تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ تغییر چندباره خبر ایسنا درباره پیداشدن محل سقوط هلی‌کوپتر! +عکس
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ تغییر چندباره خبر ایسنا درباره پیداشدن محل سقوط هلی‌کوپتر! +عکس

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

صابون کرونا به تن اهدای عضو هم خورد

کوردیناتور ارشد تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روز‌های کرونایی، کشور با کاهش اهدای عضو روبرو شده است.

کد خبر: ۷۷۸۳۴
۱۴:۱۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ قادری درخصوص دلیل این کاهش با اشاره به اینکه در کشور با کاهش میزان اهدای عضو مواجه هستیم و این امر فقط مختص استان مرکزی نیست، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ممکن است فرد یا کاندیدای اهدای عضو، درگیری ریوی پیدا کند.

وی تصریح کرد: همین امر باعث محدودیت در اهدای عضو می‌شود و در واقع در این شرایط، کاندیدای اهدای عضو از سیکل اهدا خارج می‌شود.

وی در ادامه از انجام یک مورد اهدای عضو خبر داد و گفت: اعضای خانواده این بیمار، به پیوند اعضای بیمار خود که بر اثر مرگ مغزی، امکان انجام این عمل را داشت رضایت داده اند و این عمل در تهران انجام گرفت.

قادری افزود: بیمار مردی ۶۹ ساله بود که به دلیل خونریزی مغزی و ناگهانی دچار مرگ مغزی شده بود که به گفته کادر پزشکی سابقه فشارخون نیز داشته است. امسال این سومین مورد از مرگ مغزی و پیوند اعضا در استان بود.

وی در پایان افزود: به دلیل نداشتن اتاق عمل فراوری و پزشکانی که دوره‌های مخصوص انتقال سریع اعضا و پیوند آن را دیده باشند، امکان انجام این عمل‌ها در استان وجود ندارد، اما می‌توان با پیگیری و نامه نگاری‌های زیاد حداقل بخش پیوند کلیه را در استان و با آموزش کادر مخصوص و مورد نظر راه اندازی کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی