تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

تقاضای رسیدگی به وضعیت ۳۴هزار نیروی قراداد موقت شرکت نفت

شرکت ملی نفت ایران بیش از ۳۴ هزار نیروی قرارداد موقت دارد، اما این افراد بر اساس ابلاغیه وزیر نفت در سال ۱۳۹۷ از قانون کار جدا شده و به قانون وزارت نفت ملحق شدند. این موضوع باعث شده این نیرو‌ها از بسیاری از حقوق خود محروم شوند.

کد خبر: ۸۳۷۲۱
۱۶:۴۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

تقاضای رسیدگی به وضعیت ۳۴هزار نیروی قراداد موقت شرکت نفت

دیدارنیوز ـ بر همین اساس کارگران این شرکت با راه‌اندازی کارزاری که تا امروز بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند. آن‌ها در متن این کارزار نوشته‌اند: «بیشتر نیرو‌های قرارداد مدت موقت عملیاتی هستند و کارگر محسوب می‌شوند، اما طی این مدت، قرارداد آن‌ها با عنوان کارمند ثبت شده است و زمان پرداخت پاداش کارمند در نظر گرفته می‌شوند و پاداش کارمندی داده می‌شود، اما زمان افزایش حقوق کارگر محسوب شده و درصد کارمندی به حقوق آنان اضافه نمی‌شود. این موضوع در این مدت هشت سال میزان زیادی از حقوق این عزیزان را پایمال کرده است.»

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه زیرمجموعه شرکت نفت محسوب می‌شوند، اما مزایای شرکت نفت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، می‌گویند حتی در همین اواخر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز به آن‌ها تعلق نگرفته است. از سوی دیگر بند ۱۰ افزایش حقوق کارکنان دولت که ۵۰ درصد افزایش حقوق را شامل می‌شد نیز به دلیل همین نوع قرارداد شامل آن‌ها نشده است.
این نیرو‌ها همچنین می‌گویند بعد از جلسات متعدد قرار بر تغییر وضعیت نیرو‌ها به مدت معین شد، اما آزمونی برگزار شد که نمی‌توان آن را آزمون تغییر وضعیت دانست چراکه زیرساخت نامناسب این آزمون موجب شد تعداد زیادی از افراد نتوانند وارد آزمون شوند.

به گفته آن‌ها «بعد از آزمون مشخص شد افرادی در آزمون شرکت داشته‌اند که اصلاً نیروی شرکت نبوده‌اند، چه برسد به نیروی قرارداد مدت موقت. در ساعات اولیه اعلام نتایج هم نام همین شرکت‌کنندگان به عنوان منتخبان آزمون اعلام شد که این خود دلیلی محکم بر ابطال این آزمون است.»

در روز‌های گذشته هم چند تن از نمایندگان مجلس هم از وزیر نفت خواسته‌اند به وضعیت این نیرو‌ها رسیدگی شود. سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در این‌باره گفته: «هر گاه بحث عیدی، رتبه بندی یا بازنشستگی پیش از موعد می‌شود، این کارکنان مشمول قانون کار نمی‌شوند. اما زمانی که بحث استفاده از مزایای وزارت نفت مثل استفاده از حق تخصص، حق مدرک و حق شغل می‌شود؛ به عنوان کارگر با آن‌ها برخورد می‌کنند. این کارکنان در بازی بین قانون کار و قانون وزارت خانه گرفتار شده‌اند.»

این نیرو‌ها روز سه‌شنبه همزمان با جلسه مجلس مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.این کارزار همچنان در آدرس (https://www.karzar.net/national-oil-company) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی