تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

پایانی به سبک مهرداد؛ ساعت ۲۵

زود به پرسپولیس رفت و وارد تیم ملی شد. زود به لیگ قهرمانان اروپا رسید، زود خداحافظی کرد، زود مربیگری را کنار گذاشت و خیلی زود به پایان رسید.

کد خبر: ۸۰۸۹۷
۰۸:۴۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹

پایانی به سبک مهرداد؛ ساعت ۲۵

 

دیدارنیوز ـ صفر) مهرداد از میان رفت؛ به سبک خودش...

یک) قریب به یک سال است که کرونا، چهره‌ها و اشخاص مهمی را به کام مرگ کشیده و ملت ایران را سوگوار کرده است. معمولا در این گونه شرایط و پس از مدتی، ناخواسته انسان به این اتفاقات تلخ عادت می‌کند و به غم، خو میگیرد. در این وضعیت، غم‌های جدید نمی‌تواند مانند گذشته روی افراد تاثیر بگذارد.

دو) هفته پیش مهرداد میناوند در بیمارستان لاله بستری شد. اوضاع خوبی نداشت و از همان ساعات ابتدایی اخبار نگران کننده‌ای به گوش می‌رسید. ۸۰ درصد ریه اش درگیر ویروس شده بود. بازهم ناخواسته در ذهن اتفاقات تلخی را متصور می‌شدیم. اینکه هر لحظه ممکن است مهرداد به پایان مسیر خود برسد و او را از دست بدهیم. یعنی یک آمادگی نسبی در ذهن‌ها به وجود آمده بود مبنی بر اینکه هر لحظه ممکن است خبری ناگوار درباره مهرداد میناوند منتشر شود.

سه) اما با وجود رخ دادن آنچه در ۲ پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم؛ بازهم خبرِ حدود ساعت ۲۳ در آخرین دقایق هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹ همه را در بهت فرو برد. با وجود اینکه هر روز عزیزان زیادی را از دست داده بودیم و بزرگان زیادی هم در بخش‌های مختلف جان خود را به دلیل همین ویروس کشنده از کف داده بودند، اما بازهم حیرت کردیم. می‌دانستیم که اوضاع مهرداد مساعد نیست و هیچ تضمینی برای ماندنش نیست؛ می‌شنیدیم که پزشکان و نزدیکان مهرداد در صحبت‌های غیر رسمی شان امید چندانی به بهبود اوضاع نداشتند. اما بازهم وقتی تیتر "مهرداد میناوند درگذشت" را دیدیم خشکمان زد. همان جوان خوش استایلی که در جام ملت‌های ۱۹۹۶ آنطور دروازه تایلند را باز کرد و چند سال بعد به لیگ قهرمانان اروپا رسید و مقابل منچستریونایتد و رئال مادرید و ... به میدان رفت در ۴۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. نه! این خبر با وجود همه آنچه گفتیم باور نکردنی بود.‌ای کاش خواب بود و همین حالا از آن بیدار می‌شدیم.

چهار) زاده ۹ آذر ۱۳۵۴. نام مهرداد. نام خانوادگی میناوند. وفات هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹. کارش را از پاس تهران شروع کرد. در سال ۱۳۷۴ به آرزوی دوران کودکی اش رسید و پیراهن پرسپولیس را به تن کرد. سه سال بعد به اشتروم گراتس اتریش رفت و لژیونر شد. سه دوره در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کرد. ۱۰۴۴ دقیقه در مهمترین رویداد باشگاهی جهان با بزرگانی، چون دیوید بکهام، رائول گونزالز و ... تنه به تنه شد. سپس سر از بلژیک درآورد و لباس شارلوا را پوشید. یک سالی را در آنجا سپری کرد و سپس راهی الشباب امارات شد؛ و دوباره به همانجایی برگشت که به آن تعلق داشت. یک فصل بازی در پرسپولیس و سپس حضور در سپاهان و راه آهن. پایان مسیر بازیگری در سال ۱۳۸۴. با ۶۷ بازی ملی و چهار گل زده به کارش در تیم ملی هم پایان داد و خیلی زود کفشهایش را آویخت. گویا مهرداد عادت داشت به زود تمام کردن. این سبک او بود تا آخرین نفس.

پنج) هیچوقت سرمربیگری نکرد و کلا علاقه چندانی به مربیگری نداشت. دستیاری در پرسپولیس، خونه به خونه و سپیدرود، تمام فعالیت مهرداد میناوند در کسوت مربیگری بود. مهرداد با همان افتخارات دوران بازیگری به کار خود پایان داد.۲ قهرمانی در لیگ آزادگان با پرسپولیس، چهار قهرمانی در اتریش با اشتروم گراتس و سومی جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران.

شش) مهرداد شخصیت اجتماعی داشت. در برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کرد و به دلیل علاقه فراوانش به پرسپولیس رو به اجرای برنامه‌های ورزشی برای تیم محبوبش هم آورد. او از صدای خوبی هم برخوردار بود. یادمان نمی‌رود که سالیان قبل و زمانی که در تیم ملی بود روی آنتن زنده مداحی می‌کرد. سال‌ها بعد خوانندگی را هم تجربه کرد. او بار‌ها به بهانه‌های مختلف از دوران حضورش در اروپا و رویارویی با بازیکنان بزرگی، چون دیوید بکام یاد می‌کرد و حالا همه ما دلتنگ آن صدا، کری خوانی ها، استوری‌ها و انرژی بالای مردی می‌شویم که فردا باید دومین ماهگرد ازدواجش را جشن می‌گرفت اما...

و در نهایت بیست و پنج) مهرداد از میان ما رفت؛ به سبک خودش... خداحافظ شماره ۲۵ دوست داشتنی
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی