تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی مطرح کرد

انتقاد یک نماینده از عدم امنیت دانش‌آموزان در مدارس/ مجازات سنگین در انتظار معلمان آزارگر

فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از عدم امنیت دانش آموزان در پشت دیوار مدارس، گفت که مجازات سنگین در انتظار معلمان آزارگر و ترویج دهنده خشونت در جامعه است.

کد خبر: ۱۸۳۳۵۴
۱۱:۳۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۴

انتقاد یک نماینده از عدم امنیت دانش‌آموزان در مدارس/ مجازات سنگین در انتظار معلمان آزارگر

دیدارنیوز: نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد عدم وجود قانون برای سنجش روان‌شناختی معلمان در گزینش، گفت: خلاء قانونی در گزینش مهمترین عنصر عدم توسعه کشور خواهد بود، زمانی که می‌گوییم مسیر توسعه هر کشوری از آموزش و پرورش آن کشور می‌گذرد بخش اعظمی از این توسعه به وجود معلمان متخصص، کارشناس و دلسوز بستگی دارد.

فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌و‌گو با رسانه خانه ملت در واکنش به سخنان مدیرکل گزینش وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه قانون اجازه ورود گزینش به مسائل روانشناختی معلم را نمی‌دهد، گفت: در روز‌هایی که افکار عمومی از گزارش‌های متعدد تنبیه بدنی دانش‌آموزان متأثر شده است نباید فراموش کنیم، مدرسه جای امنیت، رشد و احترام بوده و هست نه مکانی برای تقویت و آموزش خشونت به هر عنوان و قالبی؛ مجلس نه تنها این رفتار‌ها را محکوم می‌کند، بلکه آنها را مصداق انحراف از رسالت آموزش می‌داند.

نماینده مردم ایذه، باغ‌ملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلمان باید الگوی اعتمادسازی از ابعاد مختلف باشند، افزود: دانش‌آموزان امروز شهروندان اجتماعی فردای ایران هستند و معلمان با رفتارهایشان باید الگوی اعتماد و امانت برای جامعه باشند نه عامل ترس دانش آموزان و والدین.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد عدم وجود قانون برای سنجش روان‌شناختی معلمان در گزینش، تصریح کرد: خلاء قانونی در گزینش مهمترین عنصر عدم توسعه کشور خواهد بود، زمانی که می‌گوییم مسیر توسعه هر کشوری از آموزش و پرورش آن کشور می‌گذرد؛ بخش اعظمی از این توسعه به وجود معلمان متخصص، کارشناس و دلسوز بستگی دارد. ما سال‌هاست معلم را فقط با فیلتر‌های اعتقادی، سیاسی یا خانوادگی سنجیده‌ایم، اما از ابعاد شخصیتی، روانی، کنترل خشم، ظرفیت ارتباطی و توان مدیریت کلاس‌های درس غافل مانده‌ایم. 

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه قانون گزینش معلمان باید به روز رسانی شود، اظهار داشت: چگونه کسی که سلامت روان او بررسی نشده، می‌تواند مسئول پرورش روان نسل آینده باشد؟ قانون گزینش در آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۷۵ است و پاسخگوی نیاز‌های تعلیم و تربیت امروزی نیست، اما امروز با تحولات اجتماعی، فشار‌های شغلی، پیچیدگی‌های روانی نسل جدید و انتظارات جامعه این قانون دیگر جوابگو نیست. کمیسیون آموزش مجلس، به‌طور جدی اصلاح این قانون را در دستور کار قرار خواهد داد.

ابراهیم‌پور سنجش سلامت روان، هوش هیجانی، کنترل هیجان و تاب‌آوری معلم را امری لازم و ضروری در قانون گزینش آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: حضور مشاوران و روان‌شناسان در فرایند استخدام و آموزش معلمان، نظام پشتیبانی روانی و رفاهی از معلمان در طول خدمت، تعیین مجازات سنگین برای معلمان آزارگر و پرورش دهنده خشونت در مدارس و…. از موارد ضروری است که باید در پیش نویس قانون گزینش معلمان مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر تأمین سلامت روان معلم و سرمایه‌گذاری برای امنیت روان دانش‌آموز، خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواستاریم به‌جای موضع انفعالی، با تمام ظرفیت وزارتخانه از بازنگری ساختاری در گزینش و آموزش معلمان حمایت کنند، قرار نیست معلمان را قربانی کنیم؛ انتشار فیلم‌های تنبیه دانش آموزان در مدارس در کنار شفاف‌گری نسل آینده خبر از ضعف عملکرد تعلیم و تربیت کشور ما را می‌دهد که در پشت دیوار‌های مدارس امنیت دانش آموزان زیر سوال رفته است.

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت
امروز چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت
امروز چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت
امروز چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها