تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران تشریح کرد

نمایشگاه مجازی تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای تأمل درباره تهران امروز و فردا

نمایشگاه مجازی تهران ۱۴۰۰ با موضوع عملکرد مدیریت شهری تهران بر آن است که در پایان یک دوره دیگر مدیریت شهری که نقطه عطف و گذری برای این دوران به حساب می‌آید به ثبت و ضبط رویکرد‌ها و فعالیت‌های شاخص این حوزه بپردازد.

کد خبر: ۹۴۱۶۸
۱۰:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

نمایشگاه مجازی تهران ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره نمایشگاه مجازی تهران ۱۴۰۰، توضیح داد: این نمایشگاه با نگاه به این است که شهر یک حوزه زنده و پویا است و نمی‌توان آن را جدا از مسیری که گذر کرده؛ در نظر آورد و همه حوزه‌ها و مشکلات آن را باید به صورت یک فرآیند دید و به بررسی آن پرداخت.

وی با تأکید براینکه مدیریت شهری همچون یک برنامه در حال گذار به آینده می‌اندیشد و موفقیت آن نیز در ترسیم چشم اندازی برای فردای تهران است، اضافه کرد: بنابراین باید این تصویر فردا نیز در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. از همین رو نمایشگاه تهران ۱۴۰۰ در سه بخش اصلی دیروز، امروز و فردا طراحی شده است.

محمدی درباره بخش دیروز نمایشگاه تهران ۱۴۰۰، توضیح داد: بخش دیروز به روند شکل گیری تهران، یادگار‌های تاریخی این شهر و سیر تحول مدیریتی شهر تهران می‌پردازد تا بتواند بستر‌های مسائل امروز را طرح کند. باید توجه داشت که فهم درست مشکلات امروز در تحلیل رخداد‌های دیروز شهر است و بررسی گذشته یک شهر ما را یاری می‌دهد تا مسیر تغییر و اصلاح مدیریت را بهتر تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه در بخش امروز، تمرکز نمایشگاه بر رویکرد‌های گفتمانی است که مدیریت شهری تهران در این دوره مدنظر داشته است، افزود: مدیریت شهری تهران که آرمان انسان محوری را مد نظر قرار داده و هشت محور گفتمانی را به مثابه سرلوحه‌های برنامه‌های خود در نظر داشته است و فعالیت‌های سازمان‌ها و مراکز شهرداری تهران نیز فراتر از رویکرد سازمانی تلاش برای تحقق این محور‌ها بوده است.

محمدی گفت: از همین رو این نمایشگاه در بخش تهران امروز تلاش دارد تا به تبیین این مفاهیم و مصداق‌های آن‌ها بپردازد چرا که رویکرد‌های مفهومی موضوعی زمانمند نیستند بلکه باید در مسیر زمانی بلندمدت پیگیری شوند تا به نتیجه مطلوب برسند. نمایشگاه تهران ۱۴۰۰ نیز با همین هدف شکل گرفته است تا از طریق فضای مجازی که دسترسی عمومی‌تر را فراهم می‌سازد به تبیین و ترویج و انتقال این گفتمان‌ها پرداخته شود.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران؛ در بخش تهران فردا نیز برخی از پروژه‌های در حال اجرا که در تهران آینده به ثمر می‌نشینند همراه با رویکرد به شهر انسان محور معرفی شده‌اند.

محمدی درباره مفهوم شهر انسان محور، گفت: شهر انسان محور در مقابل شهر خودرو محور آمده است و به سیاستگذاری و مدیریت شهری اطلاق می‌شود که اولویت را در مسیر رشد و توسعه شهر به انسان‌ها بدهد و در هر پروژه‌ای توجه اش به مردم و شهروندان به طور اعم باشد و تمامی شهروندان را در نظر بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: نمایشگاه مجازی تهران ۱۴۰۰ با توجه به محدودیت‌های دوران پاندمی و همچنین صرفه جویی هزینه‌ای تلاش دارد تا از بستر‌های جدید اطلاع رسانی برای بیان مفاهیم مورد نظر و انتقال تجربیات استفاده کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه شهر یک پدیده زنده و جاری است، افزود: ثبت رویکرد‌ها به شهر از آن جهت که تجربیات گسسته نمانند و بتوانند در امتداد هم فضایی مناسب‌تر و قابل ارزیابی را فراهم کنند، لازم و ضروری است. نمایشگاه تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای گفت‌وگوی صاحبنظران و علاقمندان به حوزه مدیریت شهری و تهران است تا با نقادی و بررسی فعالیت‌ها زمینه افزایش و تعمیق این مفاهیم را به وجود آورند. این نوع گزارش علاوه بر موارد ذکر شده، خود حرکتی در جهت شفافیت و پاسخگویی به مردم است تا شهروندان را مطالبه‌گر و حساس نسبت به محیط پیرامون خود تربیت کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، نمایشگاه تهران ۱۴۰۰ با سه بخش «دیروز، امروز و فردا» از طریق سایت‌های Tehran.ir، Tehran.iri، tehran ۱۴۰۰.tehran.ir، My.tehran.ir قابل مشاهده و دسترسی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی