تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کاهش ۵۰ درصدی اهدای عضو با شیوع کرونا

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزرات بهداشت با بیان اینکه با شیوع کرونا در سال گذشته شاهد کاهش ۵۰ درصدی اهدای عضو بوده‌ایم، گفت: البته در همین شرایط کرونا ۴۰ قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جا‌های دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.

کد خبر: ۹۲۳۱۴
۱۱:۰۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

اهدای عضو

دیدارنیوز - دکتر مهدی شادنوش در گفتگو با ایسنا،  در زمینه وضعیت اهدای عضو در کشور، گفت: علی‌رغم اینکه در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به بالاترین میزان اهدای عضو در کشور در طول سال‌هایی که اهدای عضو در کشور فعال است، رسیده بودیم، اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، مقداری در این زمینه دچار اختلال شدیم. به طوری که در سال ۱۳۹۹ اهدای عضو‌های ما تا ۵۰ درصد کاهش یافت که البته هر چه که تا پایان سال پیش رفتیم، بهتر شد.

وی افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با همت همه رسانه‌ها و خانواده‌هایی که می‌توانند در روز‌های مبادا تصمیمات قاطعی بگیرند، امیدبخش زندگی‌های دیگران باشند. اگر در سال ۱۴۰۰ بتوانیم به شرایط سال ۱۳۹۸ بازگردیم اتفاق بسیار بزرگی رخ داده است.

شادنوش گفت:تا سال ۱۳۹۸ PMP ما یعنی شاخص بین‌المللی اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر ۱۴.۷ بوده است.

وی تاکید کرد: البته در همین شرایط کرونا ۴۰ قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جا‌های دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.

شادنوش درباره وضعیت دارو‌های بیماران پیوندی نیز گفت: علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشار‌های ناجوانمردانه‌ای که آمریکایی‌ها به تولیدکنندگان و کمپانی‌های دارو‌های وارداتی ما وارد کردند و دچار مشکل بودیم، اما خوشبختانه دچار بحران نشدیم و با هر مشکلی که بوده این دارو‌ها تاکنون فراهم شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی