شناختن آنها مدرسه و خانواده است. بچه‌های ما باید صبوری و مدارا کردن، احترام گذاشتن به بزرگ‌ترها را باید تمرین کنند. باید نسبت به خانواده، شهر و کشورشان تعلق خاطر داشته باشند و البته هدف‌های دیگری که ما باید حتماً به آن‌ها برسیم که البته موانعی وجود دارد و تحقق آنها را سخت کرده است.»

بطحایی گفت: «گفت‌و‌گوهای ما و شما، دو شریک، یعنی آموزش و پرورش، معلم و مدیر مدرسه از یک طرف و شما خانواده‌ها به‌عنوان شریک دوم خیلی کم بوده است. ما با هم هماهنگ نیستیم، گاهی کارهایی انجام می‌دهیم که تلاش‌های شما را در خانواده‌ها خنثی می‌کند، اگر یک معلم وظیفه خود نداند که این بچه را علاوه بر نیازهای آموزشی با مهارت‌های زندگی هم آشنا کند تلاش‌های شما در خانواده به هدر می‌رود. متقابلاً کارهایی هم که ما در مدارس انجام می‌دهیم اگر شما والدین از آن اطلاعی نداشته باشید اثرات این کارها از بین می‌رود.»

او با ذکر نمونه‌ای درباره ناهماهنگی میان دو شریک تربیتی افزود: «امروزه یکی از مهم‌ترین پدیده‌هایی که همه را تحت تأثیر قرار داده است، استرس و اضطراب است و بالطبع دانش‌آموز هم مورد تأثیر آنها قرار گرفته است. شاید شما ببینید که بچه‌هایتان در خانواده بی‌صبری می‌کنند یا همه چیز را به هم می‌ریزند، این خود ناشی از اضطراب است. برای مواجهه با این پدیده ما در مدارس وظیفه داریم که بخشی از برنامه‌های پرورشی را ناظر بر کاهش این استرس‌ها و اضطراب‌ها برنامه‌ریزی کنیم، من به‌ عنوان یک معلم و شما باید درباره این موضوع مهم با هم گفت‌و‌گو کنیم.»

سینا روبیک بستر تعامل میان آموزش و پرورش و خانواده‌ها را فراهم می‌کند

بطحایی به قابلیت‌های شبکه سینا روبیک اشاره کرد و گفت: «سینا روبیک می‌خواهد بستر این کار را یعنی تعامل بین ما و شما را فراهم کند، شما از این طریق باید مسائل و راهکارهایتان را به ما بگویید و ما هم با شما وارد گفت‌و‌گو می‌شویم. مشغله‌های روزمره زندگی گاهی ما را تحت تأثیر و گاهی بی‌تاب می‌کند، شما والدینی که الآن صدا و تصویر من را می‌بینید و می‌شنوید شاید بگویید شما نمی‌دانید که ما چقدر مشکل داریم از مشکل مسکن، احتیاجات روزمره و غیره اما نکته مهم این است که فراموش نکنیم سرمایه عظیم ما به‌عنوان آموزش و پرورش و شما به‌عنوان والدین، همین نوجوانان و کودکان هستند که اگر خطرات از آنها دور نشوند و اگر نتوانیم آنها را برای زندگی فردای خود آماده کنیم، حتماً آنها در آینده و در زندگی خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. ما از شما می‌خواهیم به‌قدر کافی برای استفاده از این برنامه وقت بگذارید، می‌دانیم که مشغله‌های زیادی دارید اما حداقل این میزان لازم است تا ما با هم هماهنگ شویم و این گفت‌و‌گو شکل بگیرد.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «واقعاً گاهی زحمات ما معلمان در خانواده از بین می‌رود و بالعکس. راهکار آن هماهنگ‌شدن ما و شما باهم است و یکی از بسترهایی هم که این هماهنگی را شکل می‌دهد سینا روبیک است. البته ما از این طریق گفت‌و‌گوهای خود را با مدیران مدارس، معلمان و برنامه‌ریزان هم خواهیم داشت. باید بسیاری از مسائل را بی‌پرده با مدارس در میان بگذاریم و این اپلکیشن فقط خاص ارتباط ما و شما باهم نیست و در هماهنگی‌های لازم داخلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته خانواده‌هایی هم که در دوره‌های مرتبط با این موضوع شرکت کنند و هم معلمان به آن‌ها گواهینامه داده می‌شود.»

سیدمحمد بطحایی در پایان مجموعه آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها را یک "تیم" دانست و گفت: «ما یک تیم هستیم و همه اعضای این تیم باید جای خود را دقیقا بشناسند تا به موفقیت برسیم و محیطی شاد را برای دانش‌آموزان به وجود بیاوریم. نتیجه این هماهنگی مطمئناً ایجاد محیطی شاد برای دانش‌آموزان خواهد بود و آنها یاد می‌گیرند که در آینده در مقابله با سختی‌ها چه‌کار کنند. هدف مشترک این تیم بچه‌ها و سرمایه عظیمی است که در اختیار ما و شما قرار دارد. امیدواریم بتوانیم برنامه‌های خود را از این طریق اجرا کنیم و انشالله در پایان این سال تحصیلی بتوانیم آینده روشنی را برای آینده‌سازان کشورمان فراهم کنیم و نتایج مؤثری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی