تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

آلومینیوم ۲ ـ پرسپولیس ۱؛ ویرانه دفاعی سرخ‌ها!

در روز پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر، سه بازی آلومینیوم اراک ـ پرسپولیس، ماشین‌سازی ـ فولاد و نفت آبادان ـ سپاهان برگزار می‌شود. در اراک بازی پرسپولیس و آلومینیوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۸۰۷۲۰
۱۵:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹

گزارش زنده: آلومینیوم ۱ ـ پرسپولیس ۱

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: پرسپولیس در اراک در شرایطی به مصاف آلومینیوم رفته که باشگاه اراکی پس از دو تساوی مقابل ذوب‌آهن و گل‌گهر اعتاد به نفس خوبی پیدا کرده و نمی‌خواهد در خانه بازنده باشد. در عوض پرسپولیس نیز برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی نیاز به برد دارد.

سرخ‌ها با ترکیب: حامد لک، مهدی شیری، محمداحسان حسینی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی به میدان رفته و  آلومینیوم نیز بازی را با این گروه آغاز کرد: حسین پورحمیدی،امیرمحمد هوشمند، شاهین توکلی، اسماعیل شریفات، پوریا آریاکیا، رامتین سلیمان‌زاده، مصطفی احمدی، سید مهدی حسینی، امید سینگ، میثم آقایی و حامد پاکدل.

دیدار دو تیم در شرایطی در ورزشگاه امام خمینی اراک آغاز شد که پیش از شروع مسابقه سعید آقایی و حامد لک از رسول خطیبی و کادر فنی نماینده شهر اراک رخصت گرفتند. بازیکنان تیم پرسپولیس در اقدامی جالب با در دست داشتن پیراهن‌های شماره 8 و 25 به یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان در عکس تیمی حضور یافتند.

بازی دو تیم هنوز به درستی شکل نگرفته بود که پرسپولیس به اولین گل مسابقه دست یافت. 

گل اول پرسپولیس: دقیقه 7 اولین کرنر پرسپولیس را احمد نوراللهی روی دروازه فرستاد و  کامیابی‌نیا با ضربه سر دروازه میزبان را باز کرد.

 

گزارش زنده: آلومینیوم ۲ ـ پرسپولیس ۱

بعد از این گل آلومینیوم روی دروازه پرسپولیس حملات خود را آغاز کرد و خیلی زود موفق به جبران شد. 

گل اول آلومینیوم: در دقیقه 20 سانتر دقیق امید سینگ از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین با ضربه پشت سر عالی شاهین توکلی تبدیل به گل شد.

گل دوم آلومینیوم: در دقیقه 30 باز هم امید سینگ مشابه گل اول سانتر زیبایی از روی ضربه آزاد در سمت چپ زمین به محوطه جریمه فرستاد که این بار ضربه سر مهارنشدنی حامد پاکدل به کنج دروازه پرسپولیس و به دور از دستان لک تبدیل به گل شد و اراکی‌ها را پیش انداخت.

در ادامه بازی در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس بیشتر صاحب توپ بودند اما این مالکیت به معنی برتری در نتیجه نبود. بازی از ریتم تندی برخوردار نبود و بازی فیزیکی از سوی دو تیم باعث شد تعداد خطاها زیاد باشد و چند باری بازیکنان روی زمین افتادند.پرسپولیس در یکی دو دقیقه پایانی دو فرصت خوب برای ایجاد خطر روی دروازه حریف ایجاد کرد که به جایی نرسید.

در نیمه نخست حضور مهدی شیری و احسان حسینی در قلب دفاع پرسپولیس سوال‌برانگیز بود و به نظر می‌آید یحیی گل‌محمدی اعتقادی به محمد انصاری ندارد و حتی حاضر است تاوان این موضوه را هم بپردازد. 

 

نیمه دوم

تاخیر سوال‌برانگیز داوران باعث شد بازی در نیمه دوم، دقایقی دیرتر آغاز شود. در 5 دقیقه اول این نیمه، پرسپولیس حملات بیشتری روی دروازه میزبان داشت اما دروازه‌بان آلومینیوم به زحمت نیفتاد. در دقیقه 50 شوت از راه دور بازیکن آلومینیوم حامد لک را به زحمت انداخت. بعد هم مزاحمت مهاجم تیم اراکی برای حامد لک و تلافی دروازه‌بان پرسپولیس باعث شد داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان دهد. 

در دقیقه 54 و پس از چند پاس پیاپی، احمد نوراللهی در محوطه جریمه به سوی دروازه آلومینیم شلیک کرد که با واکنش پورحمیدی دروازه‌بان این تیم مواجه شد.

در دقیقه 58 باز هم پورحمیدی بود که شوت سرضرب سیامک نعمتی را به بیرون فرستاد. تا دقیقه 70 مسابقه، پرسپولیس همچنان برتری نسبی خود را حفظ کرد و در این دقیقه باز هم سیامک نعمتی روی خط 18 قدم توپ را شوت کرد که درست به محل ایستادن دروازه‌بان رسید و گل نشد.

در دقیقه 73 آرمان رمضانی و مهدی‌خانی وارد زمین شدند تا شاید با روش تازه‌ای بتوانند از سد دفاعی آلومینیوم عبور کنند و نتیجه را تغییر دهند. 

آلومینیوم نیز در دقیقه 78 با شوت سلیمان‌زاده دروازه پرسپولیس را هدف گرفت که توسط مدافعان سرخ دفع شد. در دقیقه 83 نیز مجددا حسین پورحمیدی موفق شد شوت سنگین نوراللهی را از فاصله نزدیک دفع کند و یک فرصت گل حتمی را از پرسپولیس بگیرد.

استقامت خط دفاع و دروازه‌بان آلومینیوم باعث شد که پرسپولیس دقایق پایانی را در حالتی شتابزده و احساسی بازی کند و توپ‌های ارسالی را از دست بدهد. در مقابل یاران آلومینیوم نیز با سرعت دادن به توپ و حرکت به گوشه‌های زمین نتیجه را حفظ کند. در دقیقه 95 آلومینیوم با جابر انصاری می‌توانست به گل سوم دست پیدا کند اما شوت این مهاجم با بی‌دقتی به بیرون رفت.

در نهایت پرسپولیس به خاطر اصرار گل‌محمدی بر بازی ندادن به دفاع تخصصی‌اش یعنی محمد انصاری بازی را واگذار کرد تا نخستین باخت خود در این دوره از لیگ برتر را تجربه کند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی