تیتر امروز

ترامپ: هفته آینده با ایران توافق می‌کنیم!/ تقاضای خانه احزاب برای اعلام عفو عمومی/ آیا مکانیزم ماشه فعال می‌شود؟
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ: هفته آینده با ایران توافق می‌کنیم!/ تقاضای خانه احزاب برای اعلام عفو عمومی/ آیا مکانیزم ماشه فعال می‌شود؟

این صد و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی نیکجو: مردم برای آرامش به حمایت حاکمان نیاز دارند نه «یوگا» / به کودکان یاد دهید از ترس‌هایشان حرف بزنند/ از این پیچ خطرناک عبور می‌کنیم اگر ...
بررسی تاثیرات جنگ بر روح و روان انسان‌ها در گفت‌و‌گو با یک روان درمانگر:

علی نیکجو: مردم برای آرامش به حمایت حاکمان نیاز دارند نه «یوگا» / به کودکان یاد دهید از ترس‌هایشان حرف بزنند/ از این پیچ خطرناک عبور می‌کنیم اگر ...

در پنجمین برنامه از سری برنامه های تیتر بررسی تاثیرات جنگ بر روح و روان انسان ها با دکتر علی نیکجو، روان درمانگر مطرح کردیم. او معتقد است: صدا و سیما و اینترنشنال به عنوان دو ابرمدیا، آسیب بزرگی...
کوروش احمدی: وضع فعلی، نه آتش‌بس که بیشتر نوعی توقف عملیات نظامی است/ ضامن تداوم وضعیت کنونی، شخص ترامپ است/ موضع کیهان درباره دستگیری و اعدام گروسی، کار ایران را مشکل‌تر کرده/ مذاکره با آمریکا ضرورت دارد
در گفتگوی دیدار با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: وضع فعلی، نه آتش‌بس که بیشتر نوعی توقف عملیات نظامی است/ ضامن تداوم وضعیت کنونی، شخص ترامپ است/ موضع کیهان درباره دستگیری و اعدام گروسی، کار ایران را مشکل‌تر کرده/ مذاکره با آمریکا ضرورت دارد

دیپلمات پیشین ایران در نیویورک در گفتگو با دیدارنیوز می‌گوید: نظام باید از حالت تعلیق، خارج شده و بتواند تصمیمات لازم را بگیرد. مذاکره با آمریکا ضرورت دارد و دولت باید در این باره تصمیم‌گیری...

بلیت‌های ارزان آزاد شد؛ قیمت‌های قبلی برنگشت

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: پس از هفته‌ها اعتراض، پیگیری و جلسه، سرانجام و فعلا شرکت‌های هواپیمایی با حذف «کفِ قیمت»، دسترسی به بلیت‌های ارزان را آزاد کردند؛ هرچند که قیمت‌ها هنوز به نرخ قبل از آبان برنگشته است.

کد خبر: ۷۵۴۷۹
۲۰:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بلیت‌های ارزان آزاد شد؛ قیمت‌های قبلی برنگشت
 
دیدارنیوز - حرمت‌الله رفیعی با اشاره به جلسه امروز (چهارشنبه، ۲۱ آبان‌ماه) که در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور رییس و معاون این سازمان، نمایندگان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی شرکت‌های هوایپمایی و مدیران ایرلاین‌ها برگزار شد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی سرانجام به نظر واحدی رسیدند و همان‌طور که رییس سازمان هواپیمایی تعیین کفِ قیمت را اقدامی خلاف قانون دانسته بود، نرخ کف را حذف کردند و از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۰ آبان‌ماه) دسترسی به کلاس‌های نرخی ارزان‌قیمت در مسیرهای داخلی برقرار شده است.

او افزود: تعیین کف قیمت یعنی مقابله با ارزان‌فروشی. شرکت‌های هوایپمایی با این کار کم‌فروشی می‌کردند و حتی مانع ارزان‌فروشی آژانس‌های مسافرتی می‌شدند. ارزان‌فروشی خلاف نیست، بلکه کم‌فروشی است که جرم محسوب می‌شود. رییس سازمان هواپیمایی نیز صراحتا با تعیین کف قیمت اعلام مخالفت کرد.  

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: برخلاف هشدارهای وزیر راه و نمایندگان مجلس، قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آبان‌ماه ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. هرچند که شرکت‌های هواپیمایی گفته‌اند قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند و روی سقف قیمتی که تعیین کرده‌اند، بلیت می فروشند. اما بودند شرکت‌هایی که بالاتر از سقف هم قیمت‌گذاری کرده‌اند. از طرفی با تعیین کفِ قیمت، دسترسی به بلیت‌های ارزان را مسدود کرده و آژانس‌ها را تهدید می‌کردند که در صورت رعایت نکردن این شرایط، دسترسی آن‌ها را به سیستم فروش قطع می‌کنند که این کار را هم با تعدادی از آژانس‌ها انجام دادند. مطالبه و پیگیری ما این بود که کفِ قیمت را حذف کنند و جلو ارزان‌فروشی را نگیرند. شرکت‌های هواپیمایی اجازه این کار را ندارند، چون تابع قانون آزادسازی نرخ هستند.

رفیعی افزود: خوشبختانه با پیگیری زیاد و اجماع حاصل‌شده، دست از این غوغاسالاری برداشتند و کف قیمت را حذف کردند که جای قدردانی از آن‌ها دارد. تلاش‌ها و نامه‌نگاری‌های وزیر گردشگری را در راستای حمایت از صنف آژانس‌ها و گردشگری هم نباید نادیده گرفت. نامه‌هایی که خطاب به وزای راه و دادگستری نوشته شد، اثرگذار بود. اما علت این را ‌که چرا برخی مسائل درباره قیمت بلیت هنوز حل نشده باید در درون سیستم شرکت‌های هواپیمایی جست‌وجو کرد.

او در ادامه گفت: برخلاف آن‌چه وزیر راه و شهرسازی گفته، قیمت‌ها هنوز به نرخ قبل از آبان برنگشته است. ضمن این‌که چارترکننده‌ها را عامل این گران‌فروشی دانسته‌اند اما مساله این است که چارتردهنده وجود دارد که چارترکننده هم پیدا شده است. اگر این را عامل افزایش نرخ بلیت هواپیما می‌دانند، چرا جلو چارتردهنده و چارترکننده را نمی‌گیرند!؟

او با بیان این‌که امیدواریم رویه برخورد با گران‌فروشی بلیت هواپیما با توجه به دشواری شرایط مردم ادامه پیدا کند و قیمت‌ها کنترل شود، اظهار کرد: بدیهی است که نمی‌توان قیمت یکسانی را برای هواپیمای A320 و A340 با هواپیمای MD داد. هر ایرلاینی که خدمات بهتری بدهد و متقاضی بیشتری داشته باشد می‌تواند قیمت رقابت‌پذیر بدهد. این‌که یک شرکت هواپیمایی پرسنل بیشتری دارد دلیلی بر افزایش قیمت بلیت نیست. مردم که نباید بَرج (هزینه‌های اضافی)  شرکت‌های هواپیمایی را بپردازند.

رفیعی درباره نرخ‌گذاری جدید بلیت پروازهای داخلی نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی در جلسه امروز سازمان هواپیمایی، ریزهزینه‌ها و مخارج خود و همین‌طور سقف قیمت تعیین‌شده را ارائه کردند که افزایش نرخی را نشان می‌دهد. سقف قیمتی که برای هر ساعت پرواز در مسیر داخلی تعیین کرده‌اند ۸۰۰ هزار تومان است. البته قرار است این نرخ‌نامه روز شنبه در شورای عالی هواپیمایی بررسی شود که در صورت تایید نرخ‌نامه جدید، هیچ یک از شرکت‌های هوایپمایی اجازه ندارند بالاتر از سقف تعیین‌شده، بلیت بفروشند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
پربازدیدها
امروز جمعه ۱۳ تير
امروز جمعه ۱۳ تير
امروز جمعه ۱۳ تير
امروز جمعه ۱۳ تير