تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

شهرهای نارنجی بیشتر شد، محدودیت‌ها برگشت

بالا رفتن آمار مبتلایان، افزایش تعداد شهر‌های نارنجی و اما و اگر‌ها درباره زمان و افرادی که قرار است واکسن کرونا را دریافت کنند مهمترین خبر‌های کرونایی این روز‌ها هستند.

کد خبر: ۸۱۶۰۳
۱۷:۵۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
واکسن روسی آمد، محدودیت‌ها برگشت
 
دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: با ورود واکسن روسی به کشور در هفته گذشته اخباری درباره اینکه این واکسن سهم چه کسانی خواهد شد، سر زبان‌ها افتاد و البته فضای مجازی هم به شدت پر بود از خبر‌های مختلف به نقل از مسئولان و در نهایت همان صحبت‌های همیشگی مطرح شد که اولویت با کادر درمان، سالخوردگان و افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

حیدر محمدی مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو برای اینکه خیال مردم را راحت کند در مصاحبه‌ای درباره واکسن روسی، گفت: حدود یک ماه قبل مستندات مجموعه واکسن سازی گامالیا در خصوص واکسن اسپوتنیک ۵ به وزارت خارجه ارسال شد. این مستندات در چندین فاز مورد مطالعه قرار گرفت و پس از انجام مطالعات پیش بالینی در فاز سوم بررسی‌ها، این واکسن بر روی ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر انجام شد که نتایج ارائه شده مجموعه گامالیا از مثبت بودن این آزمایش‌ها حکایت دارد و در نهایت پس از تائید نهایی این واکسن در کمیسیون مربوط، مجوز مصرف اضطراری این محصول صادر شد.
 
 
 

رفت و آمد‌ها محدود شد و شهر‌ها نارنجی شدند

هنوز خبر خرید واکسن روسی داغ بود که ستاد ملی مدیریت کرونا از امروز ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و شهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزایر قشم و کیش را ممنوع کرد و بر اساس همین مصوبه، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در شهر‌های گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا می‌شود.
 
از طرف دیگر حریرچی از دو برابر شدن تعداد شهر‌های نارنجی کشور در ۲ هفته اخیر خبر داد و افزود: در ۷ بهمن ۹۹، ۱۸ شهر پرخطر داشتیم در حال حاضر ۳۶ شهر پرخطر در کشور داریم ۱۳۰ شهر زرد رنگ ما به ۱۷۸ شهر افزایش یافته در مقابل این آمار، شهر‌های کم خطر که ۳۰۰ عدد بوده به ۲۳۴ شهر آبی کاهش یافته در حال حاضر از شهر‌های با وضع سفید هم خبری نیست.
 
وضعیت نارنجی که مختص شهر‌های استان گیلان و مازندران بودند به دیگر شهر‌ها هم تعمیم یافته و شهر‌های عجب شیر، اردستان،
در حال حاضر ۳۶ شهر پرخطر در کشور داریم ۱۳۰ شهر زرد رنگ ما به ۱۷۸ شهر افزایش یافته در مقابل این آمار، شهر‌های کم خطر که ۳۰۰ عدد بوده به ۲۳۴ شهر آبی کاهش یافته در حال حاضر از شهر‌های با وضع سفید هم خبری نیست.
اسفراین، بافق، گرمسار، بندرگز، کردکوی، آستانه اشرفیه، بندر انزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر، پاوه، بهار، هرمز، کیش، قشم، هرمز، بندرلنگه و بستک، رزن و ابرکوه از جمله شهر‌های نارنجی کشورمان هستند. این اتفاق نشان از یک هشدار دارد.

او، شیراز، قم، کرمانشاه، یزد، ایلام و زاهدان را تنها شهر‌های آبی کشورمان نام برد و افزود: این افزایش در رنگ نارنجی نشان از افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان‌ها دارد گرچه از پیک آبان و ماه‌های پرخطر امسال هنوز فاصله داریم، اما وضعیت صعودی ما افزایش دارد و علت اصلی این اتفاق، کاهش رعایت دستورالعمل‌ها است، در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، رقم ۸۱ درصد را نشان می‌دهد یعنی ۱۹ درصد جمعیت کشور رعایت پروتکل‌ها را بجا نمی‌آورند.

 

مبارزه با کرونا در قالب تیم جدید

شرایط پر افت و خیز کرونا سبب شد که دکتر نمکی وزیر بهداشت دست به تشکیل یک گروه به اسم "واکنش سریع" زد و طی احکامی علاوه بر انتصاب دکتر حمید سوری به عنوان رئیس گروه واکنش سریع کووید۱۹، دکتر محمدحسین حیدری، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، دکتر حمیدرضا خانکه، رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛ دکتر حسین عرفانی، مدیر دفتر بهبود کیفیت و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور؛ دکتر فرشید رضائی، کارشناس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر؛ دکتر علی ابرازه؛ دکتر سیدعلیرضا ناجی، متخصص ویروس شناسی پزشکی را نیز به عنوان اعضای این کمیته منصوب کرد.

بر اساس حکم وزیر بهداشت، مهندس محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار؛ سیدمحمود مسیحا هاشمی، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی؛ دکتر عاطفه عابدینی، فوق تخصص ریه؛ دکتر مسعود یونسیان، متخصص اپیدمیولوژی؛ دکتر محمدتقی طالبیان، مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت و دکتر حیدر محمدی، مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به عنوان دیگر اعضای این کمیته منصوب شدند. قرار است این تیم به مناطقی که مشخص می‌شوند بروند و شرایط آنجا را بررسی و به وزیر گزارش دهند.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی