تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

دیدار آدینه ۲۴: خالق حماسه دست خدا در جهان بعد

کد خبر: ۷۶۵۹۷
۰۸:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۲۴:  خالق حماسه دست خدا در جهان بعد

دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

آپلود به جهان بعد


احتمالا بعد از قدرت پرواز، زندگی جاودان یکی از آرزو‌های اصلی و همیشگی بشر بوده و آثار ادبی و هنری زیادی با محوریت این موضوع خلق شده است. اما آیا واقعا زندگی همیشگی در یک وضعیت باثبات و آرام را می‌توان خوشبختی دانست؟ در سال‌های اخیر دانشمندان فعال در حوزه هوش مصنوعی زمزمه‌هایی درباره امکان حفظ خودآگاه بشر را مطرح کرده‌اند و این دقیقا همان چیزی است که سازندگان سریال آپلود به سراغش رفته‌اند. در این کمدی علمی تخیلی که همین امسال توسط شبکه آمازن پرایم پخش شده ما ماجرای زندگی و مرگ ناتان براون ۲۷ ساله را می‌بینیم که در اوج جوانی و امید و آرزوهایش در یک سانحه با ماشین خودرانش آسیب شدیدی می‌بیند و قبل از مرگ به اصرار نامزدش قبول می‌کند که خودآگاهش را در نرم‌افزاری آپلود کند تا ارتباطش را با دنیای زندگان از دست ندهد. داستان این سریال کمدی در سال ۲۰۳۳ اتفاق می‌افتد و تماشای آینده قریب‌الوقوعی که بعید نیست در طول زندگی شاهدش باشیم خالی از لطف نیست. برای این آخر هفته قرنطینه‌ای تماشای این سریال بامزه را که امتیاز خوبی هم به دست آورده (در IMDB ۸ و در راتن‌تومیتوز ۸۷ درصد) را به شما توصیه می‌کنیم.


در سوگ خالق حماسه دست خدا


جهان یکی یکی دارد اسطوره‌هایش را از دست می‌دهد. چهارشنبه شب بود که تمام سرویس‌های خبری جهان مرگ اسطوره فوتبال جهان دیگو مارادونا مخابره کردند. گرچه مارادونا ۶۰ سال بیشتر عمر نکرد، اما بالا و پایین‌های زندگش‌اش آن‌قدر زیاد بود که شاید اگر بگوییم به اندازه ۱۲۰ سال اتفاق در زندگی‌اش افتاده بیراه نگفته باشیم. برای بزرگداشت زندگی این اسطوره که بی‌شک یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های دوران معاصر ما بود تماشای دو فیلم مستند را به شما پیشنهاد می‌کنیم: مارادونا ساخته امیر کستاریکا (ساخته شده در سال ۲۰۰۸) و دیگو مارادونا ساخته آصف کاپادیا (صاخته شده در سال ۲۰۱۹). به امید پیدا شدن اسطوره‌های بزرگی مثل او.


زندگی در پیش روی خانم لورن


رومن گاری در ایران نویسنده شناخته شده‌ای است و از سال‌ها قبل رمان‌هایش بین کتاب‌خوان‌های ایرانی پرطرفدار بوده و هر کدام به چاپ‌های چندم رسیده‌اند. از معروف‌ترین رمان‌های این نویسنده فرانسوی که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌شود به «خداحافظ گری کوپر» (نشر نیلوفر با ترجمه سروش حبیبی)، «لیدی ال» (نشر نیلوفر با ترجمه مهدی غبرایی) و «زندگی در پیش رو» (نشر بازتاب نگار با ترجمه لیلی گلستان) اشاره کرد. اخیرا فیلم سینمای جذاب و خوبی از روی کتاب «زندگی در پیش‌رو» ساخته شده که سوفیا لورن ستاره مشهور سینمای ایتالیا در آن نقش‌آفرینی کرده است. داستان این رمان و فیلم به رابطه انسانی و عمیق یک پسر نوجوان بی‌سرپرست و زن سالمندی مربوط می‌شود که یکی از بازماندگان اردوگاه آشویتس از زمان جنگ جهانی دوم است. رابطه انسانی این دو کاراکتر زیبایی‌ای دارد که مدت‌ها بود در سینما نظیرش را ندیده‌ایم و برای همین دیدنش را شدیدا توصیه می‌کنیم. البته که رمان‌ها همیشه بهتر از فیلم‌هایی هستند که از رویشان ساخته می‌شوند!


ناگفته‌های جاسلین پوک


جاسلین پوک آهنگساز و ویولانواز بریتانیایی در میان طرفداران موسیقی مدرن نام شناخته شده‌ای است. خانم پوک که شهرت اولیه‌اش را به استفاده استنلی کوبریک از قطعه‌ای به نام «سیل» (Flood) از او در فیلم چشمان کاملا بسته مدیون است، در کارنامه کاری خود سابقه همکاری با موزیسین‌های بزرگی از مارک نافلر گرفته تا کیزا جونز را هم دارد و برای فیلم‌های زیادی از جمله «دار و دسته نیویورکی‌ها» و «تاجر ونیزی» آهنگسازی کرده است. برای این آخر هفته‌ای که همچنان در محاصره کرونا هستیم پیشنهادمان به شما گوش دادن به آلبوم زیبای «ناگفته‌ها» (Untold Things) از این آهنگساز خوش قریحه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی