تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
مهدی شیخ، عضو اصلاح‌طلب فراکسیون روحانیت مجلس:

تجمع‌کنندگان در فیضیه پاسخگو باشند که از کجا خط می‌گیرند

مهدی شیخ، عضو اصلاح‌طلب فراکسیون روحانیت مجلس گفت: هجمه انتقادی شدیدی علیه دولت از سوی طلاب تجمع کننده در مدرسه فیضیه وهن به روحانیت شیعه است و روحانیت هرگز چنین کاری نمی‌کند. این اقدام ازسوی جریانی انجام می‌شود که در انتخابات مختلف نیز همواره دست به چنین اقداماتی زده و علاوه بر ضربه زدن به اعتماد مردم، به حوزه و روحانیت ضربه زده است.

کد خبر: ۷۶۶۵
۱۱:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مهدی شیخ، عضو اصلاح‌طلب فراکسیون روحانیت مجلس گفت: هجمه انتقادی شدیدی  علیه دولت از سوی طلاب تجمع کننده در مدرسه فیضیه  وهن به روحانیت شیعه است و روحانیت هرگز چنین کاری نمی‌کند. این اقدام ازسوی جریانی انجام می‌شود که در انتخابات مختلف نیز همواره دست به چنین اقداماتی زده و علاوه بر ضربه زدن به اعتماد مردم، به حوزه و روحانیت ضربه زده است.
 
آن‌چنان که مستحضرید انتشار تصاویری از تجمع اعتراضی طلاب جوان در مدرسه فیضیه قم و پلاکاردهای برخی معترضان که تلویحا رییس‌جمهور را تهدید کرده بودند، با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شد و روز گذشته نیز آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد. نظر جنابعالی چیست؟
 
مسلما این اقداماتی نادرست و ناپسند بوده و این نحوه بیان اعتراض که عملا از محدوده اعتراض قانونی خارج شده و به سمت توهین و تهدید می‌رود، از نظر ما محکوم است. آن‌چنان که اشاره کردید آیت‌الله مکارم نیز این اقدام را محکوم کردند. معتقدم باید ابعاد مختلف این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و خواسته آیت‌الله مکارم نیز مورد توجه جدی قرار گیرد. محل تاسف است که چنین اتفاقاتی در حوزه علمیه و مدرسیه فیضیه قم می‌افتد و واکنش و بیانیه آیت‌الله مکارم که علاوه بر آنکه در جایگاه مرجعیت قرار دارند، در گذشته نیز در جایگاه مدیریت حوزه بودند، قابل تامل است و حوزه علمیه باید نسبت به این مساله توجه و دقت بیشتری داشته باشد و دست‌اندرکاران در برگزاری این تجمع طبق خواسته آیت‌الله مکارم پاسخگوی اقدامات انجام شده باشند.
 
آن‌چنان که مستحضرید این نخستین‌بار نیست که شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. حال آنکه اغلب گفته می‌شود که این تجمعات خودجوش و بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام شده است. به نظر شما امکان برگزاری تجمعی در این سطح در مدرسه فیضیه بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی وجود دارد؟
 
خیر! قطعا نمی‌توانیم بپذیریم که این تجمع و موارد مشابه بدون برنامه‌ریزی قبلی انجام شود و اتفاقا نمایندگان مجلس نیز در تلاش برای مشخص شدن انگیزه‌ها و علل برگزاری این تجمع و نحوه سازماندهی آن هستند. در همین راستا تعدادی از نمایندگان با تهیه و امضای یک طرح سوال از وزیر کشور، خواهان حضور آقای عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مجلس شدند تا در این رابطه توضیح داده شود که به هر حال قضیه چه بوده است. قطعا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید پاسخگو باشند و با بررسی دقیق ابعاد مختلف موضوع، جزییات آن را به‌طور شفاف به اطلاع افکار عمومی برسانند.
 
نکته دیگر در برگزاری این تجمع طلاب و روحانیون جوان، هجمه انتقادی شدیدی بود که علیه دولت و البته برخی بزرگان نظام صورت گرفت و مشخصا تا مرز تهدید رییس‌جمهور نیز پیش رفت. علت ایجاد این فضا چیست؟
 
ببینید. باید دقت کنیم که روحانیت آگاه و بیدار هرگز دست به چنین اقداماتی نمی‌زند و این واقعیت ندارد که مثلا روحانیت مقابل دولت ایستاده است. این اقدامات صرفا از جانب بخش خاصی از حوزه انجام شده و نمی‌توان مسوولیت آن را به پای روحانیت گذاشت. کما اینکه احتمالا یکی از اهداف اصلی آیت‌الله مکارم از انتشار بیانیه نیز همین بوده که روحانیت شیعه را از این اقدامات جدا کنند. واقعیت این است که روحانیت شیعه جدای از این مسائل است.
 
این اقدامات وهن به روحانیت شیعه است و روحانیت هرگز چنین کاری نمی‌کند. این اقدام ازسوی جریانی انجام می‌شود که در انتخابات مختلف نیز همواره دست به چنین اقداماتی زده و علاوه بر ضربه زدن به اعتماد مردم، به حوزه و روحانیت ضربه زده است. این ضربه‌ای بزرگ به اسلام، روحانیت و تشیع است و این افراد باید پاسخگو باشند و بگویند اگر از بزرگان خط نمی‌گیرند، از کجا خط می‌گیرند. من مشکوکم که آیا جاسوسی و دست‌های بیگانه درکار است که این‌چنین تیشه به ریشه اسلام می‌زند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی