تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دیدار آدینه ۲۵: فروش آمبولانس برای مصارف شخصی!

کد خبر: ۷۷۱۱۸
۱۰:۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۲۵: فروش آمبولانس برای مصارف شخصی!

دیدارنیوز ـ ترمه ماندگار: بعد از داشتن پدر پولدار که بهترین شغل دنیاست، داشتن آشنا در موقعیت‌های خاص، برنده‌ترین و تیزترین مدرک و گواه است برای پیشبرد کارها. داشتن آمبولانس نیاز به کسب مجوز‌های خاص از دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد، اما اگر آشنا داشته باشید، امکان این که بتوانید آمبولانس بخرید نیز وجود دارد، فقط هزینه آن اندکی بالاست.


آگهی فروش آمبولانس، شامل مجموعه اطلاعاتی است در مورد سال ساخت و کارکرد ماشین، میزان سالم و یا آسیب‌دیدگی آن و احتمالا قیمت آمبولانس.


اولین مالک آمبولانس که اتفاقا کم کارکرد و سر حال است، پیش از هر سوال و جوابی در مورد قیمت و دیگر خصوصیات می‌پرسد: «مجوز مرکز پزشکی یا هر مرکزی که اجازه داشتن آمبولانس را دارد، دارید یا نه؟» جواب نه را که می‌شنود، می‌گوید: «نمی‌توانیم معامله کنیم برای پلاک زدن و کسب مجوز دچار مشکل می‌شوید.» هنوز معامله سر نگرفته، بر هم می‌خورد.


مورد دوم، اما خوب از قد و بالای آمبولانس تعریف می‌کند. گویی قربان قد و بالای بچه‌اش می‌رود. یک برلیانس مدل ۲۰۱۷ با ۹۰ هزار کیلومتر کارکرد است. سوالی در مورد مجوز نمی‌کند، اما تا می‌گویم مجوزی ندارم، خنده اش می‌گیرد و سریع هم لب‌ها را جمع می‌کند و می‌رود سر معامله: «شرکت چی ندارید؟» چه شرکتی غیر از کار‌های پزشکی می‌توان داشت؟ «هر شرکتی.» برای او حتی شرکتی که در کار صادرات و واردات است نیز کار راه انداز است. می‌گوید: «می‌شود کاری کرد. می‌توانی توجیه کنی که برای شرکت‌ات نیاز به آمبولانس داری. یا بگویی قرارداد پیمانکاری دارم و برای پروژه‌هایم به آمبولانس نیاز دارم. فقط این آمبولانس گران است. ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.»


با وجود آن که می‌گوید سند و پلاک نباید به نام شخص صادر شود و حتما باید پشوانه مرکز پزشکی داشته باشد، اما می‌گوید: «همین آمبولانس به نام پدر زنم است. البته ما در رشت پلاک زدیم.» احتمال این که بتوان در رشت کار را با آشناهایش راه انداخت هست، اما ترجیح می‌دهد قول صد در صدی ندهد. در عوض می‌گوید می‌تواند آمبولانس را با پلاک بفروشد، البته فقط برای چند ماه تا کار‌های اداری مجوز انجام شود.


آمبولانس دیگر یک تویوتا هایلوکس است که ۲۰۰ هزار کیلومتر کار کرده و با وجود آن که سال ساختش ۲۰۱۰ است، اما فیس جلوی آن ۲۰۱۸ است و همین تابستان هم ۴ حلقه لاستیک نو برایش خریده و حالا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.


حسن آمبولانس‌ها این است که ماهی ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین دارند. آقا رضا همه این‌ها را یک نفس می‌گوید تا می‌رسیم به سوال مجوز نداشتن. تازه به فکر فرو می‌رود که «ای بابا، مشکل همین جاست. پلاک به اسم مرکز باید صادر شود و اسم آن نیز بر روی بدنه ثبت شود، وگرنه تردد آن هم جریمه دارد و هم راهی پارکینگ می‌شود.»


حالا باید فکری کرد که آیا یک شرکت فعال در ساخت و ساز می‌تواند مجوز داشتن آمبولانس و پلاک شدنش را بگیرد یا خیر؟ «شرکت شما به اندازه کافی بزرگ است؟» هر شرکتی برای صاحبانش حتما بزرگ و فعال است. پس می‌رود سراغ محل شرکت که در فرمانیه است. آقا رضا بدون فکر می‌گوید: «مجوزش را باید از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کنید. اگر تایید کنند، می‌شود، فقط کمی دوندگی دارد که خودم آشنا دارم و کمک می‌کنم. به اسم شرکت باشد هیچ کس بهانه و گیری ندارد. برای هر کاری هم خواستی استفاده کن. خودم هم وکالت چند ماهه می‌دم برای پلاک. حله.»

برچسب ها: دیدار آدینه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی