تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کاسبی‌های یواشکی در تعطیلات اجباری کرونایی

یک کارشناس حوزه کار معتقد است تصمیماتی که در خصوص تعطیلی مشاغل غیرضرور و اصناف و کسبه در زمان مدیریت بحران کرونا گرفته می‌شود باید با درنظر گرفتن وضعیت درآمدی کسب و کار‌ها و مشکلات مالی و معیشتی صاحبان مشاغل باشد.

کد خبر: ۸۷۳۳۷
۱۴:۰۱ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

کاسبی‌های یواشکی در تعطیلات اجباری کرونایی

دیدارنیوز ـ حمید نجف اظهار کرد: علیرغم آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که در شهر‌های قرمز به جز مشاغل ضروری، برخی صنوف و مشاغل غیر ضرور باید تعطیل کنند، اما به سطح شهر که می‌رویم می‌بینیم یکسری از گروه‌های شغلی همچنان در حال فعالیت هستند و کرکره مغازه‌هایی مثل آرایشگاه‌ها نیمه باز است و کاسبی‌های یواشکی در جریان است.

وی ادامه داد: طبعا این کسب و کار‌ها باید اجاره خود را بپردازند و بیشتر آن‌ها چک و بدهی یا قسط بانکی دارند، ولی وقتی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود بسیاری از آن‌ها تلاش می‌کنند به خاطر حفظ جان مردم و رعایت مسایل بهداشتی تعطیل کنند.

نجف تصریح کرد: درست است که مصوبات و تصمیماتی که در خصوص تعطیلی شهر‌های قرمز یا مشاغل غیرضرور گرفته می‌شود با هدف مدیریت بحران کرونا است تا کشور بیش از این آسیب نبیند و آمار فوتی‌ها و مبتلایان بالاتر نرود، ولی باید بپذیریم که وضعیت درآمدی کسب و کار‌ها و مشکلات مالی و معیشتی صاحبان مشاغل را هم درنظر بگیریم و از آن‌ها حمایت کنیم.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: بیشتر کسب و کار‌ها دو هفته در ایام نوروز تعطیل بودند و وقتی هم که فعالیت خود را آغاز کردند با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ناچار شدند دوباره تعطیل کنند در حالی که این کسب و کار‌ها ممر درآمد دیگری ندارند، چون اصل منبع درآمدشان کاسبی است و باید نان به خانه هایشان ببرند.

وی بر لزوم حمایت از مشاغل و کسب و کار‌ها در زمان تعطیلی بازار تاکید کرد و گفت: آیا دولتی‌ها حاضر می‌شوند دو ماه حقوق نگیرند یا یک سوم حقوقشان را در اختیار کسبه محل قرار دهند تا اصناف و کسب و کار‌هایی که ناچار به تعطیلی شده اند حمایت شوند؟

به گفته این کارشناس حوزه کار خروجی تصمیماتی که از بالا در شرایط بحرانی کرونا گرفته می‌شود مهم و تاثیرگذار است و باید شرایط زندگی افراد و وضع درآمدی کسب و کار‌ها هم در آن لحاظ شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی