تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

حرف‌های عجیب علم‌الهدی: زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند !!

امام جمعه مشهدگفت: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

کد خبر: ۸۲۸۸۶
۱۲:۵۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دیدارنیوز - حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره عمل به تقوا در ارتباطات خانوادگی و رابطه بین همسران بود، به مناسبتی که با میلاد حضرت علی(ع) مقارن است چند نمونه از سیره زندگی ایشان را عرض می‌کنم.

امام جمعه مشهد افزود: فرهنگ زندگی خانوادگی امام علی(ع) به صورتی بود که ورودشان را با سلام اعلام می‌کردند و زمانی که صدای مولا بلند می‌شد حضرت زهرا(س) بلافاصله با صورتی خندان به استقبال ایشان می‌رفتند.

وی با اشاره اینکه در بین ما شیعیان این فرهنگ حاکم بود، بیان کرد: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
1
4
همه چی جور بود فقط این یکی کم بود ما چقدر خوشحالیم دیگه جامعه هیچ مشکلی ندار.برید حال کنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
7
3
این کجاش عجیب بود ؟!
علی بنی حاتم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
5
8
باسلام، من مدافع سخن آقای علم‌الهدی بدین بیان نیستم. اما، روش نقد و عنوان(تیتر) سازی برای موضوعات مطرح شده توسط آقای علم‌الهدی باید منصفانه و اصلاحگرانه باشد. او در خطبه به موضوعات متعدد دیگر پرداخته بود و راجع به سیره عملی امام علی و فاطمه علیهاالسلام نیز سخن گفته بود. چرا باید عناوینی مثل این موارد در نشر سخنان در صدر خبر قرار نگیرد!؟ این روش شما تخریبی و برای جلب خواننده است تا اصلاح فرهنگ، اخلاق و رفتار مردم و حتی آقای علم‌الهدی! من در اینجا بیشتر از این نمی‌توانم بنویسم، والّا سخن بسیار است. اگر به فکر اصلاح جامعه و توسعه فرهنگ و اخلاق آن هستید، بخود آیید!
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
1
7
من خانومم رو در خونه با 4 رقم آخر شماره موبایلش صدا میزنم . بهشم میگم 1925 . البته در تمامی لایه های زندگی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
8
3
مشکل کجاست؟
میگه بجای اینکه همدیگرو با اسم کوچیک صدا بزنین بگین عزیزم عشقم خانومم و....
شما عقب مونده ها 24 ساعت دارین ماهواره نگاه میکنین و بنیان خانوادتون از هم پاشیده برای همین براتون عجیبه.
در شهر ما آنچه را نمیفهمند به آن میخندند.
نعمت اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
این که از اسم کوچیک صدا زدن بدتره که و غربی تره،، منظورش اینه مثل قدیم مرد حرمت داشته باشه و زنش با اسم کوچیک صدا نزنه مثلا شوهرش رو آقا و ... صدا کنه، مرد هم اسم کوچیک زنش رو بخاطر غیرتش جلوی بقیه نگه بگه منزل، خانم یا کلمات دیگه ای که قدیم میگفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
8
3
وقتی درست فکر کنیم و منظور از لایه دوم رو بیرون از خونه و جلو غریبه بگیریم بنظرم درست هست. بطور مثال جلو غریبه خانمت رو با احترام صدا کنی قشنگ تره. در کل موافق صحبت ایشون هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
2
خوب اسم رونگیم پس چطور صداش کنیم؟ کلا فلسفه انتخاب اسم چیه اگر قرارهست اسم کوچیک رو نگیم دیگه اسم نذاریم حالا اگر اسم رو نگیم درعوضش چی بگیم ؟بگیم ننه فلان یا بگیم عزیزم عشقم یا فامیل هم رو بگیم
ومنظورازلایه های زندگی چیه
درکل ذهن خودمون رو درگیر نکنیم جو میدن این سایتها ؛حالا شماها هرچی دلتون خواست صداش کنید احتمالا منظورش این بوده که بااحترام همدیگه رو صدا کنیم مثلا اسم تنها رو نگیم مثلا اقا علی یا علی جان واینحوریا فکر میکنم
اون یکبارگقت سایتها تا مدتها میخوان سرمون رو ببرن تمام
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
1
آقای علم الهدی !
بهتر است که جنابعالی به جای طرح این قبیل مباحث غیرضرور و خنده دار و بی خاصیت، پاسخ نامۀ مادر پیر و شهید دادۀ بنده که چند سال قبل در خصوص برخی ظلم و ستمهای صورت گرفتۀ به ایشان و فرزندان ایثارگرش در قوّۀ قضائیۀ تحت ریاست داماد محترمتان، برای شما فرستاده اند. را بدهید. به اسم صدا زدن یکدیگر توسط زن و شوهر، هیچ خسران و آسیبی به دین و انقلاب و نظام اسلامی وارد نمی کند. آنچه که کمر اسلام را شکسته و مایۀ ناامیدی و رویگردانی مردم از نظام و انقلاب می شود این است که داماد ارجمند جنابعالی و برخی همکاران ایشان در دستگاه قضا، اهانت به شهیدان و ظلم و زورگویی به خانواده ای مستضعف و روستایی و پیرزن داغدیده و شهید داده و فرزندان رزمنده و جانباز و نوۀ فلج وی را امری مباح و حلال و درخور دریافت مدال شجاعت می داند و چنده ده خروار نامه و شکایت و تظلم خواهی او را هم ــ به جای رسیدگی قاطع و مجازات اشد متشاکیان ــ در راستای جانبداری و حمایت از عناصر متخلّف مورد شکایت، به زباله دان می ریزند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
1
اینکه در این برهه زمانی جای این صحبت ها بود یا خیر بماند ولی سطح تحلیل حرف های دیگران به پایی ترین حد خودش رسیده است. البته از وضع جامعه هم می توان این رو برداشت کرد.
امام جمعه مشهدگفت: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.
لایه اول زندگی همون توی خونت هست و لایه ظاهری یعنی اینکه جلوی یک فرد غریبه حرمت همسرت رو نگهدار و با لفظ آقا و خانم صدایش کن.
طالبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
هر کس به طریقی تیشه بر ریشه کشور ایران می زند علم الانحراف از طرفی افساد طلبان از طرفی و احمدی نژاد با توهماتش امام جمعه اصفهان که در خواب و خیتالش زنان سنگ نورد را لایق سنگسار بودن می بلیند از طرفی
کاشکی امثال علم الهدی و احمدی نژاد و امام جمعه اصفهان و افساد طلبان را می بردیم یمن تا دمار از روزگار القاعده و داعش و عربستان دربیارن این ها هر جا بروند آنجا را ویران می کنند علم الهدی و امام جمعه اصفهان سیر هستند خانه هم دارند افتادن به توهم اگر گرسنه و بی خانمان بودن ازین افاضات نمی کردند
عباس ابن علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
اينکه قرآن مي فرمايد به بخشي ايمان مي آورند و به بخشي کافر مي شوند ، داستان تيتر شماست.
اين حرف عجيبه ، مه زن و شوهر در لايه داخلي زندگي ، صميمت داشته باشند اما در بين ديگران با عزت و احترام همديگر را صدا بزنند؟

البته اين مطلب براي کساني که آمال و آرزوهايشان غرب و زندگي غربي جاي تعجب دارد

در صحنه ای از فیلم “آژانس شیشه ای”، بین یک مسئول امنیتی و “حاج کاظم” که در تلاش برای نجات جان “عباس” (جانباز جنگ) با ماموران درگیر شده، دیالوگی ماندگار برقرار می‌شود.

مسئول امنیتی به حاج کاظم می گوید: “می دونی قهرمان‌بازیات رو آنتنه؟ می‌دونی سی ان ان و بی بی سی هردو شون تو بوق کردن؟”
کاظم جواب می دهد: “به اون آقایون بگو بین عباس و بی بی سی یکی رو انتخاب کنن.
حافظ امنیت ملی برای من امثال عباسه. اگه امنیت ملی اونا رو بی بی سی تعیین می کنه، هرکی قبله خودشو بچسبه!”
قادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
1
0
من موافق فرمایشات امام جمعه مشهد هستم . .خیلی دیدم. زن و مرد مستقیم اسم همدیگر را به جای اسم کوچک. اقا یا خانم صدا می زنند و
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
0
چقدر ما مشهدی ها بدبختیم که همچین آدمی شده امام جمعمون.آخه این چه حرفای عجیب و خنده داریه که میزنه تصورش از اسم کوچک اینکه عشقم،عزیزم و فلان مسخره بازی ها.اکثر مردم به اسم کوچک صدا میزنن و بیرون از منزل هم مثل خانوم صدا میزنن.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی