تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
وقتی آتش خاموش‌کن‌ها، جام گرفتند

همیلتون، ستاره مراسم جایزه سال اتومبیلرانی

کد خبر: ۷۸۵۸۹
۱۷:۰۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۹

همیلتون، ستاره مراسم جایزه سال اتومبیلرانی

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) برای نخستین بار مراسم اعطای جوایز سالانه خود را به صورت مجازی و بدون حضور قهرمانان برگزار کرد و ستاره بی‌بدیل این مراسم نیز کسی نبود جز لوئیس همیلتون...

این مراسم در شهر ژنو و با حضور شخص ژان تاد رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برگزار شد و او در سخنرانی خوشامدگویی گفت: «۲۰۲۰ سال بی‌سابقه‌ای در تاریخ مسابقات ورزشی ما بوده، اما با همه اتفاقات، ما هم اکنون در کنار هم هستیم. متاسفانه قهرمانان ما امشب در این سال حضور ندارند، اما مهم‌ترین چیز این است که ما با خلاقیت و تدبیر توانستیم مسابقات قهرمانی ترتیب دهیم و حالا هم برای بهترین‌ها جشن می‌گیریم. من می‌خواهم به همه آن‌هایی که این کار را ممکن کردند احترام و اعتبار تقدیم کنم.»

 

همیلتون، ستاره مراسم جایزه سال اتومبیلرانی

شب جایزه باران فدراسیون جهانی اتومبیلرانی از طریق فضای مجازی و با حضور مجازی دعوت‌شدگان از طریق اینترنت اتفاق افتاد و لوئیس همیلتون قهرمان این فصل فرمول یک موفق شد سه جایزه مهم را از آن خود کند و ستاره این شب خاطره‌انگیز شود. همیلتون در رقابت‌های فصل کرونازده فرمول یک توانست هفتمین قهرمانی خود را جشن بگیرد و با میشائیل شوماخر در این زمینه برابری کند. او البته با کسب ۹۵ پیروزی در گرند‌پری‌ها ضمن شکستن رکورد شوماخر، توانست بر صدر دنیا در این زمینه قرار بگیرد. همیلتون در فصل ۲۰۲۰ موفق شد ۱۱ بار روی سکوی اول قرار گیرد و با اختلاف فاتحش و در فاصله چهار مسابقه تا پایان فصل، عنوان قهرمانی خود را مسجل کرد.

 

تیتر امروز: از واکسن خارجی خبری نیست؛ ثبت نام داوطلبان آزمایش واکسن ایرانی کرونا


همین موفقیت‌ها باعث شد که او جایزه شخصیت ویژه سال را نیز از آن خود کند چرا که حالا او بزرگترین قهرمان همه ادوار فرمول یک است. همیلتون هچنین یکی از سه جایزه ویژه ریاست فدراسیون جهانی را نیز به دست آورد که به دلیل فعالیت‌های خاص او در بیرون از مسابقه بوده است. همیلتون در کمپین‌های مختلفی حضور پررنگ داشت و شاید مهم‌ترین آن کمپین «پایان نژادپرستی» و «ما همه با یک نژاد مسابقه می‌دهیم» بود که امسال در فرمول یک جلوه محسوسی داشت و همیلتون به خاطر رنگین پوست بودنش، در آن‌ها پیشگام بود.

در عین حال همیلتون پس از رسیدن به رکورد‌های شوماخر، به این راننده بزرگ و مشهور که چند سالی است در بستر بیماری است ادای احترام کرد و او را منبع الهام خود برای رسیدن به این همه افتخار دانست. همیلتون البته یک جایزه جانبی دیگر هم دریافت کرد که اهداکننده آن «کلوب اتومبیلرانی ایتالیا» بود. این جایزه به خاطر کسب بیشترین امتیاز در گرندپری‌های سه‌گانه‌ای بود که امسال در کشور ایتالیا برگزار شد.

 

همیلتون، ستاره مراسم جایزه سال اتومبیلرانی

یکی دیگر از جوایز جالب امسال نیز تعلق گرفت به تیم ایمنی و مارشال‌های پیست بحرین که در جریان تصادف وحشتناک رومن گروژان و برخورد او با گارد ریل پیست صخیر، خود را با سرعتی خیره‌کننده به محل حادثه رساندند و گروژان را از میان شعله‌های سوزان آتش بیرون کشیدند و این حادثه هولناک با کمترین آسیب برای راننده تیم هاس به پایان رسید. خودرو پزشکی این مسابقه نیز به خاطر سرعت عمل خود جایزه ویژه ریاست فدراسیون جهانی را دریافت کرد.

 

تیتر امروز: امتحانات و کرونا؛ حضور یا غیرحضوری مسئله این است

از میان جوایز پرشمار امسال تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت بودند از:

ـ جایزه تیمی سازندگان فرمول یک: مرسدس بنز

ـ جایزه راننده و کمک راننده سال در رالی: سباستین اوژیه و جولین اینگراسیا

ـ جایزه تیمی رالی: هیوندای موتوراسپرت

ـ راننده برتر فرمولا E: آنتونیو فلیکس داکاستا

ـ پدیده تازه وارد سال: یوکی سونودا

ـ برترین راننده فرمول ۲: میک شوماخر  

 

همیلتون، ستاره مراسم جایزه سال اتومبیلرانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی