تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مهرعلیزاده: شخصیتی اهل مدارا و تسامح هستم

یکی از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شخصیتی اهل مدارا و تسامح هستم گفت: افراد دارای پشتکار و سالم را سر کار میگذارم و اینکه فردی اعتقاد به چپ یا به راست اعتقاد دارد یا اینکه فردی پیرو فلان ادیان است، برای من اهمیت ندارد، بلکه ایرانی بودن و شایستگی و برای من مهم است.

کد خبر: ۹۳۹۲۸
۰۹:۱۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

مهرعلیزاده: شخصیتی اهل مدارا و تسامح هستم

دیدارنیوز - محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت‌وگویی ضبط شده که از شبکه خبر پخش شد، با بیان اینکه«عمده مشکلات امروز کشور ناشی از سیاست های کلان است»، اظهار کرد: در هر کشوری باید الگوی مشخص توسعه به ویژه در زمینه اقتصادی طراحی و تدوین شده باشد و کسی میتواند امور کشور را مدیریت کند که خودش دارای شناخت از الگوهای توسعه باشد و مسائل ریز را بفهمد و کار اجرایی کرده باشد.

وی با اشاره به سوابق خود افزود: از سن ۲۵ سالگی در صنعت کار خود را آغاز کردم و دارای سوابق بسیاری در حوزه صنعت و مدیریت امور دارم و به مباحث مرتبط با بانک و توسعه آشنا هستم و تجارب بسیار دارم. در دولت نیز اخیرا توفیق داشتم که یک سال در بحران های آبی استاندار اصفهان بودم و با تجربیات عملی و اجرایی حس می کنم این کار (ریاست جمهوری) از من بر می آید.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه  من برنامه ریز و برنامه محور هستم و به آینده فکر می کنم و کار روزمره را دوست ندارم، خاطر نشان کرد: به دلیل تجربیات عملی و اجرایی احساس کردم که می‌توانم در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را صورت دهم و معتقدم کسانی که فقط دیدگاه‌های کلان داشته و نتوانند لمس عینی از مشکلات داشته باشند در اداره کشور موفق نخواهند بود و امروز نیز کشور ما با مشکلاتی در زمینه تولید و اقتصاد مواجه است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید از بخش تولید مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها صورت بگیرد و بنده حس می‌کنم با توجه به سوابق خود در مقایسه با دیگر افراد موفق‌تر خواهم بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برنامه‌ای تحت حکمرانی اقتصاد اجتماعی دارم؛ من ملاک های این نوع حکمرانی را فارغ از نگاه سیاسی مشخص کرده‌ام.

مهرعلیزاده همچنین درباره ترکیب کابینه خود خاطر نشان کرد: الان یک لیستی را تعیین کرده‌ام و شاید برای هر موقعیت کاری ۷ الی ۸ نفر را معین کرده‌ام، اما اغلب برای مردم ناشناخته هستند. من معتقدم باید جوانان و کسانی که با مسائل جدید و روز بیشتر آشنا هستند را روی کار بیاوریم. من صرفاً روی کارایی و پشتکار داشتن افراد و اعتقاد آنها به برنامه‌ی مشخص اجرایی تدوین شده توجه می‌کنم. آنچه من در برنامه ام دارم این است که ملاک ها را مشخص کرده ام و هیچ گرایش خطی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره  راهکارش برای کاهش تورم نقطه به نقطه با بیان اینکه « با فرمان هایی که در روزهای اول صادر می کنم تمام بخشنامه‌های مانع تولید را از مسیر توسعه تولید برمی دارم»، اظهار کرد: وقتی تولید و صادرات افزایش یابد، رفته رفته تورم کاهش می‌یابد. همچنین برای تامین کسری بودجه راهکارهایی دارم که عمده این راهکارها مربوط به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها است. با اجرای برنامه‌ها ان شاءالله طی چند ماه نخست روند افزایش تورم را متوقف و تا پایان سال میزان تورم را از ۴۶ درصد به زیر ۳۰ درصد می‌رسانم و ان شاءالله تا پایان دوران نرخ تورم تک رقمی خواند شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه درباره راهکارهای خود برای گران فروشی و گرانی خاطر نشان کرد:
دولت با تمام وجود با معلول می جنگد درحالیکه علت اصلی رانت ها است؛ رانتی مثل نرخ ارز رانتی مثل انحصار تولید در شرکت های بزرگ باید از بین بروند. همچنین نظارت اتاق های اصناف میتواند در این زمینه نقش های موثرتری ایفا کند.
مهرعلیزاده درباره برنامه های خود برای رفع معضل بیکاری تاکید کرد: من به طور میانگین سالی یک میلیون شغل را محاسبه کرده ام و راهکار هایی دارم. قطعا چون دولت از نیمه دوم مشغول می شود، می‌توانیم در سال نخست حدود ۶۰۰ هزار شغل را احیا و تولید کنیم و با اجرای برنامه‌های دیگر و همچنین با جذب سرمایه های خارجی و سرمایه های ایرانیان خارج از کشور، طی ۴ سال میتوانیم میانگین سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

وی درباره وضعیت بازار مسکن نیز گفت: باید هم زمان کمک های واقعی به نیازمندان مسکن ارائه شود. برای بلند مدت برنامه دارم تا بخش خصوصی را وارد کنیم. ساختن شهرک های استاندارد متوسط مقیاس از جمله برنامه های من خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا موافق نظارت بخشهای کارشناسی بر عملکرد خود هستید، خاطر نشان کرد: در برنامه من وجود دارد که از کارشناسان مختلف دعوت شود و نظارت کنند. من حتی اعتقاد دارم بودجه و میزان فروش نفت ما روی تابلو باشد و سیستم های اجتماعی نظارت کنند. معتقدم باید دولتی شیشه ای داشته باشیم.
مهرعلیزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت رییس جمهور شدن حاضر هستید هر ۳ ماه یکبار به میان مردم بروید، اظهار کرد: حاضرم هر ماه یکبار بین مردم بروم به این شرط که آدم دور خود جمع نکنیم و مردم را وادار نکنیم دنبال اتوبوس رئیس جمهور بدوند.  من در اصفهان بار ها و بارها این کار را کردم و با یک همراه و با اتوبوس به درو ترین مناطق می‌رفتم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مافیای واردات را میشناسید؟ گفت: من سه دوره عضو منتخب اتاق بازرگانی ایران بودم، یعنی 12 سال و به خوبی با این معضل آشنا هستم و معتقدم ریشه مافیا رانت است؛ ارز ۴۲۰۰ تومان کشور را بد بخت کرده است و امروز حتی صنعت گر هم دلال شده است چون واردات به صرفه است؛ درحالیکه واردات در حد کفایت و در یک رقابت خوب است و در این شرایط است که مافیا عملا از بین می‌رود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره زمانبندی‌های  خود برای بهبود وضع معیشت مردم گفت: من برای 5 دهک پایین جامعه 5 برابر یارانه در نظر گرفته ام و باید به هر خانوار ۱ میلیون تومان بدهیم؛ باید وضعیت را یکی دو سال به همین صورت پیش ببریم.
مهرعلیزاده درباره وضعیت زندگی خود گفت: زندگی من در حد متوسط است و به خودم قول داده ام همین حقوق بازنشستگی برای من کافی باشد و حقوق ریاست جمهوری را نخواهم گرفت؛ حقوق 12 میلیون تومانی من برای خودم و همسرم که دو نفر هستیم کافی است به مردم قول می دهم که زندگی متوسط خود را با همین حداقل ها حفظ کنم.

وی درباره وضعیت فرزندان  و اعضای خانواده خود نیز اظهار کرد: من سه فرزند دارم که هر سه کار می کنند و مدارک دانشگاهی دارند؛ یکی مهندس مکانیک و دیگری دکتری مدیریت مالی و سومی نیز طراحی صنعتی خوانده است. پسر اولم در یک شرکت استارتاپی، پسر دومم در یک شرکت خصوصی و دخترم در سازمان منطقه آزاد کیش بعنوان کارشناس کار می‌کنند  و زندگی خودشان را دارند.همچنین چهار و پنج برادر دارم بازنشسته هستند و زندگی خودشان را دارند. خواهرم و خانمم نیز خانه دار هستند.
 وی افزود:من 42 سال کار کرده ام و در هیچ جا هیچ کس که  با من نسبت داشتند را وارد کار نکردم تا بتوانم راحت و بدون رودربایستی کار کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه عملیاتی خودبرای رونق تولید تاکید کرد: بعد از حدود ۱۰۳ سال قانون گذاری در کشور، امروز ۱۲ هزار قانون داریم درحالیکه فرانسه یا وجود اینکه 300 سال است که قانون اساسی دارد، قوانین اش یک سوم ما است؛ قوانین ما متضاد است و همدیگر را نقض می کنند. ما همچنین ۲۸۸ هزار آیین نامه داریم که با مطالعه‌ای که انجام داده‌ام، بسیاری از این قوانین و مقررات مازاد و دست و پا گیر باید برداشته شوند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره راهکارهای خود جهت جلوگیری از ورود به حاشیه ها و بگو مگو های مقامات تاکید کرد: تا بحال مردم یک حاشیه از من ندیده‌اند؛ چراکه شخصیتی اهل مدارا و تسامح هستم و افراد دارای پشتکار و سالم را سر کار میگذارم و اینکه فردی اعتقاد به چپ یادگیری به راست اعتقاد دارد یا اینکه فردی پیروی فلان ادیان است، برای من اهمیت ندارد بلکه ایرانی بودن و شایستگی بودن او برای من مهم است.

وی در پایان گفت: آرزوی موفقیت برای مردم و افتخار ایران را دارم و امیدوارم مردم با همه شرایط و سختی‌هایی که دارند، بدانند که ایران مال آنهاست و آنها یک ایرانی سرافراز و پر افتخارند و  پای صندوق‌های رای بیایند و از حق خود به عنوان حق استفاده از قانون اساسی و  مردم‌سالاری بهره مند شوند و اطمینان داشته باشند که تحقق این امر در اثر اتکای به بر نامه کاندیدا و شناخت او ست. مردم بدانند رییس جمهور خیلی اختیار دارد و کارهای بسیاری میتواند انجام دهد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی