تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۲۰۰ تاریخدان خواستار برکناری ترامپ شدند

بیش از ۲۰۰ تاریخدان شامل "ران چرنو" و "استیسی شف" که برنده جایزه پولیتزر هستند، خواستار کنار گذاشتن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری در پی اغتشاش مرگبار اخیر در کنگره آمریکا که پنج کشته بر جای گذاشت، شدند.

کد خبر: ۷۹۸۳۳
۱۰:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
دیدارنیوز - به نقل از پایگاه هیل، این مورخان در نامه‌ای سرگشاده نوشتند: "ترامپ در سراسر ریاست جمهوری‌اش قانون اساسی را به چالش کشیده و قوانین، هنجارها، عرفها و سوابق را شکسته و به خاطر آن باید الان و بعد از ترک ریاست جمهوری پاسخگو شود. نباید الگوی چالش آفرینی مجازات نشده او هیچ رئیس جمهوری را در آینده وسوسه کند."

این تاریخدانها استیضاح قبلی ترامپ در سال ۲۰۱۹ و خودداری او از پذیرش نتایج پیروزی انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب و سخنرانی‌اش خطاب به هوداران خود قبل از حمله به کنگره که از آنها خواستار راهپیمایی به سمت کنگره در زمان تایید پیروزی بایدن در آنجا شد، متذکر شدند.

در ادامه نویسندگان این نامه ترامپ را یک "خطر حاضر و واضح برای دموکراسی آمریکا و امنیت ملی آمریکا" در پی شورش اخیر خواندند.

آنها نوشتند: "او صلاحیت خودش برای ادامه کار حتی در معدود روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری‌اش و همچنین صلاحیت اینکه بر اساس قانون اساسی باز هم در آمریکا عهده دار هر گونه سمت افتخاری، اعتماد یا انتفاعی شود، از بین برده است".
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی