تیتر امروز

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...
علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

علی نوری: نسل امروز برای رسیدن به اهداف تعریف شده حاکمیت کاری نمی‌کند/ مشارکت اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که تبعیض نباشد/ امید مردم زمانی از بین رفت که فهمیدند که حاکمیت رای می‌خواهد نه مشارکت

دکتر علی نوری استاد دانشگاه و جامعه شناس یکی دیگر از مهمان‌های برنامه «تیتر» بود؛ او در این گفت‌و‌گو به موضوعات مهمی مانند تبعیض، شکاف اجتماعی و ... اشاره کرد. او معتقد است: نسل جوان برای اهدافی...
مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

دغدغه‌های معلم یک مدرسه با ۲ دانش‌آموز/ شاگردهایم را رها کنم ترک تحصیل می‌کنند

«هنوز از خودم رضایت کامل ندارم»؛ این جمله را می‌گوید و وقتی تعجبم را می‌بیند می‌گوید هر روز ۵۰ کیلومتر راه طی می‌کنم تا به شش شاگردم که دو نفرشان در یک روستا و چهار نفرشان در روستای دیگر هستند، یک یا دو روز درمیان درس بدهم و اگر رهایشان کنم معلوم نیست دیگر درس بخوانند.

کد خبر: ۸۹۸۴۱
۱۱:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

دغدغه‌های معلم یک مدرسه

دیدارنیوز ـ حبیب اله بابایی معلمی باتجربه با ۲۶ سال سابقه تدریس است و در آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج کار می‌کند. معلم دانش آموزان در دو روستای سرسو و اندر است و باید هر روز از مسیر خانه تا این دو روستا ۵۰ کیلومتر راه بپیماید و دوباره به خانه برگردد.

از سختی‌های مضاعف تدریس در ایام کرونا حرف می‌زند و می‌گوید: از اسفند ۹۸ با شیوع کرونا مدارس تعطیل شدند. کلاس‌های درس در مدارس شهر‌های بزرگ به فضای مجازی و شبکه شاد منتقل شد، اما روستا‌های بسیاری داریم که از اینترنت محروم هستند و حتی اگر اینترنت هم داشته باشند گوشی تلفن همراه ندارند.

او ادامه می‌دهد: به همین خاطر در یک سال گذشته به صورت حضوری برای تدریس حاضر شدم و در خدمت بچه‌ها بودم. در روستای سرسو دو شاگرد دارم. هر دو، دختر‌های یک خانواده هستند که در زمین کشاورزی شان خانه‌ای ساخته اند و در آنجا حتی آب و برق هم ندارند و بچه‌ها شب‌ها را زیر نور چراغ زنبوری سپری می‌کنند. یکی از دختر‌ها کلاس اول و دیگری کلاس پنجم است.

آقای بابایی که دو روز در هفته را به روستای سرسو و دو روز هفته را به روستای اندر که در آنجا چهار دانش آموز دارد می‌رود از وضعیت تحصیل بچه‌ها می‌گوید: البته تعدادی از خانواده‌ها در شهر هم خانه دارند و در مدرسه شهر ثبت نام کرده و این یک سال هم با گوشی و به صورت غیرحضوری درس خوانده اند، اما خب تعداد کمی هم در روستا مانده اند. جاده سرسو خوب است و با ماشین شخصی ام تردد می‌کنم. قرار بود ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به ما بدهند که آن را هم نتوانستند تهیه کنند.

او با وجود آنکه در گذشته عمل جراحی ریه انجام داده و با سختی‌هایی رو به روست می‌گوید: اجازه ندادم بچه‌ها از درسشان عقب بیفتند. حتی دانش آموزی داشتم که پنجم را جهشی خوانده و می‌خواهد از پایه چهارم به ششم برود. چنین استعداد‌هایی هم در بین بچه‌ها داریم.

آقامعلم به وضعیت نامساعد تحصیل در روستا‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید که اکثر بچه‌ها ابتدایی را می‌خوانند و بیشتر ادامه نمی‌دهند و اکثر آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند. یکی از سختی‌های کارم این است که باید به دو روستا بروم و نمی‌توانم آنطور که می‌خواهم به تحصیل بچه‌ها برسم. مثلا امروز رفته ام سرسو و تا چند روز دیگر نمی‌توانم به آنجا بروم و باید در روستای دیگری هم باشم بچه‌ها در خانه درس نمی‌خوانند و باید کار کنند مثلا برای چوپانی بروند و امکان مرور درس‌ها را به طور مرتب و کامل ندارند.

آقای بابابی ادامه می‌دهد: مدرسه‌ای در روستای مجاور روستای سرسو دایر است، اما خانواده دو شاگردم آن‌ها را به روستای دیگر نمی‌برد. معمولا شاگردان ما تا کلاس ششم می‌خوانند و بعد ترک تحصیل می‌کنند.

او در نهایت معتقد است آنطور که خودش دلش می‌خواسته نتوانسته معلمی کند و آنطور که باید و شاید کاملا راضی نیست، چون همانطور که گفته بود هر روز نمی‌تواند بچه‌ها را ببیند. البته خودش به نکته دیگری اشاره می‌کند و در این باره می‌گوید: برای آموزش و پرورش هم مشکل است که برای دو دانش آموز یک معلم تمام وقت بگذارد. به سختی‌های کارم اهمیتی نمی‌دهم. خودم انتخاب کردم و برایم مهم است به انتظاراتی که دارم عمل کنم، اما خب به علت مشکلاتی که بازگو کردم به نتیجه دلخواه نمی‌رسم.

دغدغه‌های معلم یک مدرسه

 

دغدغه‌های معلم یک مدرسه

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: معلمان
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر
امروز دوشنبه ۲۴ آذر