تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
گزارش دیدار از وضعیت بیمارستان‌ها

بیمارستان‌ها خلوت‌تر است؛ کرونایی‌ها هنوز قرنطینه را می‌شکنند!

خبر‌هایی از گوشه و کنار شهر مبنی بر کم شدن آمار مراجعه به بیمارستان به گوش می‌رسد این خبر می‌تواند موجی از خوشحالی را به همراه داشته باشد، اما به این معنا نیست که کرونا ضعیف‌تر شده بلکه این مردم هستند که برای سلامتی خود و خانواده استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی‌تر گرفته‌اند؛ در این گزارش صحت و سقم این خبر را بررسی کردیم.

کد خبر: ۷۶۵۴۲
۰۸:۴۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹
اگر کمک کنیم شرایط بهنر می شود
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: پیش از آغاز قرنطینه جدی در تهران برخی از کادر درمانی بیمارستان‌های کشور گفته بودند که تعداد مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کم شده و این می‌تواند نشانه خوبی باشد، اما از سوی دیگر بالا رفتن آمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ این سوال را در ذهن همه ایجاد کرد که اگر تعداد مبتلایان کم شده چرا آمار فوت شدگان افزایش پیدا کرده است.

چهارم آذرماه مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه وضعیت اپیدمی کرونا در حال فروکش است و ارتباطی به اجرای طرح جدید ندارد، گفت: اپیدمی در حال فروکش کرونا، نتیجه همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
 
او با بیان اینکه اجرای طرح جدید برای کاهش و کنترل بیماری کرونا بسیار خوب به نظر می‌رسد، اظهار داشت: نتیجه بسیار خوب اجرای این طرح از حدود سه هفته دیگر مشخص خواهد شد و پیش بینی می‌کنم اجرای آن نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت.

اما این را هم فراموش نکنید که در اردیبهشت ماه امسال هم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروردین ماه هم آمار مبتلایان و هم فوت شدگان به کمترین میزان ممکن رسید و وقتی اعلام شد همه چیز گل و بلبل است ناگهان همه چیز تغییر کرد و مردم با تصور اینکه دیگر کرونایی وجود ندارد دوباره به زندگی عادی برگشتند و همین شد دلیل اوج گرفتن کووید ۱۹.

در حال حاضر هم خبر‌هایی مبنی بر کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها نباید این ذهنیت را در بین افکار عمومی ایجاد کند که ویروس کرونا ضعیف شده بلکه این وظیفه مردم را سنگین‌تر می‌کند و همکاری بیشتر و جدی‌تر آن‌ها را می‌طلبد.

در حالیکه علیرضا زالی در گفتگو با مهر گفته است که تأثیر اجرای محدودیت‌های جدی‌ای که از ابتدای آذرماه اجرا شد، زودتر از ۴۰ روز دیگر مشاهده نخواهیم کرد، اما نباید سرد شد و همه می‌بایست، با جدیت به اجرای این طرح‌ها کمک کنیم؛ فرماندار رباط کریم از توقف سرعت ابتلای کرونا در این منطقه خبر داده و گفت: بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از کرونا و ۵۰ درصد موارد بستری نسبت به زمان اوج بیماری کرونا در رباط کریم کاهش یافته است.


کاهش آمار مراجعان

همانطور که پیشتر هم اشاره شد آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمتر شده، اما این کاهش ربطی به تعطیلی این هفته ندارد؛ مینا یکی از پرستاران بیمارستان مفرح تهران است، او در گفتگو با دیدار گفت: در دو روز گذشته تعداد مراجعین کمتر شده و حتی روز گذشته اورژانس نسبت به روز‌های قبل‌تر خیلی خلوت‌تر بود.

او با اشاره به اینکه، اما افرادی که بستری هستند هنوز وضعیت مناسبی برای ترخیص ندارند، افزود: در حال حاضر دو بخش از بیمارستان به بیماران کرونایی تعلق دارد و پریروز هم سه فوتی داشتیم.

او در پاسخ به این پرسش که تعداد بستری‌های روز گذشته چند نفر بوده است، گفت: در دو روز گذشته روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ نفر در بیمارستان بستری شدند و امیدواریم که این آمار کمتر هم بشود، چون کادر درمان بیش از تصور مردم خسته و فرسوده هستند.

این پرستار از مردم خواست که در این دو هفته همه نکاتی که بار‌ها از سوی مسئولان بیان شده رعایت کنند و زدن ماسک و شستن دست‌ها را فراموش نکنند، زیرا دیگر توان کادر درمان برای ادامه این شرایط به نقطه پایان رسیده است.

سارا هم پرستار بیمارستان بهارلو است، او هم به دیدار گفت: این خبر‌هایی که مبنی بر کاهش مراجعه به بیمارستان برای درمان کرونا منتشر می‌شود به این معنی نیست که تعطیلی‌های اخیر این اتفاق را رقم زده بلکه به نظر می‌رسد مردم خیلی جدی‌تر از گذشته از خود و خانواده‌شان مراقبت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه دیگر تخت‌های آی سی یو پر نیست، افزود: اگر شرایط به همین منوال پیش برود خبر خوش می‌تواند این باشد که آی سی یو بیماران کرونایی بسته می‌شود و این هم موجب خوشحالی مردم و هم کادر درمان است.

از شنبه تا کنون تغییر عجیبی رخ نداده است

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین ستاد کرونا و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با بیان اینکه نکته نگران کننده این است که مردم فکر می‌کنند محدودیت‌های کرونایی به سرعت می‌تواند آمار مرگ و میر و میزان ابتلاء را تغییر دهد، افزود: متأسفانه شرایط این گونه نیست و از شنبه تا امروز تغییر خیلی شگرفی را در میزان بستری بیمارستان‌ها و مرگ و میر‌ها در تهران نداشتیم، به گونه‌ای که متأسفانه دیروز ۹۲ بیمار فوتی PCR مثبت در استان تهران داشتیم.
 
او با بیان اینکه شرایط بحرانی و قرمز تهران کماکان پابرجاست، ادامه داد: همچنین بررسی‌های میدانی ما حاکی از آن است که متأسفانه کماکان شکستن و نقض قرنطینه توسط افراد PCR مثبت در تهران در حال انجام است.
 
زالی همچنین با بیان اینکه دیروز بیش از ۱۵۱ نفر از مبتلایان PCR مثبت به فرودگاه مراجعه کردند و می‌خواستند از حمل و نقل هوایی برای سفر به استان‌های دیگر استفاده کنند، گفت: این مساله واقعاً جای تأسف دارد و بسیار موضوع نگران کننده‌ای است.
 
او تاکید کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در طول ۳ روز اخیر میزان شکستن قرنطینه توسط افراد دارای آزمایش PCR مثبت ادامه دارد و این افراد در تردد‌ها به خصوص تردد‌های درون شهری و مناطق مرکزی شهر نقض قرنطینه کرده‌اند و این آمار عدد قابل توجهی است.

در استان تهران ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در مجموع، ۱۸۰ تا ۲۰۰ بیمارستان دارند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ بیمارستان درگیر بیماران کرونا هستند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی