تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

پرسپولیس ۲ ـ فولاد ۱؛ بازگشت به پیروزی!

در آخرین بازی هفته یازدهم، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد است. برخورد سرخ‌های اهواز و تهران از حساس‌ترین بازی‌های این هفته است.

کد خبر: ۸۰۱۹۱
۱۶:۴۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

گزارش زنده: پرسپولیس صفر ـ فولاد صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی و مواجهه شاگردان گل‌محمدی با بازیکنان جواد نکونام قطعا از جذاب‌ترین مسابقات این هفته است. 

پرسپولیس بازی را با ترکیب آشنای حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی وارد زمین می‌شود و فولاد نیز با ترکیب محسن فروزان، موسی کولی بالی، مهران موسوی، عارف آغاسی، صابر حردانی، محمد آبشک، سید محمد میری، پاتوسی، فرشاد احمد زاده، محمدرضا عباسی و لوسیانو پریرا به میدان می‌رود. 

بازی با سوت محمد حسین زاهدی فر در شرایطی آغاز شد که به نظر می آید برد استقلال در تبریز منجر به تلاش بیشتر هر دو تیم در این بازی برای به دست اوردن سه امتیاز منجر شود. فولاد در این مسابقه با کیت دوم خود که لباس یک‌دست مشکی است به میدان آمده و با فوجی از بازیکنان قدرتمندش قصد دارد دست‌خالی از تهران برنگردد.

در مقابل، پرسپولیس نیز با ترکیبی که جلوی استقلال به میدان رفت وارد زمین شد و اتفاقا در همان 5 دقیقه اول یکی دو بار دروازه میهمانش را تهدید کرد.  

بازی پرسپولیس و فولاد تا دقیقه 24 چنگی به دل نزد و تقریبا در تمام اوقات، توپ در میانه میدان بین بازیکنان دست به دست شد. تعداد خطاها و سوت‌های داور بیش از حد بود و به همین خاطر بازی جذابی تا دقیقه 25 شکل نگرفت. 

در دقیقه 27 ضربه کرنر فولاد با ضربه سر کولی بالی همراه شد و توپ به دیرک افقی دروازه برخورد کرد و در برگشت نیز فولادی‌ها توپ را وارد دروازه کردند اما داور لحظه‌قبل سوت زده بود.

گل اول پرسپولیس: در دقیقه 28 بازی باز هم مهدی عبدی پرسپولیس را به گل رساند. ارسال توپ از سمت چپ با تاثیر نوراللهی و برگشت دفاع فولاد همراه شد و عبدی با یک ضربه بی‌درنگ دروازه میهمان اهوازی را باز کرد.

 

گزارش زنده: پرسپولیس ۱ ـ فولاد صفر

بازی دو تیم در ادامه نیمه اول در بیشتر اوقات در میانه میدان دنبال شد در حالی که پرسپولیس یکی دو بار دیگر خط ایجاد کرد اما نتیجه‌ای در بر نداشت. فولاد نیز با اتکا به بازی فیزیکی آبشک، پاتوسی، کولی بالی و پریرا چند باری تا محوطه جریمه پرسپولیس جلو کشیدند اما در نهایت نتوانستند لک را مغلوب کنند.   

در پایان نیمه نخست می‌توان گفت که بازی دو تیم چندان که پیش‌بینی می‌شد جذاب نبود و بیشتر جنگ فیزیکی در میدان روی داد. با این حال پرسپولیس باید از عبدی ممنون باشد که یک فرصت نه چندان قطعی را به تک گل این نیمه تبدیل کرد.

در ابتدای نیمه دوم فولاد وحید حیدریه را به میدان فرستاد تا نخستین تغییر بازی صورت گیرد. در 5 دقیقه ابتدایی نیمه دوم، فولاد توپ را بیشتر به گردش درآورد اما پرسپولیس با ضربات کمتری به توپ خود را به محوطه جریمه فولاد می رساند. 

در دقیقه 50 احسان پهلوان با یک فرار سریع خود را به محوطه جریمه فولاد رساند اما ضربه نهایی را بی دقت زد و در گلزنی ناتوان بود.

لوسیانو پریرا کاپیتان فولاد در دقیقه 58 سانتر هم‌تیمی‌اش را با ضربه سر هوشمندانه‌ای همراه کرد که توپ با بدشانسی به دیرک عمودی برخورد کرد و به بیرون رفت. 

در دقیقه 61 اما برخورد توپ با محمد حسین کنعانی زادگان از سوی داور هند اعلام شد و یک پنالتی به سود فولاد گرفته شد.

گل اول فولاد: بعد از کش و قوس فراوان به خاطر اعلام پنالتی، نهایتا لوسیانو پریرا پشت توپ ایستاد و توپ را به منتهی الیه سمت رات زد و گل اول تیمش را ثبت کرد.

گرچه پرسپولیسی‌ها بعد از گل خوردن همچنان به اعتراض خود ادامه دادند و حتی یحیی گل‌محمدی و نوراللهی هم کارت گرفتند اما فولاد در این دقایق بهتر از پرسپولیس بود. داور در دقیقه 67 به مهدی هاشمی‌نسب و حمید مطهری هم کارت زرد نشان داد تا سهم نیمکت‌های دو تیم از اخطار بیشتر شود. 

آیاندا پاتوسی در دقیقه 69 یک کاشته خوب زد که دروازه لک را تهدید کرد. فولاد در ادامه باز هم دروازه پرسپولیس را تهدید کرد و اگر ضربه سر کولی بالی دقیق تر بود گل دوم فولاد به ثمر می رسید. لوسیانو پریرا نیز در دقیقه 74 چیزی نمانده بود که با ضربه سر گل دوم خود را بزند.

گل دوم پرسپولیس: تعویض همزمان دو بازیکن در پرسپولیس مسبب گل دوم شد. ورود عالیشاه و مهدی مهدیخانی برای پرسپولیس خوش‌یمن بود و وحید امیری توپ را به سوی دروازه فولاد شلیک کرد و در میانه راه احمد نوراللهی آن را تبدیل به گل برتری کرد. 

بعد از این گل روحیه‌بخش، پرسپولیس با انگیزه بیشتری به مسابقه ادامه داد و برای دقایقی میدان را از فولاد گرفت. فولاد نیز البته سعی کرد با کمترین ضربه به توپ به دروازه پرسپولیس برسد. 

در پنج دقیقه پایانی بازی کنترل مسابقه تا حدی از دست داور خارج شد و اعتراض‌های پیاپی از سوی دو تیم و در عین حال تعویض‌های چندباره، بازی را از نفس انداخت. 

فولاد در دقیقه 92 یک فرصت استثنایی را از دست داد که شاید می‌توانست گل دوم این تیم باشد. ضعف پرسپولیس در دفاع میانی چیزی نمانده بود کار دست این تیم بدهد. بازی درنهایت با نتیجه 2-1 به پایان رسید.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی