تیتر امروز

سردار سلامی: استفاده از نام‌های جعلی برای «خلیج فارس» بی‌نتیجه است

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خلیج فارس از ابتدای تاریخ همواره دارای ارزش راهبردی و حیاتی جهانی بوده و تلاش برای استفاده از نام های جعلی برای خلیج فارس، تلاشی بی اساس و بی نتیجه است.

کد خبر: ۷۹۱
۱۳:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدار نیوز - به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهارداشت: خلیج فارس از ابتدای تاریخ همواره دارای ارزش راهبردی و حیاتی جهانی بوده است.

وی ادامه داد: خلیج فارس محل تلاقی تمدن های شرق باستان بوده و در تمام کتب تاریخی لاتین از این خلیج به عنوان خلیج فارس نام برده شده و در کتیبه ای که از داریوش در کانال سوئز یافت شده، از این دریا به عنوان دریای پارس نام برده شده و در تمامی معاهدات بین‌المللی از جمله معاهده استقلال کویت، میان امیر کویت و نماینده بریتانیا از آن به عنوان خلیج فارس نام برده و در سازمان ملل هم واژه خلیج فارس یاد برده شده است.

سردار سلامی گفت: کشورهای جنوب خلیج فارس دارای تاریخ اندکی هستند و همه آنها از حمله عربستان بعد از جنگ جهانی اول شکل گرفته پس تلاش برای استفاده نام های جعلی تلاشی بی اساس است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تاریخ کشف نفت در خلیج فارس اظهار داشت: رخ دادن مهمترین جنگ ها در چهل سال گذشته نشان دهنده اهمیت خلیج فارس است و آمریکا برای خود در منطقه منافع حیاتی پیش بینی کرده است.

وی افزود: آمریکایی ها از هزاران مایل دورتر از منطقه منافع استراتژیک برای خود پیش بینی کرده اند و بیشترین پایگاه ها را در این منطقه دارند، جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق با ایران ، جنگ با کویت و مجددا حمله به عراق را مستقیما راه می اندازند که همه نشان از اهمیت این منطقه است.

سردار سلامی با تاکید بر نقش بسیار مهم و موثر ایران در منطقه تصریح کرد: سیاست ایران همواره بر ثبات و امنیت منطقه است و این ایران است که امنیت خلیج فارس و امنیت انرژی را تامین کرده است؛ اروپایی ها که ۶۰ درصد انرژی خود را از خلیج فارس تامین می کنند باید این مهم را بدانند که نباید با اقتدار امنیتی ایران دست و پنجه نرم کنند .

وی با اشاره به سفر روزهای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا و سخن از تهدید بودن ایران برای منطقه گفت: آمریکا خالق داعش و نا امنی در منطقه است، اما سیاست های ایران همواره بر ثبات و امنیت منطقه بوده است و هیچ کشوری را تهدید نمی کند ، آمریکایی ها همانطور که خود گفته اند با طرح این مسائل می خواهند کشورهای غربی را مانند گاو شیر ده بدوشند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: ریشه های قدرت ایران اسلامی بسیار عمیق و در مردم کشور ماست و می تواند با هر تهدیدی مقابله کنند.

سردار سلامی با اشاره به جنایات آمریکا و رژیم های تحت حمایت آنها در جهان و منطقه گفت: آمریکا از داعش حمایت می کند و حامی رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود است، اما ما از مردم مظلوم یمن، سوریه ، لبنان و عراق حمایت می کنیم. آنها با وجود میلیاردها دلار جایی در رخدادهای منطقه ندارند اما ایران با کمترین هزینه نفوذی بسیار عمیق دارد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها باید در راهبردهای خود در منطقه بازنگری کنند زیرا ساختارهای قدرت در جهان اسلام شکل گرفته است و ساختارهای قدرتی که انقلاب اسلامی شکل داده، آمریکایی ها را در هرجایی دچار مشکل کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تنها راهبردی که آمریکا پیش گرفته بحث خروج از برجام است، گفت: تحریم ها بر ما تاثیری ندارد و ایران شبیه یک کشور تحریم شده نیست بلکه تحریم ظرفیت های ما را شکوفا کرده است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها باید بدانند که ایران هرگز خود را خلع سلاح نمی کند و آنها باید سپاسگزار نقش ایران در تامین امنیت انرژی جهان باشند .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی