تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

معاون شهردار تهران: مبلغ تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ما برای بودجه کل کشور پیشنهادی را داده ایم و گفتیم که اگر قرار است ظرف ۱۰ سال آینده برنامه حمل و نقل تهران را درست کنیم به سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان پول احتیاج داریم و دولت باید در قانون بودجه سنواتی سهم خود را قائل شود، نمی‌گوییم که تمام پول قیمت واقعی بلیت را مردم بدهند، اما بالاخره باید در حد ۵ هزار تومان را مردم بدهند, در حال حاضر شهروندی در منطقه ۱ سوار تاکسی‌های اینترنتی می‌شود و به منطقه ۲۲ می‌رود و ۵۰ هزار تومان پول می‌دهد، اما با مترو فقط هزار و خرده‌ای تومان پول می‌پردازد همکاری نکردن دولت با شهرداری و عدم پرداخت سهم مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما می‌توان در یک برنامه ۱۰ سال آنرا به روز کرد.

کد خبر: ۷۶۴۱۵
۱۱:۳۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
معاون شهردار تهران: مبلغ تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است
 
دیدارنیوز - سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۰۷ واگن مترو و نزدیک به ۸۰ هزار تاکسی در تهران تردد می‌کنند.

وی با اشاره به سن ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حوزه واگن چهارصد دستگاه نیازمند به روز رسانی هستند و قطعات آن‌ها باید فعال شود در حوزه اتوبوسرانی هم حدود ۶۰ درصد اتوبوس‌ها فرسوده هستند و با حدود ۴۰ درصد از آن‌ها می‌توان تا ۴ الی ۵ سال دیگر کارکرد.

هاشمی با بیان اینکه شرایط خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی در طول ۱۰ سال گذشته نداشته‌ایم گفت: ۴۰ هزار تاکسی فرسوده هستند و اگر شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی را با وضعیت کنونی کرونا مقایسه کنید می‌بینید که درآمد اتوبوس، مترو و تاکسیرانی کاهش یافته است و نتوانسته اند خود را به روز کنند.

وی گفت:در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم که باید به بیش از ۵۰۰ کیلومتر برسد، اما طی ۲۵ سال گذشته منابعی که دولت باید اختصاص می‌داد و قیمت بلیط تمام شده‌ای که مردم باید پرداخت می‌کردند هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.

دولت طی ۱۰ سال گذشته ریالی را برای حمل و نقل عمومی در نظر نگرفته است
هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر ما ۲۵۰ کیلومتر خط مترو کم داریم که هر کیلومتر نیازمند هزار میلیارد تومان بودجه است و به طور کلی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای راه اندازی باقیمانده خط مترو احتیاج داریم، اما کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته ریالی را برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی ۱۰ سال آینده در حوزه اتوبوسرانی به ۱۰ هزار اتوبوس احتیاج داریم گفت: مبلغ تهیه اتوبوس‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان است و اگر این مبلغ را با مبلغ راه اندازی خط مترو یکی کنیم و آنرا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم نیازمند سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان پول هستیم.

وی با اشاره به راهکار این موضوع اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته سعی کردیم دولت را به وظیفه خودش روشن کنیم؛ در همه جای دنیا دولت، شهرداری و مردم پای کار می‌آیند و دولت کار زیرساختی را انجام می‌دهد و مردم پول بلیط را می‌پردازند.

مبلغ تمام شده یک بلیت ۱۵ هزار تومان است
هاشمی تصریح کرد: مبلغ تمام شده یک بلیت برای ما ۱۵ هزار تومان است، اما از مسافر هزار تومان گرفته می‌شود یا باید قیمت واقعی بلیط را از مردم بگیریم که فرمانداری‌ها با این موضوع مخالفت می‌کند یا باید دولت این پول را جبران کند که البته دولت هم آن را جبران می‌کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ما برای بودجه کل کشور پیشنهادی را داده ایم و گفتیم که اگر قرار است ظرف ۱۰ سال آینده برنامه حمل و نقل تهران را درست کنیم به سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان پول احتیاج داریم و دولت باید در قانون بودجه سنواتی سهم خود را قائل شود، نمی‌گوییم که تمام پول قیمت واقعی بلیت را مردم بدهند، اما بالاخره باید در حد ۵ هزار تومان را مردم بدهند, در حال حاضر شهروندی در منطقه ۱ سوار تاکسی‌های اینترنتی می‌شود و به منطقه ۲۲ می‌رود و ۵۰ هزار تومان پول می‌دهد، اما با مترو فقط هزار و خرده‌ای تومان پول می‌پردازد همکاری نکردن دولت با شهرداری و عدم پرداخت سهم مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما می‌توان در یک برنامه ۱۰ سال آنرا به روز کرد.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی