تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

بایدن سوگند خورد؛ جشن پیروزی اتحاد رنگارنگ

در مراسم تحلیف بایدن و جشن پیروزی حزب دموکرات حضور رنگین‌پوستان، هنرمندان و زنان بسیار برجسته بود. نیروهایی که به دموکرات‌ها کمک کردند که موقتا از کابوس ترامپ و ترامپیسم خلاصی یابند.

کد خبر: ۸۰۴۰۰
۲۳:۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تحلیف جو بایدن؛ بوی عقلانیت به کاخ سفید بازگشت
 
دیدارنیوزـ پرستو بهرامی‌راد: سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان  مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده برگزار شد. این مراسم در بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار شد وجو بایدن سوگند ریاست جمهوری آمریکا را مقابل جان رابرتس، رئیس دیوان عالی آمریکا بر روی انجیل قدیمی خانوادگی خودش ادا کرد.

به گزارش رویترز، جان رابرتز به عنوان عالی رتبه‌ترین مقام قوه قضاییه که یکی از سه رکن اصلی حکومت در آمریکا است. بیش از بایدن، کامالا هریس نیز مقابل سونیا سوتومایور، اولین عضو لاتین‌تبار دیوان عالی آمریکا، به عنوان معاون بایدن سوگند خورد. هریس اولین آفریقایی_آسیایی است که به عنوان معاون اول انتخاب می‌شود و بی شک در دوران ریاست جمهوری بایدن به دلیل سن بالای این رئیس جمهوری نقش پر رنگی ایفا خواهد کرد و در مراسم تحلیف پر قدرت حضور پیدا کرد.
 

بیشتر بخوانید:


به گزارش فاکس نیوز، بایدن بعد از ادای سوگند در سخنانی خود گفت: «امروز روز آمریکاست. امروز روز دموکراسی است. امروز روز احیاست. امروز ما پیروزی یک هدف را که همان دموکراسی ارج می‌نهیم است. در این لحظه دموکراسی برنده شد.» بایدن از اتحاد ملی سخن گفت و خود را ریاست جمهوری آمریکا کل آمریکا خواند. نانسی پولسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در سخنرانی خود کنگره نیز بار دیگر از همبستگی ملی سخن گفت. 
 
در واقع بایدن و دیگر سیاستمداران آمریکا سعی کردند در سخنرانی خود نظر تمام آمریکایی‌ها از جمله هوادارن ترامپ را جلب کنند.  این روز‌ها آمریکا نگران آشوب‌های پیش روی جو بایدن در مقابل هواداران ترامپ است. مک کارتی، نماینده جمهوری خواه نیز به جو بایدن به عنوان نماینده حزبش تبریک گفت.

تحلیف جو بایدن؛ بوی عقلانیت به کاخ سفید بازگشت


حواشی مراسم تحلیف


این مراسم سوگند با دور‌های قبلی مراسم تحلیف بسیار متفاوت بود. از آشوب‌های پیش از مراسم و شرایط امنیتی و نظامی واشنگتن وپرچم‌هایی که به جای مردم مهمان مراسم بودند. در واقع این مراسم جشن پیروزی لیبرالیسم در شرایط نظامی شهر واشنگتن بود. به هر حال جشن پیروزی برگزار شد، اما در حالی که واشنگتن به پایگاه نظامی تبدیل شده بود و ۲۵۰۰۰ سرباز در این مراسم برای امنیت حضور داشتند و در حقیقت تحلیف بایدن یک مانور نظامی بود.

شعاری که این مراسم فریاد می‌زد، اتحاد و همبستگی ملی میان آمریکا بود. کل مراسم و سخنرانی‌ها حول محور همبستگی طراحی شده بود. در مراسم تحلیف لیدی گاگا، خواننده پاپ، جنیفرلوپز، خواننده زن لاتین، بروک، خواننده کانتری و آماندا، شاعر  جوان سیاهپوست حضور داشتند و برنامه اجرا کردند. همین موضوع نشان از این بود که برگزار کنندگان برنامه شعار مراسم را به خوبی در نظر گرفته بودند.

از سوی دیگر در مراسم تحلیف تعدادی از شخصیت‌های سرشناس سیاسی آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین، میشل اوباما، بانوی اول پیشین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین، بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، جورج بوش و همسرش، مایک پنس، معاون ترامپ، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا، چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا و بسیاری از سناتور و نمایندگان مجلس حضور داشتند. با این حال دونالد ترامپ در این مراسم شرکت نکرد و مایک پنس، معاون اول ترامپ به عنوان عالی‌رتبه‌ترین مقام دولت قبل در این مراسم حضور داشت. ترامپ چهارمین رئیس جمهوری آمریکا در ۲۴۰ سال گذشته که در این مراسم شرکت نکرده است.

 

تحلیف جو بایدن؛ بوی عقلانیت به کاخ سفید بازگشت


کری خوانی ترامپ ادامه دارد


پوپولیست کاخ سفید را ترک کرد، با این حال در آخرین لحظات هم سخن از بازگشت به سیاست آمریکا گفت.

طبق گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا با پایان دوره ریاستش، کاخ سفید را ترک کرد. برای آخرین بار هلیکوپتر ویژه رئیس جمهوری آمریکا در محوطه کاخ سفید فرود آمد و ترامپ به همراه همسرش سوار بر آن شد و به فلوریدا رفت. در فرودگاه سنت اندروز در فلوریدا با شلیک توپ از ترامپ استقبال شد.

ترامپ در سخنرانی خود در فرودگاه سنت اندروز گفت: «ما به شکلی باز خواهیم گشت و بار دیگر از معاونم و کنگره تشکر می‌کنم. شما را به زودی خواهیم دید.» ترامپ از تشکیل یک حزب جدید در آمریکا نیز سخن گفته است. رسانه‌های آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که دونالد ترامپ بنا به سنت دوره‌های گذشته در اتاق بیضی شکل کاخ سفید که دفتر کار رئیس‌جمهوری است یک نامه برای جو بایدن، جانشین خود گذاشته است.

با شرایطی که ترامپ از کاخ سفید خارج شد و حمله طرفداران او به کنگره به نظر نمی‌رسد او به زودی دست از زندگی سیاسی خود بر نمی‌دارد. باید دید که روند استیضاح او به کدام سمت خواهد رفت و آیا عرصه سیاست در آمریکا اجازه بازگشت ترامپ را به سیاست آمریکا خواهد داد یا خیر؟

 

تحلیف جو بایدن؛ بوی عقلانیت به کاخ سفید بازگشت


چشم دنیا به سیاست خارجی بایدن


امروز چشمان بسیاری در جهان به مراسم جو بایدن در کنگره آمریکا بود. سیاست‌های خارجی دونالد ترامپ در چهارساله گذشته جهان را متحیر و بلاتکلیف کرده بود. او از بسیاری از معاهده بین المللی خارج شده بود از جمله قرارداد برجام. همین موضوع جهان را نگران آینده روابط جهانی با ایالات متحده کرده بود، بر همین اساس حضور جو بایدن در کاخ سفید را بسیاری بازگشت عقلانیت به سیاست آمریکا دانسته اند. البته فرامین اولیه بایدن در بدو ورودش به کاخ سفید تکلیف جهان را با سیاست‌های او روشن خواهد کرد.
 
مراسم تحلیف جو بایدن در احاطه پرچم‌هایی بود که به جای مردم شرکت کننده در مراسم در اطراف محوطه تحلیف او نصب شده بود. پرچم‌ها و البته سربازانی که امنیت این مراسم را تامین می‌کردند شاید متفاوت‌ترین جلوه مراسم  امروز بودند. بایدن در احاطه این پرچم‌ها و سربازان نقش اول جشن پیروزی لیبرالیسم بر محافظه‌کاری افراطی را بر عهده داشت. با این حال بیرون از این مراسم کار بایدن و تیمش بسیار دشوارتر است. 
 
ویروس کرونا همچنان زنده است و پیش می‌تازد، سایه ترامپیسم بر سیاست آمریکا گسترده است. شکاف‌های اجتماعی در جامعه آمریکا بیش از هر زمان تعمیق شده و جهان به نظر بی‌ثبات‌تر از قبل است. حزب دموکرات امروز جشن پیروزی گرفت. جشنی که در آن حضور رنگین پوستان، هنرمندان و زنان بسیار برجسته بود. همان نیروهایی که به دموکرات‌ها کمک کردند که موقتا از کابوس حضور ترامپ و ترامپیسم در قدرت خلاصی یابند. بایدن برای غلبه بر چالش‌های بزرگ نیازمند حفظ این اتحاد رنگارنگ است. کاری که به نظر بسیار دشوار می‌آید اما برای تداوم پیروزی دموکراسی ضروری است. 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی