تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

استاندار اردبیل: ایجاد منطقه آزاد در اردبیل بر رونق اقتصادی ایران و آذربایجان موثر است

استاندار اردبیل گفت: تصویب و ایجاد منطقه آزاد این استان در رشد و رونق مبادلات اقتصادی ۲ کشور ایران و آذربایجان مهم و اثرگذار است.

کد خبر: ۸۹۰۸۶
۱۳:۱۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

استاندار اردبیل منطقه آزاد در اردبیل

دیدارنیوز ـ اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پارس‌آباد مغان بیان کرد: ارتباط با کشور آذربایجان برای ایران و اردبیل دارای اهمیت بوده و اقدام‌های مناسبی در راستای سرعت‌بخشی به تصویب منطقه آزاد این استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به تصویب لایحه مناطق آزاد در دولت، مجلس و تایید شورای نگهبان افزود: طرح مورد نظر در کمیسیون اقتصادی و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوب شده است و در صورت تصویب در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آینده نزدیک به عنوان رونق بخش اقتصاد ۲ کشور خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: اجرای بارانداز ریلی در شمال این استان نیز از جمله ضرورت‌های توسعه ارتباطات اقتصادی است و به جد پیگیری می‌شود که البته در وزارت کشور و وزارت راه مصوب شده است و مراحل نهایی را به لحاظ تصویب می‌گذراند.

وی اضافه کرد: نقشه‌های مورد نیاز برای اجرای بارانداز در داخل کشور تهیه شده است و در آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه مناطق آزاد برای همه کشور‌ها جا افتاده است و ایجاد چنین مناطقی می‌تواند به خوبی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی موثر باشد، ادامه داد: شهرک صنعتی مشترک نیز موضوع جدیدی است که در بین کشور‌های دیگر وجود نداشت و مطالعات و اجرای آن به تدوین قوانین نیاز دارد.

وی همچنین فعالیت گمرک بیله‌سوار و مراودات انجام شده از این گمرک را مناسب ارزیابی کرد و افزایش مبادلات تجاری از این گمرک به میزان ۷۰ درصد با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را یادآور شد.

لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده ۲ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان، تبدیل به لایحه اختلافی شده و در ۳۱ اردیبهشت پارسال با امضای رییس مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

استان اردبیل که با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر همجوار با گیلان، آذربایجان‌شرقی و زنجان در شمال‌غربی ایران واقع شده، دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با کشور جمهوری آذربایجان است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی