تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

جرئیات تعطیلی دو هفته‌ای اصناف و مشاغل

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا جرئیات تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی را اعلام کرد. بر مبنای این گفتگو مشاغلی که تعطیلی را رعایت نکنند به مدت دو هفته پلمپ خواهند شد.

کد خبر: ۸۵۶۷۷
۲۲:۵۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰

جرئیات تعطیلی دو هفته‌ای اصناف و مشاغل

دیدارنیوز: دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا جزییات تعطیلات دو هفته‌ای مشاغل در شهر‌های قرمز و نارنجی را اعلام کرد.

«حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا  درباره تعطیلی دو هفته‌ای در سراسر کشور از روز شنبه گفت: براساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌هایی در شهر‌های قرمز و نارنجی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شهر‌ها ادارات و دستگاه‌های ضروری تا یک دوم از کارمندان را کاهش خواهند داد. همچنین دستگاه‌های غیرضروری نیز باید تا دو سوم نیرو‌های خود را کاهش دهند.

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: در شهر‌های قرمز مشاغلی که صرفا در گروه یک قرار دارند اجازه فعالیت دارند. گروه‌های دو، سه و چهار نیز در این مدت اجازه فعالیت دارند. همچنین در شهر‌های نارنجی گروه‌های سه و چهار تعطیل خواهند شد. تردد‌ها نیز شامل ممنوعیت ورود خودرو‌هایی با پلاک غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی اجرایی خواهد شد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که برخی مشاغل به دلیل تعهداتی که به بانک‌ها و افراد دارند محدودیت‌ها را اجرا نمی‌کنند آیا تمهیداتی برای این افراد در نظر گرفته شده است،  خاطرنشان کرد: در آبان ماه که طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها اجرایی شد مصوباتی را در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا داشت و در حال حاضر نیز این مصوبات ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی درباره تخلف اصناف ادامه داد: اصناف و مشاغلی که در این مدت محدودیت‌ها را رعایت نکنند به مدت دو هفته پلمب خواهند شد.

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین درباره تردد‌های بین شهری گفت: ممنوعیت ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح جامع مدیریت هوشمند برقرار است البته تردد با وسایل حمل و نقل عمومی به این شهر‌ها بلامانع است و تردد خودرو‌های شخصی با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین تردد به شهر‌های زرد و آبی نیز بلامانع است.

وی درباره سفر‌هایی بازرگانی که به ترکیه انجام می‌شود گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا سفر‌های تجاری و بازرگانی ممنوعیتی نداشته است و برای سفر با هواپیما حتما باید با گواهی سلامت اخذ شود. مباحثی که مربوط به ضروریات مردم است با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.  

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی