تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

شهر خودرو ۱ ـ پرسپولیس ۱؛ ظهور «پدیده» در مشهد

در اولین بازی امروز پرسپولیس به مشهد رفته تا در برابر شهر خودرو که هنوز معلوم نیست با همین نام لیگ این فصل را تمام کند یا دوباره به نام پدیده بازگردد، به میدان برود.

کد خبر: ۸۴۹۱۷
۱۶:۴۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: شهر خودرو صفر ـ پرسپولیس صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: هفته نوزدهم لیگ برتر را باید افتتاحیه سال جدید برای فوتبال باشگاهی ایران دانست و در نخستین بازی، آلومینیوم و فولاد در اراک زورشان به هم نچربید تا اولین مسابقه سال مثل تاریخ آن با دو «صفر» به پایان برسد. امروز اما 5 بازی برگزار می‌شود که روز دوم این هفته را تشکیل می‌دهد.

در اولین بازی امروز پرسپولیس به مشهد رفته تا در برابر شهر خودرو که هنوز معلوم نیست با همین نام لیگ این فصل را تمام کند یا دوباره به نام پدیده بازگردد، به میدان برود.

پرسپولیس که همچنان سیاه‌پوش میناوند و انصاریان است این بار با لباس بنفش تیره و با ترکیبی متفاوت به مصاف شهر خودرو خواهد رفت.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، امید عالیشاه، احسان پهلوان، شهریار مغانلو و مهدی ترابی.

ترکیب شهر خودرو (پدیده): میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمدعرفان معصومی، یوسف وکیا، محمدعلی فرامرزی، امیرحسین کریمی، صادق صادقی، رضا یزدان‌دوست، محمدرضا فلاحیان، امین قاسمی‌نژاد و مهرداد بایرامی

 

بازی با سوت علی صالحی آغاز شد و دو تیم در زمین مناسب ورزشگاه امام رضا پا به توپ شدند. پرسپولیس در دقایق نخست با حوصله بیشتر و در عین حال تهاجمی‌تر، بازی کرد و یکی دو بار با حملات شهریار مغانلو و مهدی ترابی دروازه میزبان را تهدید کرد.

پدیده نیز البته در دقیقه 20 و حول و حوش آن یکی دو بار به دروازه پرسپولیس نزدیک شد و حامد لک را به زحمت انداخت. با این حال مسابقه در این دقایق افت و خیز چندانی نداشت و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد. 

در نوک حمله دو تیم حضور قاسمی‌نژاد و مغانلو باعث شد دو شیوه متفاوت در حمله به چشم بیاید. پاس‌های بلند از سوی جناحین برای مغانلو و پاس‌های عمقی برای فرارهای قاسمی‌نژاد نکته جالب توجه در نیمه اول بود. 

در دقیقه 25 مسابقه یک ارسال نسبتا بلند روی سر کامیابی‌نیا نشست اما توپ به اوت رفت. امید عالیشاه همچنان از بازیکنان برتر پرسپولیس در یک سوم میانی است و بسیاری از حملات پرسپولیس را پایه‌ریزی می‌کند. 

در دقیقه 33 باز هم حرکت احسان پهلوان و عالیشاه منجر به ایجاد خطر روی دروازه پدیده شد. تیم میزبان با وجود تلاش زیاد برای حمله روی دروازه پرسپولیس، آشکارا در ارسال پاس‌های متوالی ناکام بود. 

در دقایق پایانی نیمه نخست باز هم پرسپولیس حملات بیشتری را انجام داد و در دقیقه 42 صاحب یک کرنر شد که نهایتا توپ در دست میلاد فراهانی قرار گیرد. لحظاتی بعد باز هم اشتباه خط دفاعی پدیده چیزی نمانده بود کار دست این تیم دهد.

گل اول پدیده: در دو دقیقه وقت اضافه نیمه نخست اما نهایتا مهم‌ترین اتفاق روی داد. امین قاسمی نژاد روی یک پاس عمقی و درست کنار سید جلال توانست با یک نوک پا دروازه مهمان را باز کند. نیمه نخست با همین تک گل به پایان رسید تا نیمه دوم تحرک و جذابیت بیشتری پیدا کند.

در دقایق اول نیمه دوم پرسپولیس آهنگ دروازه پدیده کرد تا نشان دهد از نتیجه ناراضی است اما اولین فرصت را مهدی ترابی از دست داد.

در دقیقه 53 نیز مهرداد بایرامی با یک مانور در محوطه جریمه پرسپولیس توپ را به نرمی به سوی دروازه پرسپولیس فرستاد که مدافعان پرسپولیس سرآسیمه توپ را به اوت زدند. ضربه کرنر هم با بی‌دقتی مهاجم پدیده به بیرون رفت.

گل اول پرسپولیس: بالاخره حملات پرسپولیس در دقیقه 69 به بار نشست. سرلک در گوشه محوطه جریمه پدیده توپ را سرضرب به گوشه دروازه حریف شوت کرد و گل زد.

 

نیمه دوم

حضور نزدیک به 500 تماشاگر در ورزشگاه امام رضا آن هم در شرایطی که صحبت از بروز موج چهارم شیوع کروناست از نکته‌های جالب این مسابقه بوده و البته همین تعداد هوادار نیز به گرم شدن بازی کمک کرد. 

در دقیقه 55 باز هم امین قاسمی نژاد یک فرار به سوی دروازه پرسپولیس انجام داد که با خطای سرلک ناکام ماند و داور به بازیکنان پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس در دقیقه 65 صاحب یک ضربه کاشته شد که نهایتا به نتیجه نرسید. به نظر می‌آید نبود احمد نوراللهی در میانه میدان به ضرر سرخ‌ها بوده و به همین دلیل در دقیقه 66 یحیی گل‌محمدی او را به جای کامیابی‌نیا به میدان فرستاد. 

گل اول پرسپولیس: سرانجام حملات پرسپولیس به بار نشست. میلاد سرلک در دقیقه 68 در محوطه جریمه پدیده، با یک شوت سرضرب و دقیق گل تساوی را به ثمر رساند.

با ورود احمد نوراللهی به زمین فرصت‌های پرسپولیس رو به افزایش گذاشت و پرسپولیس در دقیقه 75 یک ضربه کاشته به دست آورد که مهدی ترابی آن را محکم و دقیق زد اما میلاد فراهانی توپ را برگرداند و با برخورد به دفاع تبدیل به کرنر شد.

لحظاتی بعد باز هم پرسپولیس با ضربه سید جلال صاحب موقعیت شد اما به گل تبدیل نشد.

در دقیقه 79 یک فرصت استثنایی نصیب مهدی عبدی شد که مهاجم پرسپولیس با شتابزدگی توپ را شلیک کرد اما مدافع پدیده از روی خط دروازه آن را برگرداند.

یک دقیقه بعد پدیده هم قاسمی‌نژاد فرصت عالی برای گشودن دروازه پرسپولیس را به دفاع این تیم کوبید.

در 10 دقیقه پایانی بازی به شدت جان گرفته و پرسپولیس باز هم فرصت‌های پی‌در‌پی به دست آورد و ضربه احمد نوراللهی به تیر افقی اصابت کرد.

در دقیقه 83 عیسی آل‌کثیر به جای مغانلو وارد زمین شد تا بالاخره به 6 ماه محرومیتش پایان دهد. عیسی در دقیقه 85 هم برای تصاحب توپ به جنگ میلاد فراهانی رفت که دروازه‌بان پدیده موفق‌تر عمل کرد.

داور 6 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم گرفت تا هیجان بازی همچنان بالا بماند. پدیده در دقایق پایانی بدون قاسمی‌نژاد بازی کرد که به دلیل مصدومیت میدان را ترک کرد.

در دقیقه 96 بازی ضربه کاشته مهدی ترابی و حمله وحید امیری بی‌نتیجه ماند تا داور سرانجام سوت پایان را بزند. در نهایت این بازی با تساوی به پایان رسید و واقعا شهر خودرو بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. به این ترتیب می‌توان گفت که پدیده دوباره در مشهد ظهور کرد!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی