تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری خبر داد: مسدودسازی ۴۹۰ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان‌های موفق در مقابله با جرایم و حراست از پیشینه تاریخی کشور است گفت: با تلاش همکارانم در این یگان ۴۹۰ سایت و صفحه اینترنتی متخلف شناسایی و مسدود شده است.

کد خبر: ۸۳۹۴۹
۱۲:۲۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

رئیس پلیس پیشگیری خبر داد:مسدودسازی ۴۹۰ سایت متخلف در حوزه میراث فرهنگی

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی اظهار داشت: میراث فرهنگی از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور و بیانگر هویت و پیشینه تاریخی ملت و کشور ما است لذا حفاظت از آن وظیفه‌ای همگانی است.

وی در تشریح عملکرد یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا گفت: در ۱۱ ماه گذشته سال جاری ۳۸۶ دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز و افرادی که اقدام به تبلیغ این دستگاه در فضای مجازی می‌کردند کشف و ۲ هزار و ۱۳۸ نفر از مجرمان این عرصه دستگیر و با تشکیل هزار و ۱۶۰ پرونده، متخلفان تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از افزایش۱۷ درصدی کشف اشیاء تاریخی خبر داد و تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۶۶۹ قلم شیء تاریخی کشف و ضبط شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۳ قلم اصل و مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف است.

سردار معصوم بیگی رصد مستمر فضای مجازی برای فیلترینگ و برخورد با سایت‌های غیرمجاز را از دیگر اقدامات ارزشمند یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: با لینک شدن این یگان به سامانه برخط فضای مجازی دادستانی کل کشور این امکان فراهم شده است که بدون نیاز به پلیس فتا و در اسرع وقت با سایت‌های غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش اموال تاریخی، تبلیغ دستگاه‌های فلزیاب، دفینه ­یابی، تشویق و ترغیب مردم به حفاری­‌های غیر مجاز می‌کنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی از یگان‌های موفق پلیس پیشگیری ناجا در مقابله با جرایم و موفق در حراست از پیشینه تاریخی کشور است افزود: با تلاش همکارانم در این یگان ۴۹۰ صفحه اینترنتی و سایت متخلف شناسایی، مسدود و فیلتر شده است.

سردار معصوم بیگی تعداد پیام‌های واصله از طرف دوستداران میراث فرهنگی را بیش از ۲۴ هزار خبر عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش ۲۵ درصدی همکاری مردم که از نظر ما میراث‌بان افتخاری برای کشور محسوب می‌شوند نشانگر اهمیت حفظ میراث گذشتگان و همیت همگانی برای صیانت از اموال و اماکن تاریخی است که امیدواریم این همکاری با خادمان خود در پلیس پیشگیری همچنان تداوم داشته باشد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: میرث فرهنگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی