تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ساق پای طارمی؛ هدف استوک آهنی گیمارش!

ستاره ایرانی پورتو پس از نمایش فوق‌العاده مقابل ویتوریا گیمارش به دلیل مصدومیت تعویض شد.

کد خبر: ۷۸۹۷۷
۰۹:۵۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر پرتغال با انجام یک بازی از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز چهارشنبه (به وقت ایران) به پایان رسید که در آن، تیم فوتبال پورتو در حالی که مهدی طارمی را مثل بازی گذشته‌اش در ترکیب و خط حمله داشت، به مصاف تیم ویتوریا گیمارش رفت.

پورتو که تنها یک پله در جدول از ویتوریا گیمارش بالاتر و به دنبال کسب پیروزی مقابل حریف خود بود، در دقیقه ۷ روی اشتباه خط دفاعی‌اش، دروازه خود را با شوت روشین‌ها از پشت محوطه جریمه باز شده دید.

شاگردان کونسیسائو پس از دریافت این گل نمایش هجومی‌تری ارائه دادند و توپ و میدان را کاملا در اختیار گرفتند که حملات این تیم در دقیقه ۴۲ با فرصت‌طلبی و جای‌گیری ستاره ایرانی پورتو به نتیجه رسید.

دیاز که از دقیقه ۳۲ به ترکیب پورتو اضافه شد تا خط حمله این تیم را قوی‌تر کند، در دقیقه ۴۲ از میانه زمین حرکت کرد و توپ را به سرجیو اولیویرا رساند که ارسال او به پشت مدافعان ویتوریا گیمارش را موسی مارگا با پاس به بغل به مهدی طارمی رساند تا این ملی‌پوش ایرانی با شیرجه و تکل روی هوا گل تساوی تیمش را بزند.
 

البته پس از این گل و به دلیل اینکه مارگا در زمان دریافت توپ در موقعیت مشکوک به آفساید بود، بازی دو دقیقه بخاطر مشورت داور با تیم داوری ویدئویی متوقف شد، ولی در نهایت داوران گل طارمی را تایید کردند.

ویتوریا گیمارش که از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، در دقیقه ۶۳ گل دوم را مقابل پورتو به ثمر رساند، اما خوشحالی این تیم تنها دو دقیقه ادامه داشت و باز هم مهاجم ایرانی حاضر در زمین توانست خودنمایی و گلزنی کند.

لوئیز دیاز که پس از اضافه شدن به ترکیب پورتو نیروی تازه‌ای به خط حمله این تیم داده بود، در دقیقه ۶۵ نفوذ تند و تیزی از سمت چپ زمین انجام داد که پاس کات‌بک زمینی او به محوطه جریمه را مهدی طارمی بدون مکث و با شوت پای راست تبدیل به گل کرد.

پس از این گل بازی پایاپای دنبال می‌شد و موقعیت چندان جدی روی دروازه‌ها به وجود نیامد تا اینکه در دقیقه ۸۰ توپ ارسالی از جناح راست زمین و دفع ناقص مدافع ویتوریا گیمارش را لوئیز دیاز با شوت زمینی زد و گل سوم پورتو را به ثمر رساند.
 

در دقیقه ۸۲ فالایه ساکو، مدافع راست اهل مالی تیم ویتوریا گیمارش در میانه زمین تکل شدیدی روی ساق پای راست مهدی طارمی زد که موجب شد این مهاجم ایرانی روی زمین بیفتد و برای لحظاتی مسابقه را متوقف کند، ولی پس از آن مجددا بازی به جریان افتاد.

اما دو دقیقه بعد دوباره یک بازیکن دیگر از ویتوریا گیمارش با کف استوک آهنین خود روی ساق پای طارمی فرود آمد تا ملی‌پوش ایرانی پورتو را مصدوم کند و این بازیکن با خروج از زمین، نتواند به بازی ادامه دهد و تعویض شود.

در لحظات پایانی تیم پورتو توانست برتری ۳ بر ۲ مقابل ویتوریا گیمارش را حفظ کند تا این پیروزی آن‌ها را ۲۵ امتیازی کرده و به رده سوم جدول لیگ برتر پرتغال برساند. ضمن اینکه یاران طارمی توانستند فاصله ۴ امتیازی با اسپورتینگ لیسبون صدرنشین را هم حفظ کنند.

مهدی طارمی که ۶ شب قبل در سوپر کاپ فوتبال پرتغال نمایش درخشانی با گرفتن پنالتی مقابل بنفیکا داشت، برابر ویتوریا گیمارش با ثبت نخستین دبل خود پس از پیوستن به پورتو، تعداد گل‌های این فصل را به عدد ۴ رساند.

ملی‌پوش ایرانی پورتو که سال گذشته به آقای گلی در لیگ برتر پرتغال رسید، تا هفته یازدهم هم ۴ گل به ثمر رسانده بود که برابر ویتوریا گیمارش توانست به این تعداد گل برسد و دوباره راه آقای گلی را پیش بگیرد.

طارمی علاوه بر زدن ۴ گل در ۱۱ بازی از فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر پرتغال با لباس پورتو، در دو مسابقه جام حذفی امسال نیز دو گل برای این تیم به ثمر رسانده تا آمار خوبی از خود بر جای بگذارد.
 
منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی