تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سفرهای نوروزی با طعم کرونای انگلیسی؛ عید عزا نشود!

مردم و فعالان صنعت گردشگری تصمیم گرفته‌اند نوروز ۱۴۰۰ را با سفر آغاز و سال ۹۹ را تلافی کنند، اما شیوع کرونای انگلیسی یکی یکی راه‌ها را می‌بندد و تا به حال سفر به چندین استان ممنوع شده است.

کد خبر: ۸۳۱۳۶
۰۶:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

کرونای انگلیسی بیشتر می‌شود، سفر‌ها از رونق می‌افتد

دیدار نیوز ـ نسرین نیکنام: افزایش شهر‌های قرمز، شیوع کرونای انگلیسی و حالا سه رقمی شدن آمار فوتی‌های کرونا دست به دست هم داده تا مسئولان در سطح کلان کشوری یکی یکی در‌های ورودی شهر‌های پر گردشگر را ببندند تا به اصطلاح بتوانند وضعیت بحرانی که دور از ذهن نیز نخواهد بود را کنترل کنند،

اما اتفاقی که افتاده این است ستاد ملی مقابله با کرونا یک رویکرد یکدست و یکپارچه‌ برای اعلام محدودیت‌های کرونایی و سفر به طور مشخص اتخاذ نکرده و از سوی دیگر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم اعلام می‌کند که برنامه‌های جدیدی برای نوروز دارند و مردم می‌توانند سفر کنند، اما فقط با هواپیما، قطار و اتوبوس...


این تناقض‌ها و نوع اطلاع رسانی مردم را دچار سردرگمی کرده است و نمی‌دانند به کدام یک از خبر‌های منتشره باید اعتماد کنند آیا می‌توانند برای سفر برنامه ریزی کنند یا کلا باید قید گردش و تفریح را بزنند و عطای آن را به لقایش ببخشند.هر چند که یکشنبه شب

تناقض‌ها و نوع اطلاع رسانی مردم را دچار سردرگمی کرده است و نمی‌دانند به کدام یک از خبر‌های منتشره باید اعتماد کنند آیا می‌توانند برای سفر برنامه ریزی کنند یا کلا باید قید گردش و تفریح را بزنند

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای مازندران در ساری علت تاخیر در تصمیم گیری این ستاد برای سفر‌های نوروزی را چرخیدن ویروس انگلیسی کرونا در تمام استان‌های کشور اعلام کرد و گفت که تاکنون تصمیمی در ستاد برای این موضوع اتخاذ نشده است.

این در حالی است موضوع سفر‌های نوروزی از ۲ هفته پیش در ستاد ملی کرونا مطرح شده، اما بحث اصلی این است که با توجه به شیوعی که ویروس انگلیسی در همه مناطق کشور پیدا کرده است، این ستاد نمی‌تواند برای سفر نوروزی تصمیم گیری کند.

از طرفی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی نقاط کشور توسط مردم و تداوم ثبات در روند کاهشی شیوع کرونا را لازمه تصمیم گیری در باره سفر‌های نوروزی دانست و گفت: اگر مردم و کسبه پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند، می‌توانیم شب عید و ایام نوروز آرامی داشته باشیم و بر اساس آن طبق شرایط سفر نوروزی هم داشته باشیم.


رییسی در نهایت سفر نوروزی را تنها مربوط به شهر‌های دارای وضعیت آبی و زرد کرونایی اعلام کرد و توضیح داد: البته طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در حال حاضر سفر به شهر‌های گردشگر پذیر دارای وضعیت زرد کرونایی از جمله شهر‌های استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان و همچنین مشهد مقدس ممنوع است.


بیشتر بخوانید:سرعت واکسیناسیون کرونا در ایران؛ رقابت تنگاتنگ با لاک‌پشت


ورود به ایران ممنوع ...

همزمان و به دلیل شیوه ویروس کرونای انگلیسی مسئولان سازمان هواپیمایی تصمیم گرفتند که برخی از خطوط هوایی کشور را چه از مبدا و چه مقصد ممنوع کنند.  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از از شیوع ویروس کرونا در کشور پذیرش مسافر از کشور‌های پرخطر به ایران ممنوع شد.

رزرو اقامتگاه تنها راه حل سفر و طرحی که بلاتکلیف مانده

و حالا بخوانید نظر، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را درباره سفر‌های نوروزی که او هم برقراری سفر‌های نوروزی را منوط به حاد نشدن شیوع ویروس کرونا در کشور می‌داند و می‌گوید: ضمن اینکه سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع است و سفر به نقاط دیگر کشور به ارائه رزرو اقامتگاه منوط خواهد شد.


از سوی دیگر بیش از یک ماه است که طرح سفر ایمن و هوشمند در مراجع مختلف، از وزارت بهداشت تا قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور مطرح شده و پای نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی نیز به این ماجرا باز شده است. به گفته کارشناسان موضوع حمل و نقل در سفر‌های نورزی بسیار اثرگذار است از این رو جلسات مختلفی نیز برای رفع ابهام و پرسش و پاسخ برگزار شد تا در نهایت، طرح را پذیرفته و قرار شد مدیریت سفر ایمن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد، هرچند که دغدغه‌هایی از بابت حاد شدن شرایط ویروس کرونا در کشور وجود داشت.

بنابر مذاکرات و توافق‌ها قرار شد فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با سفر و گردشگری در تعطیلات نوروز به صورت محدود و کنترل‌شده باشد و برقراری سفر‌های نوروزی نیز مشروط بر اینکه در روز‌های پیش رو وضعیت ویروس کرونا در کشور فوق‌العاده و یا بحرانی نشود.در نهایت پس از جلسات و مذاکرات متعدد کلیت طرح سفر ایمن در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد و پیش از آن نیز تائید قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا را دریافت کرد و در نهایت تصمیم‌ها منوط شد به طبقه بندی سفرها.


بیشتر بخوانید:ایران در واکسیناسیون کرونا کجاست؛ کشورهای فقیر یا غنی؟


ماجرای سامانه تور چیست؟

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توضیح بیشتر وضعیت سفر‌های نوروزی می‌گوید: در حال حاضر این فرایند در اختیار و مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و بخشی از این سفر‌ها به صورت برنامه‌ریزی‌شده و با تور خواهد بود که از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز اجرا می‌شود؛ این بخش را از طریق سامانه ثبت تور می‌توان مدیریت و کنترل کرد.


تیموری می‌افزاید: این سامانه مدت‌ها است که راه‌اندازی شده و فقط نیروی انتظامی باید به آن اضافه تا از طریق کد رهگیری که برای هر تور صادر می‌شود، سفر‌های گروهی رصد شود. در این کد که روی وسلیه نقلیه نصب می‌شود، نام راهنما، آژانس و اتومبیل نیز مشخص است. اگر توری این کد را نداشته باشد، پلیس اجازه حرکت نمی‌دهد. این اقدام نه تنها از فعالیت تور‌های بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد بلکه نظارت بر تور‌های دارای مجوز را نیز آسان می‌کند.

او ادامه می‌دهد: همچنین اطلاعات تمام مراکز اقامتی مجاز نیز در سامانه «جانا» موجود است و مردم می‌توانند از این طریق محل اقامت مناسب خود را پیش از سفر، انتخاب و سپس رزرو کنند. در واقع ما از این طریق روی وضعیت ایمنی و بهداشت اقامتگاه‌ها

ابهام در تصمیم‌گیری به موقع در مورد سفرهای نوروزی فرصت توجیه مردم و فعالان صنعت گردشگری را از میان خواهد برد. کرونا به خصوص از نوع انگلیسی‌اش با کسی شوخی ندارد؛ عید نوروز به راحتی می‌تواند به یک عزای عمومی و ملی بدل شود

نظارت می‌کنیم.

ازسرگیری فعالیت‌های مرتبط با گردشگری در تعطیلات نوروز پس از یک سال تعطیلی و رکود، بیشتر جنبه حمایتی دارد، فعالان گردشگری نوروز سال ۹۹ را به خاطر کرونا و نوروز ۹۸ را به خاطر سیل از دست داده‌اند، اگر فرصت عید امسال هم از دست برود خسارت آن‌ها جبران‌ناپذیر می‌شود، برای همین دولت باید برای این مشکل چاره‌ای بیاندیشد، اما طبیعی است که دغدغه‌هایی از بابت خارج شدن کنترل سفر‌ها و بحرانی شدن وضعیت ویروس کرونا در کشور وجود دارد و در نهایت بهتر است تصمیم گیران دولتی هر چه زودتر با اعلام یک موضع مشخص نظر شفافی در این باره ارائه دهند.

ابهام در تصمیم‌گیری به موقع در مورد سفرهای نوروزی فرصت توجیه مردم و فعالان صنعت گردشگری را از میان خواهد برد. کرونا به خصوص از نوع انگلیسی‌اش با کسی شوخی ندارد؛ عید نوروز به راحتی می‌تواند به یک عزای عمومی و ملی بدل شود. مرگ این روزها بسیار نزدیک است. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی