تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نگاهی به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا؛ سهام رو به رشد ایرانی‌ها!

بررسی بازی‌های این دور نشان می‌دهد که نمایندگان ایران در این رقابت، همچنان وضعیت خوبی نسبت به بقیه دارند و حتی برخی از همین حالا یکی از تیم‌های ایران را فینالیست فصل جاری می‌دانند.

کد خبر: ۸۷۳۳۱
۱۴:۱۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

نگاهی به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا؛ سهام رو به رشد ایرانی‌ها!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با انجام بازی‌های شب گذشته در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های غرب آسیا همگی با انجام دو بازی به استقبال دور سوم می‌روند. بررسی بازی‌های این دور نشان می‌دهد که نمایندگان ایران در این رقابت، همچنان وضعیت خوبی نسبت به دیگر کشور‌ها دارند و حتی برخی از همین حالا یکی از تیم‌های ایران را فینالیست فصل جاری می‌دانند. آیا چنین تحلیلی درست است؟

گروه A 

در تنها گروهی که نماینده‌ای از ایران وجود ندارد، فعلا الهلال عربستان پیشتاز است. شب گذشته آبی‌های عربستان اولین پیروزی خود را در این فصل لیگ آسیایی به دست آوردند و شباب الاهلی امارات را با دو گل بردند. ای‌جی‌ام‌کا تیم عجیب ازبکستان هم با وجود تساوی مقابل الهلال در دور اول، دیشب به استقلال تاجیکستان با نتیجه ۳-۲ باخت. به این ترتیب فعلا در گروه A الهلال عربستان با ۴ امتیاز اول است، استقلال تاجیکستان هم به عنوان پدیده گروه همین قدر امتیاز جمع کرده و دو تیم شباب الاهلی و ای‌جی‌ام‌کا هم با یک امتیاز سوم و چهارم هستند.

گروه B

تراکتور نماینده ایرانی در این گروه با وجود نمایش قابل قبول در دو بازی اول، هنوز نتوانسته به پیروزی برسد. در این گروه شارجه امارات به لطف تنها بردی که در این گروه ثبت شده در صدر جدول است. شارجه در روز نخست نیروی هوایی عراق را برد و فعلا ۴ امتیازی است در حالی که تراکتور و پاختاکور با دو تساوی ۲ امتیازی هستند و احتمالا در دور سوم از هم جدا خواهند شد. نیروی هوایی هم با یک تساوی فعلا تک امتیازی است. فردا شب تراکتور اگر از میدان حریف عراقی دست پر بیرون بیاید احتمال دارد حتی به صدر جدول هم برسد.

گروه C

در ابتدا از این گروه به عنوان گروه مرگ یاد می‌شد و نگرانی‌های زیادی در مورد عملکرد استقلال در این رقابت وجود داشت، به هر حال استقلال در لیگ برتر با تحولات زیادی روبرو شد، اما حالا همه آن پیش‌داوری‌ها به فراموشی سپرده شده است. استقلال دیشب با برد سه بر صفر مقابل الشرطه عراق نشان داد که تا اینجا مهم‌ترین مدعی گروه است حتی با وجود الدحیل پرستاره.

شب گذشته الدحیل در برابر الاهلی عربستان با تساوی ۱-۱ متوقف شد در حالی که استقلال با برتری قاطع و رساندن تعداد گل‌هایش به عدد ۸، فعلا به تنهایی در صدر ایستاده و کلی رکورد هم از خودش به جا گذاشته است. از پایان ۵۰ سال ناکامی در برابر تیم‌های عراقی و قرار گرفتن چند بازیکن آبی در تیم منتخب هفته و زیباترین گل و بهترین پاس گل هفته و...

با این اوصاف استقلال چهارشنبه اول اردیبهشت در برابر الدحیل قرار خواهد گرفت تا اولین فینال خود را برگزار کرده باشد. شب گذشته استقلال این شانس را داشت که ۸۰ دقیقه به تیم ۱۰ نفره الشرطه فشار بیاورد و بازی را مطابق میل خود پیش ببرد. کما اینکه رکورد تازه‌ای در پاسکاری هم از سوی استقلال ثبت شد. با این وصف بازی سوم رمز و راز مخصوص به خود را خواهد داشت و استقلال هم از نظر روحی فعلا وضعیت خوب و پایداری پیدا کرده است.

فرهاد مجیدی هم شناخت بیشتری نسبت به چیدمان تیمش پیدا کرده و نکته مهم نیز انتخاب آرش رضاوند به عنوان بهترین بازیکن استقلال در مقابل الشرطه بود که نوید ظهور یک بازی‌گردان در میانه میدان را می‌دهد. در عین حال در استقلال فرشید اسماعیلی هم به روز‌های خوبش بازگشته و پای شیخ نیز به گلزنی باز شده و محمد نادری هم دیگر موقعیت خود را در زمین پیدا کرده است. در عین حال بازی گیج و گنگ میلیچ و حتی وریا در زمین هم باید تمام شود. استقلال ۶ امتیازی در بازی سوم، اما باید گره‌های تاکتیکی‌اش را باز کند تا به عنوان تیم اول و بدون دغدغه به مرحله حذفی برود.

نگاهی به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا؛ سهام رو به رشد ایرانی‌ها!

گروه D

وضعیت گروه ۴ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در غرب هم در دور سوم تا حد زیادی مشخص خواهد شد. فولاد به عنوان منضبط‌ترین تیم ایرانی در این رقابت‌ها با یک برد مقابل الوحدات و تساوی در برابر السد قطر ۴ امتیازی است در حالی که النصر عربستان هم با تساوی عجیب مقابل الوحدات و البته برد قاطع مقابل شاگردان ژاوی، تیم مرموز و غیر قابل پیش‌بینی این گروه محسوب می‌شود؛ بنابراین بازی فولاد و النصر که فردا شب و همزمان با بازی الوحدات و السد برگزار می‌شود تا حدی چهره تیم برتر این گروه را مشخص خواهد کرد. البته با توجه به پتانسیل السد قطر به نظر می‌آید هنوز هم باید این تیم را جدی گرفت. در حال حاضر فولاد و النصر ۴ امتیازی و السد و الوحدات یک امتیازی هستند.

گروه E

به نظر می‎‌آید جزیره گوا در هندوستان با آن آب و هوای گرم و جهنمی به بهشت پرسپولیس تبدیل شده است. سرخ‌های تهران هم به همراه استقلال تنها تیم ۶ امتیازی تا پایان دور دوم مسابقات هستند. پرسپولیس را می‌توان تاکتیکی‌ترین تیم ایرانی در این صحنه برشمرد چرا که تا این لحظه توانسته با تکیه بر خلاقیت‌های گروهی و ایده‌های فنی یحیی گل‌محمدی دو حریف مهمش را شکست بدهد و به تنهایی در صدر گروه بایستد. تیمی که حتی لورن بلان مربی نامدار فرانسوی الریان قطر هم آن را ستایش کرده است.

پرسپولیس هم فردا شب در حالی به مصاف اف سی گوا خواهد رفت که الوحده و الریان با هم بازی کرده‌اند. بازی با میزبان البته کمی تحت تاثیر ماجرای پست نادرست صفحه اینستاگرامی باشگاه است چرا که ظاهرا هندی‌ها همچنان پیگیر این مسئله هستند، اما شاید بازی فردا فرصت خوبی برای زدودن این ذهنیت بد نسبت به پرسپولیس باشد. بد نیست مدیران پرسپولیس ایده جذابی برای آشتی برقرار کردن با هندی‌ها در نظر بگیرند تا مسائل حاشیه‌ای روند رو به جلوی تیم را متوقف نکند. یک برد در بازی فردا شب پرسپولیس را تقریبا به مرحله بعدی رهنمون خواهد کرد.

احتمال دربی در آسیا

بعد از درخشش استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، برخی از احتمال برخورد آن‌ها در دور حذفی می‌گویند، اتفاقی که تاکنون رخ نداده، ولی می‌تواند یک اتفاق تاریخی باشد؛ دربی تهران در خارج! با این حال و با توجه به شرایطی که در صعود تیم‌ها از گروه‌های پنج‌گانه در غرب آسیا وجود دارد، بیشترین احتمالی که پرسپولیس و استقلال ممکن است در مرحله بعد به پست هم بخورند این است که پرسپولیس به عنوان تیم اول و استقلال به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم پا به دور بعد بگذارند. به هر حال با تکیه بر علم احتمالات، امکان دربی در آسیا وجود دارد.

آیا تیم‌های عربی ضعیف شده‌اند؟

در کنار درخشش استقلال و پرسپولیس در بازی‌های انجام شده، برخی معتقدند که تیم‌های باشگاهی عربی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا ضعیف شده‌اند و این هشداری است بر آینده فوتبال کشور‌های پیرامون خلیج فارس. گرچه هنوز برای پی بردن به صحت یا سقم این تحلیل زود است و باید تا حداقل ۱۰ روز آینده صبر کرد، اما نمی‌توان از یک احتمال مهم به سادگی گذشت.

برگزاری بازی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان یکی از مسائلی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اصولا در کشور‌های عربی همسایه همه بازیکنان مسلمان روزه‌دار هستند و بر پایه قواعد اهل سنت، حتی در سفر نیز دلیل شرعی برای ترک روزه وجود ندارد و به این ترتیب دلیل رو به ضعف گذاشتن تیم‌ها خصوصا در نیمه دوم می‌تواند تحت تاثیر این موضوع باشد.

در عین حال باید صبر کرد و دید پس از پایان ماه مبارک رمضان وضعیت کلی تیم‌های عربی به چه صورتی خواهد بود.  

  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی