تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کرملین اتهام سایبری آمریکا علیه روسیه را رد کرد

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام آمریکا به این کشور مبنی بر حمله سایبری به سازمان‌های آمریکایی را رد کرد.

کد خبر: ۷۸۴۱۰
۱۴:۵۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۹

کرملین اتهام سایبری آمریکا علیه روسیه را رد کرد

 

دیدارنیوز ـ پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه در حمله سایبری به آمریکا که این کشور آن را اعلام کرده است، شرکت ندارد و اتهاماتی که واشنگتن وارد می‌کند بی اساس است و ادامه روس ستیزی کورکورانه است.

وی ادامه داد: این بحث‌ها در ایالات متحده آمریکا جریان دارد احتمالا به این خاطر که آمریکا قربانی حمله هکری شده است.

خبر هک گسترده نهاد‌هایی آمریکایی، یکشنبه گذشته پس از دسترسی هکر‌ها به نرم‌افزار «سولار ویندز» SolarWinds (یک شرکت آمریکایی سازنده نرم‌افزار) از ماه مارس (اسفند ۹۸) منتشر شد. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت امنیت (CISA) تحت وزارت امنیت داخلی روز پنجشنبه هشدار داد که این حمله سایبری "خطری جدی" برای دولت آمریکا است.

پسکوف خاطرنشان کرد: این بحث‌ها بطور مشخص هیچ ارتباطی با ما ندارد، زیرا روسیه در این اقدام شرکت نکرده است. ما در این مورد قاطعانه و بطور رسمی اعلام می‌کنیم. هر گونه اتهام مبنی بر شرکت روسیه در حمله هکری به آمریکا بی پایه اساس است و ادامه روس ستیزی است که در هر حادثه‌ای به آن متوسل می‌شوند.

وی افزود: آنچه که مربوط به اقدامات آمریکا می‌شود این اقدامات اخیرا کمتر قابل پیش بینی است و به همین خاطر ما هیچ چیزی در این مورد الان نمی‌توانیم بگوییم.

خبرگزاری رویترز دیروز یکشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که تیم بایدن گزینه‌های خود را برای پاسخ تلافی جویانه به هکر‌های روس ارزیابی می‌کند. گزارش شده است که این گزینه‌ها شامل حمله سایبری علیه زیرساخت‌های روسیه و تحریم‌های مالی جدید علیه این کشور رقیب است.

بایدن هم در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد بدون اشاره خاص به نام روسیه برای دست داشتن در این حمله سایبری گفت: «من می‌خواهم به صراحت بگویم: دولت من امنیت سایبری را اولویت اصلی قرار خواهد داد و ما این رخنه امنیتی را اولویت اصلی خود قرار می‌دهیم. ما امنیت سایبری را به عنوان یک ضرورت در سطح دولت بالا خواهیم برد، مشارکت با بخش خصوصی را بیشتر تقویت می‌کنیم و سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها و پرسنل مورد نیاز را گسترش می‌دهیم. هرچند دفاع به تنهایی کافی نیست. ما در وهله نخست باید دشمنان خود را از انجام حملات سایبری باز داریم. ما این کار را انجام خواهیم داد، از جمله با هماهنگی با متحدان و شرکای خود، هزینه قابل توجهی را متوجه مسئولان این حملات مخرب خواهیم کرد».

همزمان شرکت سولار ویندز اعلام کرده است که حدود ۱۸ هزار مشتری، بدافزاری را که توسط هکر‌ها بارگذاری شده بود، بارگیری کردند. گزارش شده است که آژانس‌های دولتی از جمله وزارت امنیت داخلی، وزارت خزانه داری، وزارت بازرگانی، وزارت دفاع و چندین سازمان دیگر به خطر افتاده‌اند. آژانس امنیت سایبری هشدار داده است که شواهدی درباره هک‌های دیگر وجود دارد که به نرم‌افزار سولار ویندز ارتباطی ندارند.

قانونگذاران آمریکایی و کارشناسان امنیت سایبری با اشاره به پیچیدگی و فنون به کار رفته، روسیه را مقصر اصلی این حمله معرفی کرده‌اند. اما روسیه این اتهامات را رد می‌کند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی