تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

مجمع ملی ونزوئلا خواستار اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کشور شد

مجمع ملی ونزوئلا از دولت خواست تا در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۱۹ مقام ونزوئلایی سفیر اتحادیه اروپا در کاراکاس را از کشور اخراج کند.

کد خبر: ۸۲۷۹۴
۱۲:۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

مجمع ملی ونزوئلا خواستار اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کشور شد

 

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع ملی ونزوئلا که تحت کنترل حزب نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور قرار دارد توافق رد این تحریم‌ها را تایید کرد و قصد دارد از رئیس دولت بخواهد "ایزابل بریلهانت پدروسا"، سفیر اتحادیه اروپا در ونزوئلا را "عنصر نامطلوب" اعلام کند تا روند اخراج وی از کشور آغاز شود.

این توافق که به اتفاق آرا توسط نمایندگان مجمع ملی ونزوئلا تایید شده، همچنین خواستار تجدیدنظر در توافقی درخصوص حضور اتحادیه اروپا در کاراکاس است.

"خورخه رودریگز"، رئیس مجمع ملی ونزوئلا پیش از این رای‌گیری گفت: من برای اعلام سفیر اتحادیه اروپا در کاراکاس به عنوان عنصر نامطلوب هر دو دستم را بالا می‌آورم.

دولت ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه با پدروسا و سفرای فرانسه، آلمان، اسپانیا و هلند در کاراکاس دیدار خواهد کرد.

وزاری امورخارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تحریم ۱۹ مقام ونزوئلایی به خاطر متزلزل کردن دموکراسی و نقض حقوق بشر موافقت کردند.

این اقدام تعداد کل اعضای دولت مادورو را که توسط اتحادیه اروپا با مصادره اموال و منع سفر مجازات شده‌اند، به ۵۵ تن می‌رساند.

اتحادیه اروپا پس از رد نتیجه انتخابات پارلمانی دسامبر ونزوئلا که در آن مادورو کنترل کامل پارلمان را برعهده گرفت، این فهرست را گسترش داد.

اتحادیه اروپا، آمریکا و چندین کشور آمریکای لاتین نتایج این انتخابات را که از سوی اپوزیسیون ونزوئلا تحریم شده بود، به رسمیت نشناخته‌اند.

از جمله مقامات ونزوئلایی تازه تحریم شده می‌توان به دو عضو مجمع ملی، فرماندار ایالت سولیا، فرمانده نیرو‌های مسلح و سه عضو شورای انتخابات از جمله رئیس آن اشاره کرد.

مادورو در تاریخ ۲۹ ژوئیه پس از دور قبلی تحریم‌های اروپایی، پدروسا را عنصر نامطلوب خواند و به وی ۷۲ ساعت فرصت داد تا از ونزوئلا خارج شود. با این حال زمانی که این ضرب‌الاجل به سر آمد، دولت کاراکاس عقب نشینی کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی