تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

دیدار سیسی و بن زاید در قاهره در خصوص روابط دوجانبه و خاورمیانه

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که در دیدار عبدالفتاح سیسی و محمد بن زاید مسائل منطقه و پاره‌ای از برجسته‌ترین پرونده‌های مطرح در سطح منطقه از جمله سد النهضه را مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۸۸۳۲۲
۱۱:۲۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

سیسی و بن زاید

دیدارنیوز - به نقل از العربی الجدید، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات میان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی نشانگر تفاهم متقابل دو طرف در قبال راه‌های تعامل با آن پرونده‌ها بود و توافق شد که تلاش‌های مشترک به منظور دست یابی به سازش‌ سیاسی برای بحران‌های موجود در تعدادی از کشورهای منطقه و بازیابی نهادهای ملی آنها و صیانت از توانمندی‌هایشان ادامه یابد.

همچنین دو طرف بر سر تلاش برای شکل گیری چشم اندازی جهت توسعه نظام همکاری مشترک عربی که ضامن تقویت توانمندی‌های عربی در قبال چالش‌های منطقه و تهدیدهای روزافزون علیه امنیت منطقه‌ باشد، توافق کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار توافق شد همکاری و هماهنگی میان مصر و امارات "به عنوان ستون اصلی حفظ امنیت ملی عربی و رویارویی با مداخله‌های خارجی در امور حاکمیتی کشورهای منطقه"، افزایش یابد.

سیسی نیز در این دیدار بر پایبندی مصر به موضع ثابت خود در قبال امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و مخالفت با هرگونه اقداماتی جهت بر هم زدن ثبات آن تاکید کرد.

سیسی درخصوص روابط دوجانبه بر اهتمام مصر برای ادامه تقویت همکاری دوجانبه با امارات در زمینه‌های مختلف و افزایش دیدارهای دوجانبه میان مسئولان ارشد دو کشور به صورت دوره‌ای به منظور هماهنگی در قبال تحولات منطقه و تقویت همکاری عربی و اسلامی مشترک در رویارویی با چالش‌های مختلف منطقه تاکید کرد.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که بن زاید نیز تصریح کرد که سفر کنونی‌اش به مصر در راستای ادامه روابط مستحکم و برجسته میان دو کشور است.

ولیعهد امارات در این راستا "نقش محوری و مستحکم مصر به عنوان پایه و اساس مهم امنیت و ثبات در منطقه و توسعه روابط مصر و امارات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و غیره و رشد چشم گیر در میانگین تبادل تجاری و حجم سرمایه گذاری‌ها را ستود و بر اهتمام مشترک برای ادامه مسیر به سمت تعمیق و توسعه آن روابط تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که در این دیدار، درخصوص چالش‌ها و چشم‌اندازهای همکاری مشترک میان مصر و امارات گفتگو و نسبت به سطح همکاری و هماهنگی موجود میان دو کشور ابراز خرسندی شد و بر اهمیت حمایت و تقویت این همکاری به نفع دو کشور و ملت برادر به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری با بهره گیری بهتر از تمامی فرصت‌های موجود تاکید شد.

پیشتر منابع العربی الجدید اعلام کردند که ارتباط مستحکمی میان این سفر بن زاید بن قاهره با ابتکارعمل اخیری وجود دارد که امارات برای حل مساله سد النهضه مطرح کرد که مصر و سودان در ماه گذشته این ابتکار عمل را تایید نکردند. اما پس از آن، یاسر عباس، وزیر منابع آبی سودان از برخی از جزئیات این ابتکارعمل سخن گفت و به امکان تبدیل این سد به یک سرمایه گذاری مشترک میان سه کشور بعد از تزریق پول از جانب امارات، اتحادیه اروپا و بانک جهانی اشاره کرد.

منابع گفتند که در این مذاکرات، مساله لیبی و تحول روابط مصر و ترکیه و سرمایه گذاری‌های امارات در مصر مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی