تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: نقش قضاوتی شورا‌های حل اختلاف حذف می‌شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طبق نظر ریاست قوه قضائیه باید نقش قضاوتی شورا‌های حل اختلاف حذف شود و به جای آن نظر مشورتی و صلح و سازش در آن تقویت شود و بر همین اساس قاضی‌ها در شورا‌های حل اختلاف حذف می‌شوند و کارکرد این شورا جنبه مشورتی و ایجاد صلح و سازش خواهد بود.

کد خبر: ۸۰۱۳۵
۱۰:۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۹

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:نقش قضاوتی شورا‌های حل اختلاف حذف می‌شود

 

دیدارنیوز ـ سید کاظم دلخوش در جلسه علنی روز دوشنبه و در جریان بررسی لایحه شورا‌های حل اختلاف اظهار داشت: نزدیک به ۳۲ هزار نفر در شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور فعالیت می‌کنند که ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر از این نیرو‌ها به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.

وی افزود: همچنین ۱۷ هزار نفر از نیرو‌های شورا‌های حل اختلاف بازنشسته و یا کارمند دولت هستند و نیاز به جذب و استخدام ندارند و این افراد در کنار قوه قضائیه به حل پرونده‌های قضایی کمک می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی با بیان اینکه ۲۳ بهمن سال جاری مهلت قانون شورا‌های حل اختلاف تمام می‌شود، گفت: باید قانونی دایمی برای این شورا‌ها داشته باشیم با همکاری قوه قضائیه و وزارت دادگستری مقرر شد ظرف ۶ ماه آیین‌نامه آن نوشته شود که این کار سریعا انجام شده است.

وی افزود: طبق نظر ریاست قوه قضائیه باید نقش قضاوتی شورا‌های حل اختلاف حذف شود و به جای آن نظر مشورتی و صلح و سازش در آن تقویت شود و بر همین اساس قاضی‌ها در شورا‌های حل اختلاف حذف می‌شوند و کارکرد این شورا جنبه مشورتی و ایجاد صلح و سازش خواهد بود.

دلخوش بیان کرد: در شورا‌های حل اختلاف نیرو‌ها به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، اما نیرو‌های تمام وقت باید بعد از ۱۴ تا ۱۵ سال تعیین تکلیف شوند، این در حالی است که ما تکلیف چنین نیرو‌هایی در آموزش و پرورش را مشخص کردیم و باید تکلیف نیرو‌های مستقر در شورا‌های حل اختلاف را هم مشخص کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اضافه کرد: طبق لایحه شورا‌های حل اختلاف دعاوی زیر ۵۰ میلیون به شورا‌های حل اختلاف ارجاع می‌شود و اگر مشکل حل نشد، ظرف ۳ ماه به دادگاه‌های حقوقی ارجاع می‌شود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز دوشنبه کلیات لایحه دوفوریتی شورا‌های حل اختلاف را تصویب کردند.

بر اساس اصل ماده ۴ این لایحه که با ۱۸۹رای موافق ۳رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۱۹۸رای ماخوذه مورد تصویب قرار گرفت، ریاست شورا‌های حل اختلاف استان بر عهده یکی از معاونان قضایی رئیس کل دادگستری استان و ریاست شورا‌های حل اختلاف در حوزه قضایی شهرستان و بخش بر عهده رئیس حوزه قضایی مربوط یا یکی از قضات شاغل در آن حوزه قضایی است که با معرفی رئیس کل دادگستری استان و ابلاغ رئیس مرکز منصوب می‌شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی