تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب؛ استقلال در گروه مرگ!

نگران‌کننده‌ترین بخش ماجرا برای فوتبال ایران، حضور استقلال در گروه C این مسابقات و هم‌گروه شدن با تیم های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق بود!

کد خبر: ۸۰۸۵۶
۱۳:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب؛ استقلال در گروه مرگ!
 
دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱، امروز در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد و در قسمت غرب قاره، تیم‌های حاضر حریفان خود را شناختند. نگران‌کننده‌ترین بخش ماجرا برای فوتبال ایران، حضور استقلال در گروه C این مسابقات و هم‌گروه شدن با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق بود!

برای نخستین بار لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴۰ تیم و در ۱۰ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود که شرایط متفاوتی برای صعود تیم‌ها نیز وجود دارد و تنها شش تیم دوم به مرحله بعدی راه خواهند یافت.



تکرار کابوس برای آبی‌ها
آبی‌ها تا چند روز قبل قرار بود در مرحله پلی آف به مصاف العین امارات بروند، اما پس از حذف نماینده تاجیکستان از سوی کمیته برگزاری، به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی شدند و به عنوان سید سوم در این گروه قرار گرفتند.

الدحیل که به عنوان تیم اول گروه C انتخاب شد، هم اکنون در جدول لیگ ستارگان قطر در رده دوم حضور دارد. آن‌ها که علی کریمی هافبک سابق استقلال را در اختیار دارند، باید در رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها نیز حضور پیدا کنند. الدحیل فصل قبل قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و طبیعتا قوی‌ترین تیم این گروه است.

الاهلی عربستان و الشرطه عراق دیگر حریفان آبی پوشان خواهند بود، قرعه‌ای تکراری از فصل گذشته لیگ قهرمانان که باز هم برای استقلال تکرار شد. الاهلی که این فصل از رقابت‌های لیگ عربستان را بسیار خوب آغاز کرد و حتی در میانه راه می‌توانست صدر جدول لیگ عربستان را از الهلال بگیرد، چند وقتی است دچار افت شده و اکنون در رده سوم جای دارد هر چند اختلاف آن‌ها با الهلال صدرنشین فقط یک امتیاز است. آن‌ها نیز فصل گذشته در لیگ عربستان سوم شدند.

الشرطه نیز که سال گذشته با استقلال در یک گروه قرار داشت، هم اکنون با ۲۸ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی لیگ عراق حضور دارد و تنها یک امتیاز با تیم صدرنشین نیروی هوایی اختلاف دارد و در ۱۰ بازی گذشته خود نیز متحمل شکست نشده است.



پرسپولیس منتظر فیلم هندی
قهرمان فصل گذشته لیگ ایران یعنی پرسپولیس با قرار گرفتن در گروه E، به نظر رقابت آسان و بی‌دغدغه‌ای با تیم‌های دیگر دارد. سرخ‌ها در این گروه با الریان قطر رقابت سختی خواهد داشت چرا که تیم گوآ از هندوستان دیگر تیم این گروه حریف قدری به نظر نمی‌آید و یک تیم دیگر نیز از مرحله پلی‌آف به این گروه اضافه خواهد شد که برنده بازی الوحده امارات - الزورا عراق خواهد بود.

نکته جالب توجه تقابل پرسپولیس و شجاع خلیل زاده در مرحله گروهی این مسابقات خواهد بود. شجاع خلیل زاده، مدافع محبوب و تاثیرگذار پرسپولیس که در پایان مرحله نیمه نهایی به شکلی جنجالی از جمع سرخپوشان جدا شده بود و راهی الریان قطر شد، اکنون سرنوشت او را به تقابلی اجباری مقابل شاگردان یحیی گل محمدی فرستاده است.

خلیل زاده سابقه تقابل با پرسپولیس با پیراهن تیم‌های تراکتور، سپاهان و مس کرمان را در کارنامه دارد و این تقابل بین المللی، اما می‌تواند از بالاترین جذابیت برخوردار باشد و یک فیلم هندی را در معرض تماشای فوتبالدوستان قرار دهد.



تراکتور یا پاختاکور؟
در گروه B مسابقات نیز باشگاه تراکتور ایرانبه عنوان سید دوم این گروه، دو حریف خود را شناخته و منتظر یک بازی پلی‌آف هم هست. در این گروه  الشارجه امارات، تراکتور ایران، پاختاکور ازبکستان در انتظار برنده بازی الوحده عربستان ـ نیروی هوایی عراق هستند تا برای همه بازی‌های مقدماتی برنامه‌ریزی کنند.

باشگاه فولاد نیز به عنوان چهارمین گزینه فوتبال ایران در این رقابت‌ها در صورت برتری مقابل العین امارات در گروه D قرار خواهد گرفت و با سه تیم السد قطر، النصر عربستان، الوحدات اردن روبرو می‌شود.

این مسابقات از فروردین سال ۱۴۰۰ در منطقه غرب آسیا آغاز خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی