تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نویسنده سعودی: راه عادی سازی با اسرائیل باز است، اما بن سلمان خطرات آن را درک می‌کند

یک مسئول عربستانی عالی رتبه که نزدیک به دولت ریاض است، در مقاله‌ای که صبح امروز دوشنبه در روزنامه القدس فلسطین منتشر کرد، مدعی شد که عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل در دستورکار این دولت در آینده‌ای نزدیک قرار ندارد.

کد خبر: ۸۴۳۲۷
۱۷:۳۴ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

نویسنده سعودی: راه عادی سازی با اسرائیل باز است، اما بن سلمان خطرات آن را درک می‌کند
دیدارنیوز: دکتر نواف عبید، این مسؤول عربستانی خاطرنشان کرد که عادی سازی روابط با اسرائیل بدون پیشرفت در مذاکرات با فلسطینی‌ها رخ نخواهد داد.
وی در مقاله خود عنوان کرد: از لحاظ نظری، کسانی هستند که می‌گویند که ولیعهد عربستان خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل است، اما به خوبی خطرات چنین روشی را درک می‌کند؛ رویکردی که به رسمیت شناختن علنی اسرائیل را در شرایط کنونی در برمی‌گیرد. اگر این اتفاق واقعا بیفتد، پیامد‌هایی را نه فقط برای عربستان بلکه برای تمام جهان عرب و اسلام دارد.
نواف عبید خاطرنشان کرد: اکثریت قاطع در داخل و خارج عربستان به بیانیه تاریخی ملک فیصل بن عبدالعزیز پایبند هستند که اعلام کرده بود عربستان آخرین کشور مسلمانی خواهد بود که اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت. نمی‌توان از این تعهد چشم پوشی کرد. حتی اگر این مساله در بسیاری از موارد در نظر گرفته نشود، باید این امر را مد نظر قرار داد که مسلمانان "تندرو دارای پیشینه خشن" تصمیم عادی سازی روابط را دوست نخواهند داشت. چنین گامی باعث خشم آن‌ها خواهد شد و آن‌ها این تصمیم را به منزله رها کردن ارزش‌های اسلامی تلقی خواهند کرد. به همین دلیل، رهبری عربستان در تصمیم خود پیرامون سیاستی که می‌تواند شکافی را بین خود و مردم ایجاد کند، محتاط خواهد بود.
این مسؤول عربستانی افزود: نباید این حقیقت را نادیده گرفت که راه عادی سازی روابط باز شده است. ما باید این مساله را مد نظر قرار دهیم که اقدام عربستان در راستای به رسمیت شناختن اسرائیل- درصورتی که رخ دهد- مشروط به این است که فلسطینی‌ها دارای یک کشور برخوردار از حاکمیت کامل شوند. همچنان اقدامات بسیاری وجود دارند که باید انجام شوند تا دولت عربستان اعتماد مردم را در این خصوص به دست آورد. اما در شرایط کنونی و در کشور محافظه‌کاری همچون عربستان؛ انجام این امر تقریباً غیرممکن است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی