تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

عالیجناب سقوط را قبول کرد؛ ترامپ با کاخ سفید خداحافظی می‌کند

دونالد ترامپ بالاخره با فشار هم حزبی‌های خود، پذیرفت که قدرت را واگذار کند. بایدن نیز از کابینه لیبرال خود رونمایی کرده است. کاخ سفید ۲۰ ژانویه میزبان میهمانان جدیدی خواهد شد.

کد خبر: ۷۶۴۲۹
۱۵:۳۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
پذیرش سقوط؛ روند انتقال قدرت به بایدن کلید خورد
 
دیدارنیوز ـ سرویس بین‌الملل: جو بایدن ظهر ۲۰ ژانویه وارد کاخ سفید می‌شود و پایان کار دونالد ترامپ را رقم خواهد زد. پس از هفته‌ها اصرار ترامپ برای تقلب در انتخابات و ماندن در کاخ سفید، بالاخره رسماً فرمان انتقال رسمی قدرت را صادر کرد. اکنون تیم جو بایدن می‌تواند به اطلاعات و زیرساخت‌های دولتی دسترسی یابد.

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته است که نخواسته بیش از این امیلی مورفی، رئیس اداره کل خدمات، جی‌اس‌ای، تحت فشار قرار گیرد و به او پیشنهاد کرده که مقدمات مرسوم و لازم را برای انتقال قدرت آغاز کند. هرچند که قبول نکرد که در انتخابات باخته است و نوشته که به‌طور قانونی به شکایت خود ادامه خواهد داد. از سوی دیگر برخلاف رسم معمول در آمریکا، دونالد ترامپ تاکنون به جوبایدن تبریک نگفته است.

به نظر می‌رسد ترامپ به دلیل شکست در چندین دادگاه در خصوص تقلب در انتخابات و تائید پیروزی بایدن در ایالت‌های مهم این تصمیم را گرفته است. از طرف دیگر فشار سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه و همچنین ۱۶۰ نفر از رهبران تجاری ـ از جمله کمک‌کنندگان بزرگ مالی جمهوری خواه ـ نیز از او خواسته‌اند شکست را بپذیرد و فرمان انتقال قدرت را صادر کند.


کابینه لیبرال بایدن

بایدن بعد از فرمان ترامپ بر انتقال قدرت، گفته است اولویت او مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا است. از سوی دیگر او شروع به اعلام کابینه خود کرده است. پیش از این از طریق رسانه‌ها وزیرخارجه دولت بایدن و مشاور امنیت ملی آمریکا لو رفته بود؛ حال بایدن این خبر را تایید کرده است.

از دیگر افراد کابینه بایدن جنت یلین، به عنوان وزیر دارایی است که از او به عنوان یک چهره کلیدی در پایان دادن به رکود اقتصادی سال ۲۰۰۷ یاد می‌شود. همچنین آوریل هینس برای ریاست اداره اطلاعات ملی معرفی شده است. آوریل در صورت تایید نخستین زن تاریخ آمریکا خواهد بود که به مقام مدیریت سازمان اطلاعات ملی خواهد رسید.

از سوی دیگر الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. مایورکاس در صورت کسب رأی اعتماد از سنا، نخستین لاتین‌تبار و مهاجری خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود. همچنین لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. او آفریقایی‌تبار است، از دیپلمات‌های کهنه کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشور‌های آفریقایی، چون کنیا و گامبیا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است.

بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد. امروز نیز شاهد این تنوع در انتخاب‌های او هستیم. البته باید دید که سنای آمریکا بعد از انتخابات در جورجیا به کدام حزب آمریکا نزدیک‌تر می‌شود. چون رأی اعتماد افراد انتخاب شده به دست سنای آمریکا است و تا الان سنا به سمت جمهوری خواهان است و باید دید که انتخابات جورجیا برای سنا چه سرنوشتی را رقم می‌زند. شکی نیست که یک سنای دموکرات آرزوی بایدن و تمام دموکرات‌ها است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی