تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

میرزایی نیکو: مصوبه پخش علنی دادگاه مفسدان اقتصادی اشکال دارد

یک نماینده مجلس در خصوص تردید مردم برای برخورد با پشت پرده مفسدین اقتصادی، گفت: ما امیدواریم که با پشت پرده مفاسد هم برخورد شود و مجموع دادگاه‌هایی که تشکیل می‌شود به دادرسی و عدل حکم کند.

کد خبر: ۸۴۴۲
۱۲:۲۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به مصوبه پخش علنی دادگاه مفسدان اقتصادی، گفت: این مصوبه اشکال دارد و باید حتماً این اشکالات حل شود. اشکال آن این است که یک نفر که می‌خواهد به حبس ابد محکوم شود حق دارد که در دو جا به او رأی داده شود اما در این مصوبه این موضوع در نظر گرفته نشده است.
 
او ادامه داد: یا موارد دیگری در این زمینه هست که آیین دادرسی می‌گوید چه روابط و مسائلی داشته باشد و حقوقدان‌ها راجع به این موضوع مطالب و دغدغه‌های بسیاری دارند. این موارد باید حتماً مدنظر قرار بگیرد و در ثانی هدف نیز باید مشخص شود که به چه کسی مفسد  می‌گویند. بنابراین باید تعریف شود که چه چیزی را مصداق فساد می‌دانیم.
 
این نماینده مجلس در خصوص تردید مردم برای برخورد با پشت پرده مفسدین اقتصادی، گفت: ما امیدواریم که با پشت پرده مفاسد هم برخورد شود و مجموع دادگاه‌هایی که تشکیل می‌شود به دادرسی و عدل حکم کند و به عمق قضیه برسد و پشت پرده‌ها مشخص شوند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید این دادگاه‌ها رصد شوند. بنابراین باید مجموعه‌ای مشخص شود که نظارت کند تا این مصوبه بر اساس منویات رهبری اجرا شود. همچنین باید میزان انحراف از معیارهایی که برای آن این دادگاه‌ها تشکیل‌شده معلوم شود.
 
میرزایی نیکو،‌ تاکید کرد: در صورت رعایت تمامی مواردی که مطرح کردم امکان اعتمادسازی با برگزاری این دادگاه‌ها وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی