تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

عملیات اجرایی بلندترین خط مترو کشور در تهران آغاز شد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران، که بلندترین خط مترو کشور خواهد بود، امروز/ چهارشنبه/ در مراسمی به صورت رسمی آغاز شد.

کد خبر: ۹۱۰۶۰
۱۲:۰۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

بلندترین خط مترو کشور در تهران

دیدارنیوز ـ علی امام روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران به خبرنگار ایرنا گفت: مراحل احداث این خط به عنوان یکی از خطوط جدید این شبکه، در ۵ فاز عملیاتی برنامه ریزی شده که قطعه نخست آن از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب به طول ۱۴ کیلومتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در واقع عملیات اجرایی این قطعه با حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) از ایستگاه موسوم به میدان دریاچه شهدای خلیج فارس شروع می شود و در ادامه قطعات بعدی به مرور زمان در دستور ساخت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: فرآیند حفاری و ساخت تونلهای خط ۱۰ عمدتا با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می گیرد و در چنین حالتی پیش بینی می شود در صورت تأمین به موقع منابع مالی مورد نیاز، ‌ حداقل ۴ سال زمان برای احداث قطعه نخست نیاز باشد اما توالی و روند ساخت دیگر قطعات خط ۱۰ نیز مد نظر قرار بوده و امیدواریم عملیات اجرایی قطعه دوم این خط که از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا وردآورد به طول تقریبی ۶ کیلومتر امتداد پیدا می کند با فاصله ای اندک از شروع قطعه نخست آغاز شود.

وی تاکید کرد: خط ۱۰ مترو تهران از جمله ۴ خط جدید این شبکه به حساب می آید که بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسید و در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ جهت اجرا به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ابلاغ شده است.

به گفته امام، این خط به طول کلی ۴۳ کیلومتر با ۳۵ ایستگاه، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراههای شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط ۵ مترو تهران متصل خواهد شد.

مراسم عملیات اجرایی نخستین قطعه از خط ۱۰ مترو تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و جمعی دیگر از مدیران شهری در محل کارگاه خط ۱۰ در حوالی دریاچه خلیج فارس در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: متروی تهران
ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها