تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

توافق اسرائیل و ابوظبی برای عرضه محصولات شهرک های صهییونیستی در امارات

پس از مخالفت بحرین با واردات محصولات شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری و جولان سوریه، امارات با واردات محصولات این شهرک ها با رژیم صهیونیستی به توافق رسید.

کد خبر: ۷۷۴۱۱
۰۹:۵۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
توافق اسرائیل و ابوظبی برای عرضه محصولات شهرک های صهییونیستی در امارات
 
دیدارنیوز - به نقل از سایت شبکه i24، یوسی دغان، رئیس شورای شهرک های اسرائیلی در شمال کرانه باختری توافق نامه ای را با شرکت "فام" امارات در دبی به امضا رساند که به موجب آن محصولاتی از قبیل کشمش، عسل، روغن و آرد از تولیدات شرکت های موجود در این شهرک ها به امارات صادر خواهد شد.

دغان این توافق را تاریخی خواند. فیصل علی موسی، مدیر شرکت فام امارات هم گفت، انجام این توافق یک سال پیش یک رویا بود و کسی باور نمی کرد که عملی شود. این توافق تنها شروعی برای همکاری میان دو طرف است.

این اولین توافقنامه ای است که میان شرکت های اماراتی و شرکت های اسرائیلی در کرانه باختری امضا می شود. این اقدام تنها دو هفته پس از اعلام مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا صورت می گیرد که گفته بود، کشورش میان تولیدات شهرک های اسرائیلی و محصولات تولیدی در اراضی اشغالی تمایزی قائل نیست.

پامپئو ضمن بازدید از کارخانه ساخت مشروبات الکلی گفته بود: آمریکا محصولات تولیدی در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری را جزو محصولات اسرائیلی قلمداد می کند. از کلیه تولیدکنندگان مناطقی که اسرائیل کنترل آنها را در دست دارد درخواست خواهد شد، کالاهایی که به آمریکا صادر می کنند برچسب ساخت اسرائیل داشته باشند.

همچنین این توافق زمانی انجام می شود که کمپین بین المللی تحریم به دنبال تحریم محصولات شهرک های یهودی نشین است که به شکل غیر قانونی بر اراضی فلسطینی ایجاد شده است. اتحادیه اروپا تاکید کرده است که تولیدات این شهرک ها باید نشان خاصی عرضه شوند تا از سایر محصولات اسرائیلی متمایز شوند.

یک ماه قبل از امضای این توافقنامه دغان به همراه یک هیئت بازرگانی به دبی رفته و با نمایندگان شرکت های تولیدی و داخلی امارات دیدار کرد. این بخشی از اقدامات استراتژیکی است که دغان به همراه سایر مسوولان شهرک ها برای پیشبرد اقتصاد و صنعت شهرک های اسرائیلی انجام می دهد.

شبکه کان اسرائیل اعلام کرد، سرمایه شرکت فام امارات حدود سه میلیارد دلار بوده و جزء ۱۰۰ شرکت برتر در خاورمیانه است.

بحرین اخیرا اعلام کرده که کالاهایی را که در شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری و جولان سوریه تولید شده اند، وارد نخواهد کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی