تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

برادر بابک خرمدین خودکشی کرد!

صبح امروز برادر بابک خرمدین که ساکن شهرک اکباتان بوده خودکشی کرد.

کد خبر: ۹۲۲۹۹
۱۰:۳۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

برادر بابک خرمدین خودکشی کرد!

دیدارنیوز: صبح امروز برادر بابک خرمدین که ساکن شهرک اکباتان بوده، بر اثر استفاده بیش از حد نوشیدنی الکلی احتمالا با هدف خودکشی، مسموم گردیده و هم‌اکنون با حال نامساعد در بیمارستانی در تهران بستری است.

جدای از ابراز تاسف به خاطر شنیدن چنین فجایع هولناکی، این‌که چه عواملی زمینه‌ساز وقوع چنین اتفاقاتی می‌شوند، قابل تامل است.هر چند جزئیات کامل این پرونده مشخص نیست اما بر اساس اطلاعات فعلی مهم‌ترین مسئله مورد توجه در اعترافات اولیه پدر مقتول، اشاره پدر به مشکلات عدیده با فرزندش و ابراز نارضایتی از رفتارهای اوست.

اما آیا هر والدی که از رفتار فرزندش ناراضی است، باید دست به چنین کاری بزند؟ از آن طرف ماجرا، این پدر 81 ساله در چه شرایط بحرانی از لحاظ روانی به سرمی‌برده که مرتکب چنین قتل فجیعی شده است؟ هرچند هنوز زوایای پنهان زیادی درباره این پرونده وجود دارد و ممکن است در آینده جزئیات دقیق‌تری درباره آن منتشر شود اما در ادامه و به بهانه این اتفاق، از تعارض‌های والد-فرزندی خواهم گفت که اگر به موقع و به صورت اصولی مدیریت نشود، ممکن است به آسیب‌های جدی برای دوطرف ختم شود.

والدین و فرزندانشان در زندگی خانوادگی خود با مشکلات متعددی روبه‌رو می شوند که برخی از این اختلافات، مهم و جدی هستند. به همین دلیل مهم است والدین و فرزندان اختلافات و تعارض‌های خود را به درستی شناسایی کنند و به گونه‌ای به مدیریت آن‌ها بپردازند که رابطه آن‌ها مختل نشود. تضاد بین والد و فرزند ریشه در باورها و رفتار پدر و مادر در دوران کودکی و نوجوانی دارد. اختلاف بین والدین و فرزندان یا همان فاصله بین نسل‌ها موضوعی مهم و مورد توجه روان‌شناسان است زیرا از گذشته تاکنون همواره این دو نسل با یکدیگر در تضاد و تعارض بوده‌اند. با بررسی علل این مسئله درمی‌یابیم که بسیاری از والدین به تصور این که نیاز فرزندانشان صرفاً در تهیه لباس زیبا و تغذیه مناسب خلاصه می‌شود، از ایجاد جو صمیمانه و برقراری ارتباط دوستانه با آنان خودداری می‌کنند. به همین دلیل مدام بین آن‌ها بر سر مسائل مختلف، اختلاف به وجود می‌آید. عوامل زیادی در ایجاد و شکل‌گیری این تعارضات نقش اساسی دارند که در ادامه به آسیب‌زاترین آن‌ها اشاره می‌شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
0
يكي جلوي اينا رو بگيره
سید رسول زنگانلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
0
آی مملکت داریما آدم کیف میکنه به این وضع.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی