تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

ثبت نام ۸۵۰ داوطلب اصفهانی برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کونژوگه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ثبت نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کونژوگه، گفت: طی ۳ روز ۸۵۰ داوطلب اصفهانی ثبت نام کرده اند و کارآزمایی بالینی واکسن مشترک کوبا و ایران ظرف چند روز آینده با حضور وزیر بهداشت به صورت رسمی در اصفهان آغاز می‌شود.

کد خبر: ۸۸۱۳۷
۱۱:۵۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

ثبت نام داوطلبان اصفهانی برای کارآزمایی بالینی واکسن

دیدارنیوز ـ کمال حیدری در نشستی با خبرنگاران که امروز (شنبه_۴ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به قرارگیری در هفته سلامت، اظهار کرد: یکی از مباحثی که در این هفته افتخاری برای اصفهان خواهد بود شروع حرکت ملی طرح کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا با همکاری انستیتو پاستور ایران و کوبا است که از مراحل قبلی با موفقیت بیرون آمده و درحال تکمیل مراحل کارآزمایی بالینی است.

وی با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک کوبا و ایران بر روی ۲۰ هزار داوطلب در ۸ استان انجام می‌شود، گفت: منحصرا در شهر اصفهان به ۳ هزار داوطلب نیاز است که ثبت نام از روز پنج شنبه گذشته شروع شده و سامانه ۳۱۱۳ برای راهنمایی و پاسخگویی شهروندان تعیین شده است. بعد از تکمیل ثبت نام و انتخاب داوطلبان، به صورت تلفنی برای تزریق واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دعوت می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و انستیتو پاستور ایران با حضور وزیر بهداشت در اصفهان آغاز می‌شود، گفت: تاکنون ۸۵۰ داوطلب اصفهانی برای شرکت در این کارآزمایی ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌کنیم ظرفیت پیش بینی شده به زودی تکمیل شود.

حیدری در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تزریق واکسن کرونا در اصفهان، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد عارضه خاصی در افرادی که واکسینه شده اند گزارش نشده، ضمن اینکه همه تدابیر لازم برای واکسیناسیون پیش بینی می‌شود تا اگر مشکلی پیش آمد به سرعت حل شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا دریافت کرده اند که هیچ کدام مشکل خاصی نداشته اند، تصریح کرد: کمیته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی برای عوارض واکسن تشکیل شده است، البته هر واکسنی عوارض خفیفی هم دارد که همه این موارد رصد و به وزارت بهداشت گزارش می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تولید واکسن ایرانی نیز گفت: سیاستی که کشور برای تولید واکسن ایرانی اتخاذ کرد برای این بود که در زمینه واکسیناسیون کرونا بتوانیم با تولید داخلی سریعتر روی پای خودمان بایستیم، چون می‌دانستیم به این راحتی به ما واکسن نخواهند داد، اما امیدواریم با اقداماتی که درحال انجام است خودمان تولید کننده موفق واکسن در دنیا باشیم.

حیدری با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در چهار فاز تعریف شده، گفت: حدود ۱۰۰ هزار دوز واکسن برای ۵۰ هزار نفر پیش بینی شده که تاکنون واکسیناسیون ۳۵ هزار نفر انجام شده و به ترتیب براساس سند ملی تعریف شده درحال انجام است.

وی با بیان اینکه فاز اول واکسیناسیون کرونا در اصفهان تقریبا درحال اتمام است و کادر بهداشتی و درمانی به طور کامل تا چند روز آینده واکسینه می‌شوند، تصریح کرد: مرحله بعد بیماران خاص و سرای سالمندان و جانبازان است که از فردا واکسیناسیون بیماران خاص نیز شروع می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در همه گیری کرونا سالمندان و بیماران خاص بودند که امیدواریم با واکسیناسیون آن‌ها دغدغه کمتر شود تا انشاالله واکسن ایرانی تولید و به صورت انبوه به جمعیت کشور تزریق شود.

حیدری همچنین با یادآوری اینکه واکسن‌های کرونا در کشور و دنیا به قدری نیست که همه افراد بتوانند انتخاب کنند، اظهار کرد: واکسن از راه‌های مختلف وارد کشور شده و به ترتیب به گروه‌های مختلف تزریق می‌شود. در حال حاضر واکسیناسیون پاکبان ها، آسایشگاه سالمندان و جانبازان انجام شده و بخشی از پزشکان مطب‌ها نیز واکسینه شده اند. در روز‌های آخر فاز اول واکسیناسیون هستیم و ظرف چند روز آینده فاز اول به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، اگر کسی در لیست واکسیناسیون بود، اما مراجعه نکرد، گروه‌های بعدی را شروع می‌کنیم و براساس جدول مشخص شده پیش می‌رویم.

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد حواشی به وجود آمده واکسن کرونا و قرار گرفتن افرادی خارج از گروه‌های هدف در لیست واکسیناسیون، توضیح داد: حوزه بهداشت واکسیناسیون را به دست گرفته تا بتواند بهتر مدیریت کند. در مورد شهردار اصفهان، مدیر یک بیمارستان خصوصی در لیستی که ارائه می‌دهد شهردار را نیز برای تزریق واکسن دعوت می‌کند، شهردار اصفهان صبر می‌کند تا پزشک معالج برسد و پزشک می‌گوید صلاح نیست واکسن را تزریق کند. به هرحال همه موارد پیگیری و صورتجلسه شده است.

حیدری با تاکید براینکه پیش از این با همه بخش‌ها مکاتبه شده بود که اگر موردی از تخلف باشد حتما باید به حراست اطلاع دهند و حضور حراست همه بخش‌ها در زمان واکسیناسیون لازم است و صورتجلسه می‌شود، افزود: مشخص است هر ویال واکسن به چه کسی تزریق می‌شود، همه این اطلاعات ثبت می‌شود و نظارت و مدیریت را به عهده گرفته ایم تا مطمئن شویم واکسن به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته دانشگاهی واکسن داریم که اگر عده‌ای واکسن نخواهند این کمیته برای سهمیه آن‌ها تصمیم می‌گیرد تا بر روی گروه‌های هدف بعدی تزریق شود.

وی در مورد ماجرای واکسن کرونای شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا این قسمت محرز شده که شهردار دعوت و مشخصات او ثبت شده، ولی اینکه پزشک معالج گفته واکسن نزند یا موارد دیگر را باید بازرسی مشخص کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ما قبل از شروع موج چهارم تصمیم گرفتیم ابتدا خط مقدم و کادر بهداشتی درمانی را واکسینه کنیم، یادآور شد: برخی استان‌های دیگر پاکبان‌ها را شروع کردند، اما این تصمیمات را کمیته‌های دانشگاهی می‌گیرد، البته ما هم در روز‌های اول کارکنان پسماند را واکسینه کردیم، ولی بقیه پاکبان‌ها را در مرحله بعد قرار دادیم.

حیدری ادامه داد: استثنائاتی هم وجود دارد مثل بیماران معلول ذهنی-حرکتی که در پروتکل‌ها نیامده است که این موارد با اجازه‌ای که از وزارت بهداشت گرفته می‌شود و تصمیمات کمیته دانشگاهی، در لیست واکسیناسیون قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد ثبت نام در سامانه سیب نیز گفت: همیشه وقتی با تکیه بر داده‌ها وضعیت را مدیریت کنیم دستاورد‌های بهتری داریم، به همین خاطر از مدت‌ها پیش در استان اعلام کردیم افراد در سامانه جامع سلامت پرونده تشکیل دهند تا بدانیم چه کسانی در چه شرایطی هستند و تا فرصت هست مدیریت بهتری شود. در استان با استقبال خوبی همراه شد، اما هنوز همه افراد در این سامانه عضو نیستند و به عنوان مثال همه افراد دیابتی را احراز هویت نکرده ایم، درحالی که قطعا وقتی به واکسیناسیون عموم جامعه برسیم تازه سختی کار خودش را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره محدودیت‌های کرونا در اصفهان، گفت: محدودیت‌ها آن طور که باید، اجرا نشد و به خاطر مشکلات و مسائل اقتصادی و دوگانگی‌ها آن گونه که باید شاهد همراهی مردم نبودیم، از طرف دیگر نوع ویروس و جهش آن هم کار را سخت کرد و با اینکه انتطار داشتیم محدودیت‌ها میزان بیماری و بستری را کاهش دهد، ولی این اتفاق نیفتاد.

حیدری با تاکید براینکه شرایط کنونی مورد رضایت ما نیست، تصریح کرد: مثل آلودگی هوا صورت مساله را با تعطیلی پاک می‌کنیم، درحالی‌که بهتر می‌شود مدیریت کرد. درحال حاضر اصناف هم معترض اند چرا بانک‌ها و ادارات باز هستند، بنابراین تصمیمات باید کامل و جامع و محدودیت باید همه جانبه باشد.

وی با بیان اینکه همراهی مردم کم شده و خودمان هم دچار دوگانگی هستیم، افزود: بیشترین همراهی را مساجد داشته اند، اما به طور کلی به مواردی که تخطی می‌شود هم به طور جدی رسیدگی نمی‌شود. مردم برخی پروتکل‌ها مثل استفاده از ماسک را نسبتا رعایت می‌کنند، ولی با یک بی برنامگی در توزیع کالا‌های ضروری خیلی راحت زحمات را هدر می‌دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از اتفاقات که همکاران ما را خسته کرده این است که برخی مشاغل و فعالیت‌ها اقدام به بازگشایی می‌کنند و مردم این موارد را به ما اطلاع می‌دهند، درحالی که قرار نیست ما درب مدرسه و ورزشگاه ببندیم، همه این‌ها متولی دارد، همانطور که در طرح محدودیت هوشمندی که وزارت بهداشت ابلاغ کرد باید آرایش مشخص شود که هر دستگاه چه اقداماتی انجام دهد، ولی برخی دستگاه‌ها منتظرند تا ما به آن‌ها اعلام کنیم، یا حتی برخی دستگاه‌ها چانه زنی می‌کنند، این درحالی است که پروتکل‌های بهداشتی برای این تعریف شده که افراد بتوانند در شرایط کرونا زندگی کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی